T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.
Koop een GTS en een echte pc.. GF3 en P2..Op zondag 23 september 2001 00:34 schreef Nibble het volgende:
[..]
Kan iemand mij vertellen wat ze hiermee bedoelen ?
en zou zo'n kaart op een PII-350 mobo passen, er zit nu een riva tnt2-ultra op.
iemand die duidelijkheid kan scheppen
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
P2 kan die gf3 niet bijbenen, beter eerst een ander cpu kopen.
| I've got permission to color outside the lines |
Kijk das dus de reden dat je die p4 certified voeding moet hebben
Het heeft met de (constante) power op je agp-slot te maken, deze moet GF ready zijn.
Ik weet zo uit m'n hoofd even niet wat nou precies een liniear inhoud mbt de spanning, maar kijk gewoon even op de website van je mobo.
Een Gf2 verbruikt misschien nog wel meer power dan een GF3(die shrink)
Als je je CPU later niet upgrade krijg zoals gezegd lang niet alles uit je GF3.
Ik weet zo uit m'n hoofd even niet wat nou precies een liniear inhoud mbt de spanning, maar kijk gewoon even op de website van je mobo.
Een Gf2 verbruikt misschien nog wel meer power dan een GF3(die shrink)
Als je je CPU later niet upgrade krijg zoals gezegd lang niet alles uit je GF3.
Niet op voorraad.
Verwijderd
slecht nieuws voor je maat, de meeste PII mobo's leveren niet genoeg stroom, zo ook niet mijn oude PIII mobo van gigabyte, moest ik gaan solderen maar dat ding gebruik ik nu als server
Die moet alles toch leveren ?Op zondag 23 september 2001 00:59 schreef DJ_PP het volgende:
[..]
wat heeft dit met de voeding te make?
Ja maar je mobo moet het doorvoeren en ook regelen, dus geen pieken en belangerijker geen dalen (ik geloof 3,3 V?) en daar zit het hem voor zover ik weet
Niet op voorraad.
op die p4 borden zit toch een connector voor extra voeding voor je agp bus??Op zondag 23 september 2001 00:59 schreef DJ_PP het volgende:
[..]
wat heeft dit met de voeding te make?
anyway nibble is dus een kennis van me en heeft dus een p4 besteld. dus dat gaat wel goed komen.
Verwijderd
jupz, voor de meeste moederborden valt de voeding van het agp slot aan te passen met een beetje solderen, ik geloof dat dat op een of andere site met de naam Geforce FAQ staat ergensOp zondag 23 september 2001 01:06 schreef marshal het volgende:
[..]
op die p4 borden zit toch een connector voor extra voeding voor je agp bus??
anyway nibble is dus een kennis van me en heeft dus een p4 besteld. dus dat gaat wel goed komen.
jupz, maar ik moet nog wachten tot dinsdag, en ik wilde weten of ik het ding ook al op m'n p2 aan de gang kon krijgen ..Op zondag 23 september 2001 01:06 schreef marshal het volgende:
[..]
op die p4 borden zit toch een connector voor extra voeding voor je agp bus??
Linear regulator slaat op de voltage regelaar op het moederbord.
Deze zet de 5 volt om naar ik meen 3,3 volt voor de agp bus.
Het verschil (1,7volt x amp) word omgezet in warmte. Hier zit hem dan ook het probleem. De nieuwe VGA kaarten gebruiken veel stroom dus de regulator word te warm en brand door.
Op nieuwere borden zit een schakelende voeding. Deze kan meer stroom leveren als een Linear regulator omdat het verschil niet in warmte omgezet word.
Bijna ale LX borden hebben een Linear regulator en een aantal BX borden ook.
Deze zet de 5 volt om naar ik meen 3,3 volt voor de agp bus.
Het verschil (1,7volt x amp) word omgezet in warmte. Hier zit hem dan ook het probleem. De nieuwe VGA kaarten gebruiken veel stroom dus de regulator word te warm en brand door.
Op nieuwere borden zit een schakelende voeding. Deze kan meer stroom leveren als een Linear regulator omdat het verschil niet in warmte omgezet word.
Koop eerst een nieuw mobo + processor. Maak je daarna zorgen om je videokaart.
Je tnt2u is al overkill voor je pc. En ik spreek uit ervaring.
Je tnt2u is al overkill voor je pc. En ik spreek uit ervaring.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Volgens mij moet het kunnen, als je moederbord zo'n lineare regulator heeft, fikt een TNT2-U ook al je moederbord door.
Dat was ook de reden dat ik een voodoo2 en geen TNT2 had op mijn oude revisie asus P2B.
Maar of het dan nut heeft?
Dat was ook de reden dat ik een voodoo2 en geen TNT2 had op mijn oude revisie asus P2B.
De oude revisies van de P2B hadden ook al een non-lineaire regulator. Heb een P2B rev 1.02 met een Asus GeForce2 kaart en dat draait prima hoor.Op zondag 23 september 2001 01:47 schreef Ghost het volgende:
Volgens mij moet het kunnen, als je moederbord zo'n lineare regulator heeft, fikt een TNT2-U ook al je moederbord door.
Het gaat vooral om LX borden en enkele BX borden van mindere kwaliteit.
maar is een P3 1ghz dan wel snel genoeg voor een gf3 ?
omdat ik het verschil tussen 866 en 1000 mhz niet eens
merk in games..
merk in games..
een classic athlon 800 houdt em ook al bij, makkie...
me classic thunderbird 800@1,0 ghz houdt het ook makkie bij
me classic thunderbird 800@1,0 ghz houdt het ook makkie bij
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Zet maar eens een P3 1 GHz met een GF3 en een MX naast elkaar. Zul je duidelijk het verschil zien.Op zondag 23 september 2001 12:56 schreef Klubbheads het volgende:
maar is een P3 1ghz dan wel snel genoeg voor een gf3 ?
merk in games..
op dit [vaag japans] moederbord zit op dit moment ook een tnt2ultra, dus zou hij de gforce3 dan ook houde ?Op zondag 23 september 2001 01:19 schreef Part het volgende:
gebruiken veel stroom dus de regulator word te warm en brand door.
ik weet het niet, ik denk dat ik toch maar een dag of 2 wacht.
Verwijderd
Het berichtje van 'Part' hierboven klopt. Op oudere mainboards wordt minder rekening gehouden met het aanzienlijke energieverbruik van moderne hardware. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van zogenoemde lineare regulatoren. Dit is een regulator die een (te) hoge voedingsspanning simpelweg omzet in een lagere door de dropoutspanning versus de benodigde stroomsterkte rechtstreeks om te zetten in warmte. Bij gebruik van bijvoorbeeld een GF3 is de opgenomen stroom zo hoog dat de warmte dissipatie in de lineare regulator te groot wordt waardoor deze verbrandt.
In moderne mainboards wordt daarom veelal gebruik gemaakt van switching mode regulators. Deze transformeren de spanning middels het principe van een geschakelde voeding naar de juiste spanning waarbij effectief een veel hoger rendement (en dus véél minder warmte dissipatie) van toepassing is...
In moderne mainboards wordt daarom veelal gebruik gemaakt van switching mode regulators. Deze transformeren de spanning middels het principe van een geschakelde voeding naar de juiste spanning waarbij effectief een veel hoger rendement (en dus véél minder warmte dissipatie) van toepassing is...
Pagina: 1