Toon posts:

PC kast 300Watt <250,00 welke?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een andere kast voor mijn pc-tje.
Hij moet minimaal 300Watt zijn, en het liefst 200,- of minder. Een beetje ventilatie (2 casefans minimaal) is ook wel gewenst :)

Hij hoeft er niet super mooi uit te zien (liefst wel ;) ) maar wel een beetje degelijk zijn.

Welke kast raden jullie me aan?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
2 plekken waar je fans kan zetten of 2 fans erin gelijk??

Verwijderd

De Aopen HQ45.
Is een midi tower die 169 piek kost bij Informatique.
En voor 200 Piek heb je dezelfde maar dan met 300W voeding, ATX 2.03 dus Pentium 4 Compatible.
En de HQ08 bigtower is ook wel vet.. Die heb ik. :)
Hoe duur die is weet ik zo niet..
Moet je ff bellen.. Informatique is trouwens wel de goedkoopste van de NL met die kasten.

En voor de rest is de Octek Bigtower ook wel vet. http://www.octek.nl/
Je kunt ze zo bij hun bestellen.
Is ook de goedkooptse Octek leverancier van NL.

En als je nog wat vetters wil kom je zeker duurder uit.

Hej nog ff een vraagje.. : Wil je gaan modden??

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 20:37
www.tweakshop.nl moet je is kijken naar de Chieftech kasten.

Chieftec Dragon Series type DX-01-W ======== fl.202,30
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakshop.nl/img/case/chieftec/3-dx01w.jpg

[edit]zit alleen geen voeding bij bedenk ik me net.

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Voor een goede voeding ben je minimaal 139 kwijt of zo.
En voor een 400 Watt 200 piek.
dus dat word duur kastje.
Maar dan heb je natuurlijk ook wat vets.
Geef mij toch maar mijn lekkere Aopen.
Passen mooi 2 voedingen in voor Peltiers :)

• BenJoep
Op zondag 23 september 2001 00:18 schreef QuakeMASTER het volgende:
Voor een goede voeding ben je minimaal 139 kwijt of zo.
En voor een 400 Watt 200 piek.
dus dat word duur kastje.
Maar dan heb je natuurlijk ook wat vets.
Geef mij toch maar mijn lekkere Aopen.
Passen mooi 2 voedingen in voor Peltiers :)
Jah emh die Chieftech heeft toch echt wel meer plaats. Ik heb de bigtower besteld, en daar passen zeker 2 voedingen in. En dan zonder te zagen ;). En ooowjeah je kan er ook al standaard 6x 80mm fan's in kwijt. Lekker noem ik dat. En dan die Aopen kasten hebben een erg koloterige voeding, dan kan je netzowgoed alvast gaan investeren in goede boxen om boven dat geluid uit te komen. Goed spul kost nou eenmaal geld :+ (no flames hiero)

Maareh met andere woorden. Aopen is een mooi kastje maar voor mij zeker niks.

Verwijderd

Ik wil Modden!
'k ga geen kast van 500 piek verbouwen..
Als ik 500 piek voor een kast had. ........................................................................................... dan moest ik nog wel ff goed nadenken welke ik nauw ging halen :)
Want geld kun je jammer genoeg maar 1 keer besteden :(
Dat zouten ze trouwens eens moeten veranderen.
Dat je 2 keer het zelfde geld kon besteden.
Lekker gevoel lijkt me dat

• BenJoep
Op zondag 23 september 2001 00:42 schreef QuakeMASTER het volgende:
Ik wil Modden!
'k ga geen kast van 500 piek verbouwen..
Als ik 500 piek voor een kast had. ........................................................................................... dan moest ik nog wel ff goed nadenken welke ik nauw ging halen :)
Want geld kun je jammer genoeg maar 1 keer besteden :(
Dat zouten ze trouwens eens moeten veranderen.
Dat je 2 keer het zelfde geld kon besteden.
Lekker gevoel lijkt me dat
Hoe geef jij 500 piek uit aan een kast. Die chieftech is dus echt niet zow duur. Ik heb nog een Enermax voeding in me oude kast. Dus die gaat gewoon daarin. Maarjah als je geen voeding hebt dan kan je netzow goed de Aopen nemen, en dan zonder de voeding, en dan een goede voeding erbij kopen (lees stillere voeding).

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik zou voor een inwin kast gaan die is stevig en daar kan je goed in modden.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• BenJoep
Op zondag 23 september 2001 00:57 schreef hives het volgende:
Ik zou voor een inwin kast gaan die is stevig en daar kan je goed in modden.
Zijn zeker goede kasten. Heb ik een midi tower van gehad.. Die dingen zijn lekker solide en breed.

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Op zondag 23 september 2001 01:00 schreef Genotix het volgende:

[..]

Zijn zeker goede kasten. Heb ik een midi tower van gehad.. Die dingen zijn lekker solide en breed.
Mijn buurman heeft er een bigtower van en ik heb me daar al zo vaak van verbaasd hoe goed die in elkaar zit.
Zoveel plaatsen om je hd kwijt te kunnen zoveel koeling dat je er in kan douwen.

Schuift goed inelkaar en uitelkaar.
En ik kan je 1 ding zeggen maar je wil niet weten hoe vaak die al uit elkaar is geweest >:)

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 20:00
Op zondag 23 september 2001 01:13 schreef hives het volgende:

[..]

Mijn buurman heeft er een bigtower van en ik heb me daar al zo vaak van verbaasd hoe goed die in elkaar zit.
Zoveel plaatsen om je hd kwijt te kunnen zoveel koeling dat je er in kan douwen.

Schuift goed inelkaar en uitelkaar.
En ik kan je 1 ding zeggen maar je wil niet weten hoe vaak die al uit elkaar is geweest >:)
Ik heb een Inwin Q700N, is gewoon de bigtower van MyCom. Superrelaxed, lekker veel ruimte, enz enz enz. Is wel belangrijk dat je de N versie koopt, want die heeft dus een 300W voeding. Kost 240 piek trouwens...

Verwijderd

Ik heb een InWin Bigtowerkast + Enermax 350 Watt voeding.
Werkt prima, alleen kom je in totaal op zo'n 400 piek.
Boven je budget, maar wel een goede combinatie.

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 01:22 schreef Martijn het volgende:

[..]

Ik heb een Inwin Q700N, is gewoon de bigtower van MyCom. Superrelaxed, lekker veel ruimte, enz enz enz. Is wel belangrijk dat je de N versie koopt, want die heeft dus een 300W voeding. Kost 240 piek trouwens...
Wordt de InWin Q700N onder de naam van Mycom verkocht?

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 23:10

Metten

ik hou het graag simpel

yep
* Metten heeft bij MyCom gewerkt als TD'er dus veel systemen in elkaar gezet met de inwin A700 en Q700 kasten, en ik moet zeggen dat dat prima kasten zijn. Goed afgewerkt, genoeg ruimte en degelijk. Zeker beter dan Aopen naar mijn mening. De A700 miditower was alleen wat minder omdat die de voeding naast de processor had zitten, om hem wat lager te maken. Maar als je de Sx00 of de Qx00 neemt is dat ook opgelosd :)

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Of probeer een "codegen" kast

Verwijderd

kijk en op ledos.nl bij cd t4 kasten, de T4-AK heb ik. Leuke kast, 350 watt voeding, plaats voor 2 extra fans, snij-vrij afgewerkt (vond ik wel belangrijk, daar ik steeds de boel wissel), en maar een prijs van fl. 119,00.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens, lekker veel tips en links :)
(alhoewel veel in hun enthousiastme de <250,- zijn vergeten ;) )
Ik was trouwens vergeten te vertellen dat het een bigtower, of een grote midi moest zijn i.v.m. ruimte.

Ik denk dat ik er eentje koop bij Ledos leuke prijzen :) Of misschien (ligt aan m'n loonstrookje ;) ) ga ik nog even door voor een InWin of een Chieftech.

Wat betekend trouwens active PFC :?
Active Power Fan Control???

EDIT:
Ik ben niet van plan om ernstig te gaan casemodden trouwens. Dat doe ik dan wel met de kast die ik nu heb :) (een midi tower van 250Watt met 3×extern 5,25" + 1× 3,5" extern + 2× 3,5" intern)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vindt deze wel erg cool trouwens. Dan kom ik wel boven de 250,- uit, maar dan heb je ook wat dacht ik zo :)

Hebben jullie over die kast nog op of aanmerkingen?

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
AOpen Hx-45?

• BenJoep
Op zondag 23 september 2001 10:20 schreef Mecallie het volgende:
Ik vindt deze wel erg cool trouwens. Dan kom ik wel boven de 250,- uit, maar dan heb je ook wat dacht ik zo :)

Hebben jullie over die kast nog op of aanmerkingen?
Ik vind die deuren alleen zo onhandig als de pest. Ik krijg as dinsdag de Chieftech Dragon, DA-01-W

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakshop.nl/img/case/chieftec/3_da-01w.jpg

Volgens mij is dit wel een mooi kastje.

Verwijderd

Ik heb gister de InWin Q500 (300w) binnengekregen: genoeg plaats voor je fans (eentje ter hoogte van je CPU, eentje voorin de kast, en eentje boven de voeding)...

Ennuh: zeer veel ruimte :P

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 10:02 schreef Mecallie het volgende:

Ik denk dat ik er eentje koop bij Ledos leuke prijzen :) Of misschien (ligt aan m'n loonstrookje ;) ) ga ik nog even door voor een InWin of een Chieftech.
Goede prijzen bij Ledos.
Pagina: 1