Toon posts:

digitale fotocamera ook als webcam?

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik vroeg me af of het mogelijk is om een gewoone digitale camera zoals de canon ixus of de sony cybershot als webcam te gebruiken. :?

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nee, is niet mogelijk

De webcams die je als digicam kan gebruiken (los van de pc dus), hebben een slechtere kwaliteit dan de "echte" digicams

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik sluit m'n Fuji 6900 op de video in van m'n Radeon ViVo aan, en tadaa.. meest luxe webcam die je kan verzinnen.. :P

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:36
Ja hoor

als de cam een video-out heeft kun je em gewoon gebruiken, als je teminste een tv in hebt.
De kwaliteit is dan natuurlijk veel beter, als zo'n brak webcammetje

• Infernis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-01 03:28

Infernis

Psychotic Weaboo

Ik heb zo'n ding, pencam noemt het, maar de kwaliteit is heel slecht, is te verwachten van zoiets goedkoop.

Enige coole eraan was het design, ziet er nifty uit.
Daarom heb ik het ook in 3D gemodelled :)

http://users.pandora.be/infernis/pencam_high.jpg

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:05
Heb een fuji Finpix 6800. Ook als webcam te gebruiken.
Trouwens via mijn Radeon Vivo is ook een idee.

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-01 08:17
weet iemand of een Sony F505-v te gebruiken is als webcam?

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-02 20:01

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Volgens mij kan de Olympus van mijn ouders ook wel als webcam gebruikt worden.
Weet wel dat het mogelijk is met een digitale videocamera, of met een panasonic NV-DA1 iig wel. :P

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Verwijderd

hmmm, ik geloof dat fox star gelijk weggejaagd heeft :P

Verwijderd

Maar is er software die om de zoveel tijd een beeldje uit je video-in haalt :?

Verwijderd

Met mijn Fuji Finepix A101 is het mogelijk om hem als webcam te gebruiken,maar ik vind dat de Logitech beter is voor deze klus.Zie ook de A201/101 topic

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 20:21

Zeeuw

5.6

Op zondag 23 september 2001 00:58 schreef TeleManiac het volgende:
Ik sluit m'n Fuji 6900 op de video in van m'n Radeon ViVo aan, en tadaa.. meest luxe webcam die je kan verzinnen.. :P
Da doe ik dus ook, alleen welk programma gebruik je dan om de fotos op het web te zetten
Ik heb een voodoo3 3500 TV Tuner met TV in en out

Read the badge, Bitch!

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-01 10:59

thomaske

» » » » » »

bij de ixus zit software, om je camera met je usb-kabeltje, remote te bedienen.. en volgens mij ook om de zoveel tijd een foto neemt.. (het kan ook met het programma Cam4You)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• sjorsv
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als ik mijn camera aansluit op mijn Iomega Buz (ach ja het was niet duur en er zit een scsi controller op...) kan ik ook een beelden opnemen.
Met coffeecup webcam zou ik dan mijn camera als webcam kunnen gebruiken. Ik heb dan wel veel batterijen nodig :P

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
euh kan dit ook met een kodak 3500 dx?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 18 december 2001 17:24 schreef Sinterklaas het volgende:
Maar is er software die om de zoveel tijd een beeldje uit je video-in haalt :?
Ik heb gewoon een of ander WDM-Video-capture ofzow en bij zowel Webcam32 als in M$ Encoder ofzow kun je die als source gebruiken :)

Gewoon Camcorder (Hitachi-8mm-ding) aan de video-in en klaar is kees...
Ik kan ook TV broadcasten met de video-recorder hier naast me :o

edit:
WTF is dit voor oud topic?!?!? :? december 2001??? :? Htf kom ik HIER nou weer? :S

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 13:31
Op woensdag 03 juli 2002 14:15 schreef Osiris het volgende:
edit:
WTF is dit voor oud topic?!?!? :? december 2001??? :? Htf kom ik HIER nou weer? :S
Ja leg dat maar eens uit ;)

Verwijderd

-AuTnoR- schreef op 23 September 2001 @ 01:35:
Ja hoor

als de cam een video-out heeft kun je em gewoon gebruiken, als je teminste een tv in hebt.
De kwaliteit is dan natuurlijk veel beter, als zo'n brak webcammetje
Sorry voor dit oude topic.. Maar is het niet mogelijk zonder TV-in?

Ik heb trouwens een Olympus c-300

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-02 16:43

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 00:49:
[...]

Sorry voor dit oude topic.. Maar is het niet mogelijk zonder TV-in?

Ik heb trouwens een Olympus c-300
Als het niet in de handleiding staat dan zal het 99% zeker NIET kunnen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als het niet via TV-in kan, moet het via USB. En volgens mij is er voor de c-300 geen software geschreven om hem als USB-webcam te gebruiken. Misschien moet je even googlen, maar het lijkt mij heel sterk :) Je cam moet nml wel geschikt zijn om videogegevens te kunnen sturen naar dat USB poortje en als Olympus dat er niet in heeft gebouwd is dat er ook met software niet uit te halen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

tjsa, mijn digcam (dat aldi ding) geeft prima beeld over de tv-in, maar toch heb ik een aparte webcam. waarom? kijk maar eens goed naar het ontwerp van de gemiddelde webcam. die dingen zijn bedoeld om van je pc/monitor te lazeren (minimaal 1x per maand). en dat zie ik toch niet graag gebeuren met mijn digicam. hij was niet duur, maar het is nog steeds veel geld.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Onze Fujifilm FinePix A201 heeft gewoon 2 modes in zich: DSC (dat de smartcard als verwisselbare schijf herkend wordt) en als PC-Cam... Zet je dat ding op PC-Cam en je steekt de USB-kabel erin, dan herkend W2k/XP hem gewoon als camera :) (misschien heb je dan nog wel ff de CD nodig, maar die heb je dr ook wel bij zitten :P )

Verwijderd

nu heb ik het werkend met de video-in functie, maar alleen in windows messenger en Msn messenger meldt mij dat ik geen webcam heb aangesloten. iemand een idee?
Pagina: 1