Sorry voor de vage titel, als een modje na het lezen van het bericht een betere heeft: ga je gang
En dan nu het probleem:
Ik heb zoveel geupgrade dat ik tot de conclusie kwam dat ik van al die oude onderdelen een prima 2e systeem (functie: nacht-downloader) kon bouwen:
Athlon 550 Classic, Gigabyte GA-7IXE mobo, 576mb ram, 4GB HD'tje, 32x AOpen, Nvidia TNT1 video, SB64 Value ISA.
En als dat allemaal werkt 2x een netwerk kaartje om de boel met internet + "main"computer te verbinden.
Dus ik ging bouwen (heb ervaring hierin, dus ik weet wat ik doe)...klaar!
EN DAN:
-Ik doe de stekker in het stopcontact, het ding gaat METEEN aan (zonder de aan/uit knop in te drukken)
-alle fans draaien zoals ze horen te doen
-De monitor blijft in Stand-by
-geen boot-piep of wat voor piepje dan ook
-De hardeschijf doet z'n "bios rateltje" (zo noem ik het maar ff). Net zoals de cdrom en floppydrive
-dan blijf het hd-ledje ongeveer 30sec branden (zonder dat ik de schijf hoor (dat kan je normaal wel bij deze))
-het ledje gaat nu ook maar uit, en dat was het. Het systeem blijft wel aan (alle fans draaien dan nog) maar verder niks :\
Ik heb al geprobeerd, zonder succes:
-alle kabeltjes checken en NOG een keer checken
-andere videokaart erin
-andere voeding
-monitor op ander systeem (werkt prima)
Iemand een idee waar ik nou nog moet zoeken? M'n mobo is toch niet dood??
Ik heb zoveel geupgrade dat ik tot de conclusie kwam dat ik van al die oude onderdelen een prima 2e systeem (functie: nacht-downloader) kon bouwen:
Athlon 550 Classic, Gigabyte GA-7IXE mobo, 576mb ram, 4GB HD'tje, 32x AOpen, Nvidia TNT1 video, SB64 Value ISA.
En als dat allemaal werkt 2x een netwerk kaartje om de boel met internet + "main"computer te verbinden.
Dus ik ging bouwen (heb ervaring hierin, dus ik weet wat ik doe)...klaar!
EN DAN:
-Ik doe de stekker in het stopcontact, het ding gaat METEEN aan (zonder de aan/uit knop in te drukken)
-alle fans draaien zoals ze horen te doen
-De monitor blijft in Stand-by
-geen boot-piep of wat voor piepje dan ook
-De hardeschijf doet z'n "bios rateltje" (zo noem ik het maar ff). Net zoals de cdrom en floppydrive
-dan blijf het hd-ledje ongeveer 30sec branden (zonder dat ik de schijf hoor (dat kan je normaal wel bij deze))
-het ledje gaat nu ook maar uit, en dat was het. Het systeem blijft wel aan (alle fans draaien dan nog) maar verder niks :\
Ik heb al geprobeerd, zonder succes:
-alle kabeltjes checken en NOG een keer checken
-andere videokaart erin
-andere voeding
-monitor op ander systeem (werkt prima)
Iemand een idee waar ik nou nog moet zoeken? M'n mobo is toch niet dood??