(VB) Creeeren van Folders in outlook

Pagina: 1
Acties:

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 20:18
Goededag,

Kan iemand mij helpen met het volgende probleem. Ik ben bezig met een applicatie die het opslaan en sorteren van mail moet vereenvoudigen. (Sommigen noemen dat een Email Client *D). Maar via MAPI kan ik mail binnenhalen, uitlezen versturen etc etc etc. Maar ik wil mail die ik binnengehaald heb kunnen controleren aan de hand van bepaalde criteria en aan de hand daarvan in een folder stoppen. Maar het creeeren van folders en het plaatsen van mail in folders krijg ik niet gedaan.
Weet iemand hoe dit te doen? Svp met een stukje voorbeeldcode als het kan.
Mijn dank is groot voor diegene die mij helpt!!! 8-)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 10:27

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik kan geen VB, maar heb missschien wel een tippie voor je ... De outlook zut wordt opgeslagen op je HD in een aantal bestanden. Spit die eens door en kijk of je er iets nuttigs uit kunt halen. Bij mij staan deze files in:

C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Identities\{6135A544-4601-415E-A99F-3E1EF1BA8292}\Microsoft\Outlook Express

Have fun :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Op zondag 23 september 2001 00:36 schreef SanderHovestad het volgende:
Ik kan geen VB, maar heb missschien wel een tippie voor je ... De outlook zut wordt opgeslagen op je HD in een aantal bestanden. Spit die eens door en kijk of je er iets nuttigs uit kunt halen.
Lijkt me niet. Hij wil graag een algemene ingang in de functionaliteit die Outlook heeft. MAPI staat je toe mail te lezen en te sturen, maar is minder uitgebreid dan Outlook of Exchange. Ik weet dat deze hun extra functionaliteit exporteren via CDO (Collaboration Data Objects), maar volgens de documentatie van MS werkt CD alleen op een NT-server of zoiets...

Beetje wazig spul. :Z

Professionele website nodig?

• Xanion
Op zondag 23 september 2001 00:36 schreef SanderHovestad het volgende:
De outlook zut wordt opgeslagen op je HD in een aantal bestanden.
Nadeel hiervan isdat ik dan verschillende routines moet maken voor diverse email pakketten. Als ik de boel via MAPI aanspreek maakt het niet uit of er Outlook of netscape mail geinstalleerd staat. Als ze maar MAPI ondersteunen. Daarom wil ik liever niet direct de programma's benaderen

Iemand nog iedeeen?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Verwijderd

simpel toch?

als je de mail in/uitleest adhv van je subject of whatever jij wilt dan doe je toch:
code:
1
2
3
4
Private Sub Form_Load()
    Const MAIL_ROOT As String = "c:\mail\"
    MkDir (MAIL_ROOT & strSubject)
End Sub

uitgaande van dat je subject bepaalde woorden bevat..?

heel standaard gezegd...of bedoel je compleet wat anders?

• Xanion
Op zondag 23 september 2001 22:25 schreef Psychobunny het volgende:
heel standaard gezegd...of bedoel je compleet wat anders?
Euh JA, maar toch bedankt. :D

Ik bedoel geen folders onder windows, maar folders in het mailprogramma. Ik wil dus folders in Outlook (Of netscape mail etc.) kunnen aanmaken via MAPI. (Of via een andere weg, whatever)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

Pagina: 1