Toon posts:

scsi booten 2940 compaq deskpro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi,

kan iemand me vertellen hoe ik een compaq deskpro ep van een adaptec 2940 kan laten booten ????

Verwijderd

Wat is een compaq deskpro ep ?

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb een Compaq Deskpro EP K450/3.2NTL

Dat is een 440BX met een PIII, G200 en een 3.2Gb IDE schijf.

Ik heb een adaptec AHA2940 U2W in deze bak gehangen met een 10k SCSI schijf. :9~.

Nu kan ik in de bios voor opstart volgorde kiezen tussen: Diskette/cdrom/c-schijf. En kon dus niet van SCSI booten.

Ik vervolgens de IDE schijf er uit gehaald.... Kan hij alleen maar met diskette/cdrom booten.

Moet ik een bios van een "professional workstation" er op flashen of zo? Wie heeft er tips

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik ben er niet zeker van, maar kon je dat niet gewoon instellen via de BIOS van de Adaptec (druk CTRL+A enzo) :?

edit:
Zit inderdaad ook in Adaptec BIOS.. Check pagina 11-12 van de manual :)

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

In de bios heb ik voor het booten het SCSI ID en het lun nummer van de schijf opgegeven. Ook staat de bios aan. Hier zal het probleem niet zitten.

Inmiddels ben ik er achter dat een compaq Professional Workstation AP200 vrijwel gelijk is aan mijn deskpro..... alleen met een PCI SCSI kaart!!!!. Ik denk dat ik diew bios er maar eens op flash.

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Damn!!

Ik dus de flash van een Compaq Professional Workstation AP200 gedowned..... Wil hij hem niet branden omdat hij zit dat dit geen AP200 is.

Heeft iemand nog tips hoe ik toch deze bios er op flash?
Pagina: 1