3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Heb ze alleen gehoord bij Alternate in de showroom, toen vond ik ze eigenlijk een beetje "schel" (maar wat wil je op zaterdag in een drukke showroom vol pratende mensen).
Wilde ze eigenlijk ooit kopen, maar ben uitendelijk gezwicht voor de Altec's 885 (vanwege de prijs, f499).
Jammer dat er geen meer dealers zijn in Nederland.
BTW Videologic komt binnenkort met een heel heftig surround setje (voor 2500 pond...)
http://www.videologic.com/Releases/Release.asp?ID=147
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
Ja, maar Creative vinden ze ook goed, dus het zegt geen flikkerOp zondag 23 september 2001 15:38 schreef Duck-Twacy het volgende:
Volgens alle test (die je vast zelf al gelezen hebt) is dit zo'n beetje de top op PC speakers gebied
Kep liever deze dan een 5.1 set van deze prijs of minder. Want al die 5.1 setjes klinken bagger. Je hebt dus 2 keuzes : of een 4.1 set met goede kwaliteit maar zonder center of een 5.1 set met mindere kwaliteit en een center. Dan kies ik voor het eerste.(behalve voor films kijken, dan mis je wel je center).
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Testen op internet zijn inderdaad altijd verdacht positief..Op zondag 23 september 2001 23:27 schreef JT het volgende:
[..]
Ja, maar Creative vinden ze ook goed, dus het zegt geen flikker
[..]
Kep liever deze dan een 5.1 set van deze prijs of minder. Want al die 5.1 setjes klinken bagger. Je hebt dus 2 keuzes : of een 4.1 set met goede kwaliteit maar zonder center of een 5.1 set met mindere kwaliteit en een center. Dan kies ik voor het eerste.
Maar voor games en muziek kan je denk ik niet beter kiezen dan de Crossfires (again vwb PC audio). Ben toch wel benieuwd hoe dat nieuwe setje "Megaworks" van Creative het er vanaf brengt.
DVD kijk ik toch liever op een 32" TV + iets zwaarder geluidssysteem.
Slecht. HEEL slechtOp maandag 24 september 2001 00:19 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Ben toch wel benieuwd hoe dat nieuwe setje "Megaworks" van Creative het er vanaf brengt.
Kep niet voor niets een 72 cm tv met een Pioneer dvd speler, een Yammie receiver en Tannoy speakersDVD kijk ik toch liever op een 32" TV + iets zwaarder geluidssysteem.
Ecodan warmtepomp
Die zijn niet near-field. En die passen ook niet op m'n bureau, en hebben ook geen bas tot een hz of 40. Die houden eerder op bij 55 a 60 hz, en ik heb redelijk veel muziek die toch lager gaat. En ik wil ze ook kunnen meenemen. En hij is 4.1.Op maandag 24 september 2001 04:56 schreef Jag het volgende:
Ik neem dat dit puur bedoeld is voor geluid als je achter je pc zit? Waarom koop je dan geen setje DM303s ofzo, die je aansluit op speakers B op je amp?
Ecodan warmtepomp
Wel aan de prijzige kant hier in Europa.
Ga eens kijken op 3dsoundsurge.com, reviews van topkwaliteit door iemand die weet waarover hij bezig is. Zeer uitgebreid.
sorry hoor, maar iemand die Creative goed vind kwalificeer ik niet als audiofiel.Op maandag 24 september 2001 20:28 schreef Infernis het volgende:
Klipsch 5.1, no doubt.
Wel aan de prijzige kant hier in Europa.
Ga eens kijken op 3dsoundsurge.com, reviews van topkwaliteit door iemand die weet waarover hij bezig is. Zeer uitgebreid.
Ik heb op een ander forum ook al gehoord van een aantal mensen die er wel redelijk wat verstand van hadden, dat de Klipsch toch wel ongeveer hetzelfde klinkt als de Yamaha YST MS50, die heb ik nu. En ik vind dat hele Klipsch gedoe gewoon over-hyped.
En ik heb geen 5.1 nodig, daar heb ik me Yammie receiver met Tannoy's voor
Heb je die Klipsch trouwens zelf gehoord ?
Ecodan warmtepomp
Mjah....ik moet de eerste goede online review nog zien. 95 % van wat die gasten schrijven is copy&pasteOp maandag 24 september 2001 20:40 schreef Jag het volgende:
Die hele 3D sound surge site is zware overhyped. Als je die reviews van die gasten leest lig je echt in een deuk, echt heel triest. Ze hebben echt een beetje een audiofiele facade, maar als je leest hoe ze sommige rotzooi echt compleet de hemel in prijzen, vallen ze echt heel erg door de mand.
Wie is het trouwens met me eens dat dat hele Klipsch gedoe over-hyped is ?
Ecodan warmtepomp
Ik ben ook niet laaiend enthousiast over de Klipsch speakers, en ze krijgen idd teveel positieve aandacht. Ze zijn al meerdere keren gekroond als de beste pc speakers, en daar ben ik het echt niet mee eens.Op maandag 24 september 2001 20:44 schreef JT het volgende:
[..]
Mjah....ik moet de eerste goede online review nog zien. 95 % van wat die gasten schrijven is copy&pasteDie van WhatHiFi? over pc speakers was wel goed, maar dat was in een blad en niet online
![]()
Wie is het trouwens met me eens dat dat hele Klipsch gedoe over-hyped is ?
Ze klinken ook niet bepaald hetzelfde als de YST-M50's trouwensOp maandag 24 september 2001 20:49 schreef Jag het volgende:
[..]
Ik ben ook niet laaiend enthousiast over de Klipsch speakers, en ze krijgen idd teveel positieve aandacht. Ze zijn al meerdere keren gekroond als de beste pc speakers, en daar ben ik het echt niet mee eens.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Laat ik het zo zeggen : zelfde kwaliteit. Net zoals Mission en Tannoy, kwalitatief beide erg goed, maar alleen een ander karakter.Op maandag 24 september 2001 21:35 schreef JvS het volgende:
[..]
Ze klinken ook niet bepaald hetzelfde als de YST-M50's trouwens... Maar dat is weer een HEEL ander verhaal.
Waar heb jij die Klipsch gehoord ?
Ecodan warmtepomp
Bij JagOp maandag 24 september 2001 22:09 schreef JT het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen : zelfde kwaliteit. Net zoals Mission en Tannoy, kwalitatief beide erg goed, maar alleen een ander karakter.
Waar heb jij die Klipsch gehoord ?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Hebben jullie nou ook videologic meegenomen ?
Ecodan warmtepomp
Ok...niet dus...maar tis wat ik heb gehoord van andere mensen en niet gebasseerd op eigen ervaringen.Op maandag 24 september 2001 22:23 schreef Jag het volgende:
[..]
ik zeg niks
.
Nog 1 keer :
Is videologic meegenomen in die test ????
Ecodan warmtepomp
Nee, waarom weet ik niet zo een-twee-drie. De Labtec ook niet, en daar baal ik eigenlijk veel meer van.Op maandag 24 september 2001 22:26 schreef JT het volgende:
[..]
Ok...niet dus...maar tis wat ik heb gehoord van andere mensen en niet gebasseerd op eigen ervaringen.
Nog 1 keer :
Is videologic meegenomen in die test ????
maar zeker iets moois en geld ZEKER waard...
Imperfectionist.
Verwijderd
Vertel er eens wat meer over. Hoe is de subwoofer en dergelijke.Kheb m gehoord bij een vriend
Mark weet waarover hij bezig is en dat zie je duidelijk, heb nergens anders zo uitgebreide reviews gezien. (post gerust links als je er zo wel weet)
Creative de hemel inprijzen? Ik vind creative ook crap, maar iemand die snel content is zolang hij maar muziek heeft niet. Daar zit het verschil in.
Niet iedereen heeft geld genoeg voor duurdere sets te kopen. Wat moet hij doen in zijn reviews? Creative afbreken? Het zou geen kritiek meer zijn dan.
Creative is goed voor de meeste mensen.
Klipsch? Hangt af van hoe je je geluid graag hebt. Sommige willen mooi helder geluid waarbij ze werkelijk tot in het kleinste detail willen horen. Andere willen gewoon een Sub die een gat in je muur blaast.
Ik heb de klipsch 5.1 nog niet zelf gehoord. Maar van de eigenaars heb ik al heel posetieve ervaringen gehoord. Zo zeggen de meeste dat hij geweldig is voor games/DVD, muziek is wat minder (again, hangt af van hoe je het wil)
Anyways, ik moet geen klipsch, ik moet zeker geen creative.
Daarom heb ik de Midilands S4-8200 besteld. It fits my needs
Uitgebreid is geen synoniem voor kwaliteit. En elke site kan z'n review zo lang maken, met gemak, want 95 % van wat hij doet is copy&paste. Wat wij hier in een FAQ hebben staan, pleurt hij in elke review.Op dinsdag 25 september 2001 20:47 schreef Infernis het volgende:
3dsoundsurge is zeker geen rotzooi.
Mark weet waarover hij bezig is en dat zie je duidelijk, heb nergens anders zo uitgebreide reviews gezien. (post gerust links als je er zo wel weet)
Nou, das dan lekker, zitten we daar met een reviewer die snel tevreden is en niet kritisch is...een niet kritische reviewer, zie je het voor je bij echte reviews ?Creative de hemel inprijzen? Ik vind creative ook crap, maar iemand die snel content is zolang hij maar muziek heeft niet. Daar zit het verschil in.
Ja, als Creative slechter is dan andere merken van dezelfde prijs, waarom dan niet ? Waarom is het dan geen kritiek ? Dus je moet maar zeggen dat het goed is en erover liegen ?Niet iedereen heeft geld genoeg voor duurdere sets te kopen. Wat moet hij doen in zijn reviews? Creative afbreken? Het zou geen kritiek meer zijn dan.
Omdat de meeste er wel tevreden mee zijn ? Dan mag je trust, Jazz, Surfsound enzovoort ook niet afkraken, want genoeg mensen zijn daar al tevreden mee. BULLSHIT
Bull, de meeste mensen die zich ermee bezig houden hebben ook een voorkeur voor een bepaald klankkarakter, niet alleen mooi OF hard.Klipsch? Hangt af van hoe je je geluid graag hebt. Sommige willen mooi helder geluid waarbij ze werkelijk tot in het kleinste detail willen horen. Andere willen gewoon een Sub die een gat in je muur blaast.
Wat voor gebruikers....een gewoon iemand of een audiofiel ? Dit zegt me eigenlijk weinig.Ik heb de klipsch 5.1 nog niet zelf gehoord. Maar van de eigenaars heb ik al heel posetieve ervaringen gehoord. Zo zeggen de meeste dat hij geweldig is voor games/DVD, muziek is wat minder (again, hangt af van hoe je het wil)
Ecodan warmtepomp
Dit bedoel ik nu. Denk je dat iedereen audiofiel is?Wat voor gebruikers....een gewoon iemand of een audiofiel ? Dit zegt me eigenlijk weinig.
De meeste kopen creative, en zijn er heel content van. Wat is het probleem dan? Ieder doet toch wat hij wil?
Dan komt daar een audiofiel af en zegt tegen die kerel met z'n creative speakers dat ze crap zijn. Waarom? zou hij zich dan afvragen. Hij vind ze heel goed klinken, en is er heel content van? Dan slinger jij als audiofiel een paar technische termen naar zijn hoofd en eindig je met een zin dat het CRAP is. Die lacht je gewoon uit denk ik, wat is het probleem? hij vind ze fantastisch. Probeer hem dat maar eens wijs te maken.
Zoals ik al eerder zei. Smaken verschillen, wat een ander crap vind is voor de eene goed. of omgekeerd. Hangt gewoon van jezelf af.
Indien je near field wilt + goede kwaliteit (en niet perse 4.1), dan zou je misschien ook kunnen denken aan een paar(actieve) studio monitors, Bv Tannoy Reveal (400 pond per paar of stuk?)Op maandag 24 september 2001 18:36 schreef JT het volgende:
[..]
Die zijn niet near-field. En die passen ook niet op m'n bureau, en hebben ook geen bas tot een hz of 40. Die houden eerder op bij 55 a 60 hz, en ik heb redelijk veel muziek die toch lager gaat. En ik wil ze ook kunnen meenemen. En hij is 4.1.

http://www.sospubs.co.uk/sos/jul99/articles/tannoyreveal.htm
(overigens nog geen laag beneden de 50-60 Hz).
Weet niet of je ze rechtstreeks op een geluidskaart kunt aansluiten.
Vind Sound on Sound overigens wel een goede site (alleen een beetje traag). Moet ook wel als je wilt overleven als tijdschrift voor professionele muziekanten, studio lui etc.
Jij snapt de hele term audiofiel geen eens, dus begin er maar niet meer over....Op dinsdag 25 september 2001 21:09 schreef Infernis het volgende:
[..]
Dit bedoel ik nu. Denk je dat iedereen audiofiel is?
De meeste kopen creative, en zijn er heel content van. Wat is het probleem dan? Ieder doet toch wat hij wil?
Dan komt daar een audiofiel af en zegt tegen die kerel met z'n creative speakers dat ze crap zijn. Waarom? zou hij zich dan afvragen. Hij vind ze heel goed klinken, en is er heel content van? Dan slinger jij als audiofiel een paar technische termen naar zijn hoofd en eindig je met een zin dat het CRAP is. Die lacht je gewoon uit denk ik, wat is het probleem? hij vind ze fantastisch. Probeer hem dat maar eens wijs te maken.
Zoals ik al eerder zei. Smaken verschillen, wat een ander crap vind is voor de eene goed. of omgekeerd. Hangt gewoon van jezelf af.
Ecodan warmtepomp
Heb ik ook al naar gekeken, maar nogmaals, past allemaal niet op m.n bureauOp dinsdag 25 september 2001 21:12 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Indien je near field wilt + goede kwaliteit (en niet perse 4.1), dan zou je misschien ook kunnen denken aan een paar(actieve) studio monitors, Bv Tannoy Reveal (400 pond per paar of stuk?)
[afbeelding]
http://www.sospubs.co.uk/sos/jul99/articles/tannoyreveal.htm
(overigens nog geen laag beneden de 50-60 Hz).
Weet niet of je ze rechtstreeks op een geluidskaart kunt aansluiten.
Ecodan warmtepomp
Wat is dat nou voor uitgangspunt, Creative is goed genoeg voor de meeste mensen. Daar gaat het toch helemaal niet om. Als je iets reviewed dan probeer je een zo objectief oordeel te geven over hoe goed iets is (rekening houdend met de prijs). Dat mensen er tevreden mee zouden zijn is natuurlijk niet als maatstaf te gebruiken. Ik weet zeker dat er mensen zijn die ook tevreden zouden zin met een set waar de speakers uit fase zijn aangesloten, maar dat betekent nog niet dat het goed genoeg is.Op dinsdag 25 september 2001 20:47 schreef Infernis het volgende:
3dsoundsurge is zeker geen rotzooi.
Creative de hemel inprijzen? Ik vind creative ook crap, maar iemand die snel content is zolang hij maar muziek heeft niet. Daar zit het verschil in.
Niet iedereen heeft geld genoeg voor duurdere sets te kopen. Wat moet hij doen in zijn reviews? Creative afbreken? Het zou geen kritiek meer zijn dan.
En dat er nergens uitgebreidere reviews te vinden zijn dan op 3D sound surge zegt meer over de rest dan over 3D sound surge. Pc speakers worden eigenlijk nooit serieus gereviewed, omdat degene die serieus met audio bezig zijn in de HiFi zitten.
Overigens is de review die ik gemaakt heb zeker weten uitgebreider dan eentje op 3D sound surge.
En goed, ik zal eens een review van 3D sound surge behandelen. Eens kijken hoe goed ze nou zijn:
Sjonge jonge zeg, als je dan aandacht besteedt aan de specs, meet het dan zelf. Ga het niet dom van de verpakking overnemen. Ik heb het zelf gemeten, en onge-EQ-ed kwam ik op 60-8000Hz +/- 5 dB.Satellite Frequency Response: 180-20khz (+/- 3dB @ 1Watt/1 Meter)
Subwoofer Frequency Response: 20 Hz-180 Hz (+/- 3dB @ 1Watt/1 Meter)
Overigens zag ik later dat ze het wel zelf hadden gemeten, tenminste zo ziet het eruit. Alleen de curve die ze eruit krijgen kan nooit. Er zitten wel overeenkomsten in met mijn meting, maar bij alles boven de 8K is valsgespeeld ofzo.
Hiervoor staat een heel verhaal over tweeters en full range drivers. En vervolgens zegt ie dat je ook de treble wat kan verhogen, dat het wel ten koste kan gaan van de tonal balance maar it makes the high end more prominent. Mijn GoT zeg, hoort die gast maar tot 9 KHz ofzo. Als je geen low pass filter op 9KHz wilt zal je echt er heel erg veel bij moeten EQ-en, die 7100 klinkt neutraal echt ruk. En dit bedoel ik nou, een mooie audiofiele facade met een mooie technische uitleg met mooie bewoordingen alsof het over high end HiFi gaat. Maar als je er doorheen prikt zie je dat het nergens over gaat. Dit gewoon geen kritische mening.Furthermore, while its simply not possible to get the same high end clarity out of a 2.5 inch driver that you can get out of a tweeter, you do have the ability to boost the high end by up to 12 dB by using the systems treble control. This does not exactly improve the clarity and it can be at the expense of overall tonal balance, but it makes the high end more prominent, something that some people will like.
En dit is hoe zij die bonkdoos omschrijvenThe subwoofer delivers very good quality (that is tight, solid, no port noise at most levels) bass with very even response in my room right down to 45 Hz.
En als laatste deze link. Die helemaal vol staat met dit soort voorbeelden. Als je die pagina leest zou je haast denken dat je deze set ook in een studio kan gebruiken. Nou als je hem ooit wel eens naast een HiFi setje hebt gehoord (gewoon goedkoop setje), dan weet je dat het daar in de verste verten niet in de buurt komt. Kan ook niet voor die prijs natuurlijk, maar doe dan niet alsof.
Ik vind dat er geen enkele site is die kritische reviews maakt van pc speakers, het enige verschil is dat 3D sound surge gewoon meer ruimte nodig heeft.
Laat ze maar lekker gaan...dat soort gasten vertrouwen liever op een site, want daar zijn ze goed omdat ze een hele grote review hebben met 95 % copy&paste.Op dinsdag 25 september 2001 23:39 schreef Jag een stuk tekst dat klopt.
Laat ze maar lekker vertrouwen op die sites. Ik vertrouw nog altijd het meest me eigen oren.
En wat hij niet wil snappen, is dat je geen audiofiel hoeft te zijn om verschillen te horen in geluidskwaliteit. Of z'n gehoor is gewoon fokked up.
Ecodan warmtepomp
k'heb me de midilands besteld waar ik nergens eerst een review van gelezen heb, maar gewoon gaan luisteren ben, ze klinken fantastisch, so I bought them.
What's the problem?
Waar slaat dit nou op....het heeft er indirect wel mee te maken dus...Op woensdag 26 september 2001 00:40 schreef GigDuron het volgende:
Stop met zeiken over 3dsoundsurge en blijf on-topic
Ecodan warmtepomp