Systeem kapot? wie helpt me met probleem vinden?

Pagina: 1
Acties:

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Sorry voor de vage titel, als een modje na het lezen van het bericht een betere heeft: ga je gang :) En dan nu het probleem:

Ik heb zoveel geupgrade dat ik tot de conclusie kwam dat ik van al die oude onderdelen een prima 2e systeem (functie: nacht-downloader) kon bouwen:

Athlon 550 Classic, Gigabyte GA-7IXE mobo, 576mb ram, 4GB HD'tje, 32x AOpen, Nvidia TNT1 video, SB64 Value ISA.
En als dat allemaal werkt 2x een netwerk kaartje om de boel met internet + "main"computer te verbinden.

Dus ik ging bouwen (heb ervaring hierin, dus ik weet wat ik doe)...klaar!

EN DAN:
-Ik doe de stekker in het stopcontact, het ding gaat METEEN aan (zonder de aan/uit knop in te drukken)
-alle fans draaien zoals ze horen te doen
-De monitor blijft in Stand-by
-geen boot-piep of wat voor piepje dan ook
-De hardeschijf doet z'n "bios rateltje" (zo noem ik het maar ff). Net zoals de cdrom en floppydrive
-dan blijf het hd-ledje ongeveer 30sec branden (zonder dat ik de schijf hoor (dat kan je normaal wel bij deze))
-het ledje gaat nu ook maar uit, en dat was het. Het systeem blijft wel aan (alle fans draaien dan nog) maar verder niks :\

Ik heb al geprobeerd, zonder succes:
-alle kabeltjes checken en NOG een keer checken
-andere videokaart erin
-andere voeding
-monitor op ander systeem (werkt prima)

Iemand een idee waar ik nou nog moet zoeken? M'n mobo is toch niet dood??

Verwijderd

heb ik ook een keer gehad, bleek netwerkkaart te zijn. Eruitgehaald, opgestart, en alles deed het weer...

• Miletos
  • Niet online
Ja maar er zit nu nog geen netwerkkaart in! Die zet ik er pas in als het systeem werkt zoals het nu is. (ik heb al genoeg problemen met ntwrkkaartjes gehad)

Maar je hebt me toch op een idee gebracht: ik ga ff proberen zonder die geluidskaart op te starten. Ben zo terug!

Verwijderd

geluidskaart zou inderdaad ook goed kunnen :) Zeker die creative modelletjes (ik zit al aan m'n 3e Live! kaart :))

Suc6 ;)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
kan ook een interne modem zijn die het veroorzaakt(als je die heb, dus zo'n V90-je)

Verwijderd

Geheugen, Cpu wel goed vast??
Jumper?
Probeer andere geheugen bank.

trek zoveel mogelijk spul eruit, zodat je een minimale configuratie houd waar je mee kan booten.
Maar dat heb je vast ook al geprobeerd.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
voor 100,- koop ik het setje :+

• Miletos
  • Niet online
Op zaterdag 22 september 2001 23:59 schreef Kev0867 het volgende:
kan ook een interne modem zijn die het veroorzaakt(als je die heb, dus zo'n V90-je)
Heb ik nie :)
Op zondag 23 september 2001 00:02 schreef QuakeMASTER het volgende:
Geheugen, Cpu wel goed vast??
Jumper?
Probeer andere geheugen bank.

trek zoveel mogelijk spul eruit, zodat je een minimale configuratie houd waar je mee kan booten.
Maar dat heb je vast ook al geprobeerd.
Hmmm, op het geheugen na heb ik alles geprobeerd...
Ben zo terug! (ga nu geheugen eruit halen op 1 na en die op alle banks proberen)...

waarom heb ik hier niet eerder aan gedacht...ben al veel te lang aan het piekeren over het probleem denk ik :z

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Heb je toevallig geen spoortjes vernietigt? :) Het is maar een idee?

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gewoon alles even eruit halen wat niet per se nodig is, dus al het ram op 128MB na ofzo, HD, FDD, ISA en PCI kaartjes (AGP lijkt me handig om erin te laten, (of je pci-videokaart...))
En dan kijken of ie boot, zo ja, stuk voor stuk onderdelen toevoegen. Ik heb t trouwens ook gehad, lag eraan dat de proc te ver was overgeklokt. Enige oplossing van BIOS reset...

• Miletos
  • Niet online
Ben ik weer!

-De "kale boot" hielp niet :(
Alles eruit op 1 (dane-elec, dus merk) reepje geheugen en de videokaart na (jammer dat ik geen PCI videokaartje heb).
-Processor is niet overgeclockt (ook nooit geweest)

Dit keer heb ik 's goed het moederbord onderzocht..."what the fuck! Hoort dat zo?" Er lijkt iets totaal van het bord los te zitten. Het zit alleen nog aan een klein (niet geisoleerd)draadje vast! (CHEAPASS GIGABYTE BORDJE, DAMNIT! ;( )

Maarja, misschien hoort het wel zo (ik betwijfel het). Hoe dan ook, ik heb niets te verliezen! Dus nu ben ik opzoek naar een foto van het moederbord, zodat ik kan zien of het zo hoort. Als iemand van jullie al een mooie foto/blueprint ervan heeft, of wil meehelpen zoeken, graag!

* Miletos start zoekmachines en hardware websites...

Verwijderd

ook eens gehad ...halve dag zoeken wat bleek: batterijtje van mobo leeg

• Miletos
  • Niet online
hmmm, heb op een plaatje gevonden wat er los zit...vrij groot onderdeel. Dus misschien kan ik het nog vast solderen...zucht, dacht ik ook leuk 's een 2e systeem te bouwen ;(

• Miletos
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 00:59 schreef stonewayNL het volgende:
ook eens gehad ...halve dag zoeken wat bleek: batterijtje van mobo leeg
Maar hoe oud was dat mobo dan?

Verwijderd

mobo was niet zo oud en had +/- 5 maanden stil gelegen

• Miletos
  • Niet online
owh...misschien is dat dan ook wel wat...voordat ik nou met de soldeerbout aan de gang ga...

Aan de andere kant, die van mij heeft hooguit een maand ofzo stil gelegen...

Nou ja, ik ga gewoon maandag een nieuwe batterij kopen en kijken of het werkt. Bedankt voor de tip :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50

• Miletos
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 01:10 schreef Termin8or het volgende:
http://www.giga-byte.com/products/products.htm en dan enlarge :)
Ja, daar had ik dus dat plaatje vandaan :)
Groot genoeg om te zien wat er los zit, maar NET niet groot genoeg om te zien hoe het nou hoort vast te zitten.

Rechtsboven van de onderste opgevouwen CPU cardridge houder zit een klein "beige/bruin keuteltje". Dat keuteltje is dus een opgerolt plastic stripje met bedrading erop (gelijmt?). Dat stripje is er bij mij aan 1 kant uitgeschoten, maar waaruit kan ik niet zien en daarvoor heb ik dus een flink groot plaatje nodig. Zo kan ik de andere kant van het stripje weer vastmaken aan het mobo :)

Verwijderd

Probeer het ram in een andere bank te zetten, en anders er ander ram in te doen.

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Ehmmm HALLO??? Steve_jacks???

Ik dacht dat je dat moederbord had vervangen omdat ie gewoon helemaal KAPOT was!?

Dus eh... waarom vraag je je nu af dat ie het niet doet?

Putting the bit in Biton since 1997

Pagina: 1