Toon posts:

Epson Stylus Color 580 delen in Windows 98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn Epson Stylus Color 580 USB printer sharen om te kunnen printen via het netwerk. Helaas is het mij nog niet gelukt, de computers in het netwerk kunnen geen verbinding krijgen met de printer :( . De printerdriver wordt wel ge-installeerd met de 'Nieuwe printer wizard' van Windows, maar na installatie krijgt de driver geen verbinding met de printer. De printer is aangesloten op een Windows 98 SE computer.

Op diezelfde computer is op de parallelle poort een Lexmark laserprinter aangesloten die ook geshared is, en die werkt wel perfect via het netwerk.

Kan het zijn dat USB printers niet geshared kunnen worden :? Of is er iets anders mis :?

Verwijderd

Probeer file en printersharing met het protocol NetBeui.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 september 2001 04:28 schreef _LOSS_ het volgende:
Probeer file en printersharing met het protocol NetBeui.
Dat helpt niet :'(

Iemand nog een andere oplossing?

Verwijderd

Wanneer je win 98 SE in combinatie met USB, VIA chipset en een AMD processor hebt kunnen er problemen ontstaan. Microsoft heeft hier een patch voor. De link weet ik niet maar het staat in de knowledge base. Moet je ff zoeken.

Verwijderd

sharing is mogelijk maar kan wel problemen geven met de statusmonitor. :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 't gevonden. In de printersoftware moest 'Controle van gedeelde printers toestaan' aangevinkt worden:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/w.vanenter/tweakers/printer.jpg
Pagina: 1