Virtual Reality op basis van muziek?

Pagina: 1
Acties:

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:02
Ben zelf nogal fan van Mike Oldfield, zoals je misschien uit mijn icon had kunnen raden, en ik hou al het nieuws over hem noulettend in de gaten.

Mike Oldfield, 'maker' van onder andere Tubular Bells, wat ook in de film The Exorcist gebruikt wordt, is al een aantal jaar bezig met een soort Virtual Reality project op basis van muziek.

In het 'spel' zit je in een soort wereld, en alle onderdelen hebben muziek of een geluidje, en je kan de hele wereld ontdekken. Door middel van vliegen, je kan veranderen in voorwerpen die in het spel zitten net alsof het een lucide droom is.

Het spel zelf is nog niet af, maar er is wel een kleine demo beschikbaar om een indruk te krijgen:

http://www.mike-oldfield.com (informatie)
http://www.musicvr.com (download)

Mr. Oldfield is niet echt een geweldig programmeur danwel webdesigner dus echt geweldig ziet het er niet uit, maar dat doet er niet toe.

Wat ik mij afvraag is of zoiets als dit een beetje potentie heeft. Ikzelf vind het natuurlijk geweldig, maar zou zoiets verkopen?

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:35
klinkt wel cool, toch ff die demo checken :P

• Koen_R
Op zaterdag 22 september 2001 23:28 schreef Koen Rotteveel het volgende:

[...]
Wat ik mij afvraag is of zoiets als dit een beetje potentie heeft.
niet echt blijkbaar ;(

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

* MrE graaft in zijn kast op zoek naar zijn trouwe C64 om vervolgens het programma tubular bells te laden en met een blowtje in zijn hand weer helemaal tot rust te komen bij het lijnenspel op zijn teeveetje

Heb de demo gedownload en gespeelt. Erg vaag maar wel mooi. Ik vraag mij inderdaad af of daar nog een interessant spel uit voortkomt. Ik heb het idee dat dit soort artistieke projecten meestal een stille/snelle dood sterven. Kijk naar spellen als Queen 'the eye', the ring, Nomad en ik geloof dat Peter Gabriel ook zo'n project had. Vaak zijn dit soort projecten te 'ongrijpbaar' voor de gemiddelde spelletjes speler denk ik.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Koen_R
ja ik vrees dat dus ook. Volgens eigen zeggen brengt mr. Oldfield Part 1 uit op een binnenkort te verschijnen CD van hem uit en is dat deel ook gratis te downloaden. Voor de andere delen zouden wel betaald moeten worden.
Heb de demo gedownload en gespeelt.
En ben je nog wezen vliegen met de vlinder? en nog gevoetbald met die puntige glimmende voetballen? :)