Toon posts:

IBM 128 MB (16 MX72), 100 MHZ, 3.3 V, sdram ECC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lui,

Ik heb al zelf een beetje zitten zoeken naar dit type geheugen voor evt. uitbreiding, maar helaas nog niet gevonden. Wie kan me evt. helpen: winkel of reseller in Nederland.

Ik heb dit geheugen reeds in mijn PC (PIII 700 Mhz, Asus moederbord: P3V4X (PC-133), het geugen is dus 100 MHZ geheugen en geen 133...

Andere bankjes zoals Spectek 128MB PC 133(van Funprice doen het wel, maar vertonen bij een test een geheugenfout, zie testje:

Bezig met testen 20 patronen op 268435456 bytes geheugen
Geheugen wordt getest met patroon waarbij alle bits zijn gewist...

Fout aangetroffen op adres 178659328
Test: Mislukt

Fout aangetroffen op adres 178659328

Zonder dit nwe bankje van Funprice, loopt de geheugentest van Norton Diagn. gladjes!

GreetZ,

Ben

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09
Ik begrijp dat je net zo'n DIMM zoekt als die IBM? Wel, ik weet niet wat voor chips er op die IBM DIMM zitten, maar als je de ECC functie wil gebruiken moet de andere DIMM ook een ECC DIMM zijn. Ga dan voor een kwaliteitsmerk 128MB ECC DIMM (PC133) zou ik zeggen. Let op dat je dan géén registered ECC neemt (veelal worden deze twee 'features' gebundeld, maar niet altijd) want registered en unbuffered werkt niet samen. Je kan ook een standaard unbuffered DIMM nemen (zoals die Spectec) zodat je geen gebruik maakt van ECC (heb je toch niet nodig, mits je een missioncritical 24*7 applicatie hebt draaien). Blijkbaar zit er volgens die test een fout in de 2e DIMM (adres 44441600), maar heb je daar in de praktijk ook last van? (moet je je ram wel even stevig gebruiken, t/m minstens 178659328bits)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bedankt voor je antwoord!
Gelijk na het plaatsen v.h. nwe. spectec-bankje begon het gedonder: winme startte niet meer door als je op het bureaublad kwam na de "boot". Verschillende malen geprobeerd en ook weer zonder nwe. geheugen bankje, zelfs alleen met nwe spectec. draait het PC.tje niet meer.

Nu (nwe. spectec geheugen) even in andere PC geplaatst en draait daar als een zonnetje, na memorytest van nuts and bolts.

Wat is er zo bijzonders aan dat IBM geheugen, zit het 'm in dat unbuff. etc. Het is mij nog niet geheel duidelijk hoor. Waar kan ik dat zelfde IBM memory kopen?

Ik wacht nog op antwoord van de PC-winkel, misschien hebben ze dat geheugen nog wel.

GreetZ,

Ben