Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Hoezo 'werkt hij niet'Op zaterdag 22 september 2001 21:38 schreef Mr-FaTMeN het volgende:
ik heb een logitech usb ifeel mouse optical.
en ik draai mandrake alleen werkt de muis niet.
wat kan ik hier aan doen???
krijg je foutmeldingen bij het opstarten, doet hij het wel in een console, en niet in X, knipperd je cursor alleen maar ? Wat gaat er precies fout ?
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
en dan krijg zie ik gewoon mijn cursor alleen beweegt hij niet.
en als ik er een ps/2 in doet werk t hij wel
Welke Linux distro?Op zaterdag 22 september 2001 22:06 schreef Mr-FaTMeN het volgende:
nee, hij start keurig op.
Welke kernelversie? Standaard of zelf gecompield?
Andere USB apparaten?
Zit er een PS/2 adapter bij die muis, en doetie het op PS/2 wel?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Uiteraard heb je USB ondersteuning aanstaan in je kernel (Zie je ook tijdens het opstarten voorbij schieten) ?Op zaterdag 22 september 2001 22:06 schreef Mr-FaTMeN het volgende:
nee, hij start keurig op.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
het is linux mandrake 8Op zaterdag 22 september 2001 23:03 schreef Reyn_Eaglestorm het volgende:
[..]
Welke Linux distro?
Welke kernelversie? Standaard of zelf gecompield?
Andere USB apparaten?
Zit er een PS/2 adapter bij die muis, en doetie het op PS/2 wel?
gewoon stadaart rechtstreeks van de iso .
heb alleen een webcam op de usb hangen.
nee, geeen ps/2 adater er bij
gebruik tsteeds andere muis
je zorgt gewoon dat /dev/mouse een linkje is naar /dev/input/mice od /dev/input/mouse0
en dan je /etc/X11/XF86Config aanpassen ..
of opnieuw X -configure doen..
Verwijderd
Ik heb alle USB configs gebruikt, maar mijn muis wil niet reageren. Is er iemand die mij uit kan leggen hoe hij of zij het gedaan heeft ?
Ik ben nogal een newbie in linux dus als het kan in duidelijke stappen
Bedankt, zo is linux niet veel aan zonder muis.
Voor de duidelijkheid
Linux Mandrake 8.2
KDE Environment 2.2.2
Logitech Ifeel Optical Mouseman (USB)
Wat zie je dan langskomen?
Verwijderd
ik krijg deze meldingen in de console:
kernel: hub.c: USB new device connect on bus2/1, assigned device number 2
kernel: usb_control/bulk_msg: timeout
kernel: usb.c: USB device not accepting new address=2 (error=-110)
kernel: usb.c: USB device not accepting new address=3 (error=-110)
Dit krijg ik dus als ik mijn muis opnieuw inplug achtering
Weet je me nu verder te helpen (I hope so
Ik blijf nog wel ff in Linux hangen nu......
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| uhci.c: USB Universal Host Controller Interface driver v1.1 PCI: Found IRQ 11 for device 00:07.2 PCI: Sharing IRQ 11 with 00:07.3 PCI: Sharing IRQ 11 with 00:0b.0 PCI: Sharing IRQ 11 with 00:0d.0 uhci.c: USB UHCI at I/O 0xd400, IRQ 11 usb.c: new USB bus registered, assigned bus number 1 hub.c: USB hub found hub.c: 2 ports detected PCI: Found IRQ 11 for device 00:07.3 PCI: Sharing IRQ 11 with 00:07.2 PCI: Sharing IRQ 11 with 00:0b.0 PCI: Sharing IRQ 11 with 00:0d.0 uhci.c: USB UHCI at I/O 0xd800, IRQ 11 usb.c: new USB bus registered, assigned bus number 2 hub.c: USB hub found hub.c: 2 ports detected mice: PS/2 mouse device common for all mice usb.c: registered new driver usb_mouse usbmouse.c: v1.6:USB HID Boot Protocol mouse driver usb.c: registered new driver hid hid-core.c: v1.8 Andreas Gal, Vojtech Pavlik <vojtech@suse.cz> hid-core.c: USB HID support drivers usb_control/bulk_msg: timeout input0: USB HID v1.00 Joystick [Logitech Inc. WingMan Gamepad] on usb1:2.0 hub.c: USB new device connect on bus1/2, assigned device number 3 usb_control/bulk_msg: timeout input1: USB HID v1.00 Mouse [Logitech Inc. iFeel Mouse ] on usb1:3.0 nvidia: loading NVIDIA NVdriver Kernel Module 1.0-2880 Tue Mar 26 08:12:38 PST 2002 |
wat staat er bij jouw? dmesg|grep usb
Verwijderd
Dan kan ik even voor je kijken
bedankt trouwens voor je moeite
/var/log/dmesg als het goed is, maar 'dmesg' is ook een commando. Je moet gewoon 'dmesg | grep usb' typen.Op zaterdag 27 april 2002 18:36 schreef timyo het volgende:
Uhmmm waar kan ik deze file vinden
Maar:
Volgensmij is dat het probleem... Ikzelf had het ook op mijn desktop, en het was over toen ik een usb hub tussen mijn computer en mijn muis gebruikte.Op zaterdag 27 april 2002 11:37 schreef timyo het volgende:
kernel: hub.c: USB new device connect on bus2/1, assigned device number 2
kernel: usb.c: USB device not accepting new address=2 (error=-110)
kernel: usb.c: USB device not accepting new address=3 (error=-110)
Ik heb het toen maar afgeschreven als een hardware issue; mijn mobo is toch al wat raar op sommige punten, dus dat leek redelijk (ik heb geen Windows, dus ook geen idee of hij het daarin wel goed doet).
Maar ik neem aan dat die muis het bij jou in Windows wel goed doet?
Expanding the inexpandable
Verwijderd
Jah, maar volgens mij zit de nieuwste kernel al bij Mandrake 8.2Op zaterdag 27 april 2002 19:56 schreef Expander het volgende:
"USB device not accepting new address" heb ik ook ooit eens gehad onder Linux. Mijn 4 usb dingen deden het niet. Na een kernel upgrade was het verdwenen.
Ik typ dit overigens vanuit Linux, dat nu met een PS2 muis wel goed werkt. Het rare is dus dat die USB muis het wel in windows doet
Moet ik nu een ps2 muis eraan laten hangen of wat adviseren jullie ?
Ik wil em eigenlijk wel werkend krijgen dus.....
XF86Config-4:
Section "InputDevice"
Identifier "Mouse0"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "MouseManPlusPS/2"
Option "Device" "/dev/input/mice"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
Option "Emulate3Buttons" "no"
Grappig is wel dat ik een logitech usb wheelmuis gebruik en met deze instelling deze muis alles doet wat hij zou moeten doen (wel onder RedHat 7.1)
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Verwijderd
Want ik zie hier dat je em als PS/2 laat herkennen terwijl het een usb is ??.....
Een document wat gaat over de problemen en oplossingen met USB muizen etc. in Mandrake 8.2
Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs
PS/2 is het protocol dattie praat.Op maandag 29 april 2002 10:24 schreef timyo het volgende:
Want ik zie hier dat je em als PS/2 laat herkennen terwijl het een usb is ??.....
Verwijderd
Ok, maar moet ik dan die map en file aanmaken ?Op maandag 29 april 2002 13:50 schreef deadinspace het volgende:
[..]
PS/2 is het protocol dattie praat.
Ik zie die file mouse wel in de map /dev zitten maar hoe kan ik deze openen ?
De link hierboven bevat niets, dus moet ik even natrekken
Verwijderd
deze line:
Option evice dev/mouse
naar dit veranderd:
Option device dev/input/mice
(met aanhalingstekens, vreemd dat die het niet doen
OK, dit had dus geen effect, mijn seriele muis werd niet meer herkend, maar mijn usb muis ook niet.
Zoals jij net al zei, moet het aan USB support in de kernel liggen ? Kan ik die editten (is nieuwste kernel (stable ) ?
Ik heb er nu maar weer effe een PS/2 aanhangen, maar daar heb ik die dure muis natuurlijk niet voor he
Is er anders misschien iemand die mij ff via LICQ kan helpen of zoiets dergelijks ? Dat zou erg handig zijn
Thanx Alvast
Section "Pointer"
Protocol "IMPS/2"
Device "/dev/usbmouse"
ZAxisMapping 4 5
of:
Section "InputDevice"
Identifier "Mouse1"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "IMPS/2"
Option "Device" "/dev/usbmouse"
Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs
Verwijderd
OK, dat zal ik eens gaan proberen, maar er staat in deze guide:Op maandag 29 april 2002 19:34 schreef ProZa het volgende:
Probeer een van deze twee eens in je XF86Config (-4)
Section "Pointer"
Protocol "IMPS/2"
Device "/dev/usbmouse"
ZAxisMapping 4 5
of:
Section "InputDevice"
Identifier "Mouse1"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "IMPS/2"
Option "Device" "/dev/usbmouse"
Dat ik de directory ook aan kan maken, zal ik dat eerst proberen ?Op zondag 23 september 2001 14:39 schreef L@aF het volgende:
http://www.linux-usb.org/USB-guide/x194.html
hier staat uitgelegd hoe je het moet doen
Om welke kernel gaat het (uname -a)?Op maandag 29 april 2002 18:59 schreef timyo het volgende:
Zoals jij net al zei, moet het aan USB support in de kernel liggen ? Kan ik die editten (is nieuwste kernel (stable ) ?
En heb je een OHCI of een UHCI usb controller (lspci -v | grep HCI)?
Verwijderd
wat ik tot nu toen heb geprobeerd (net dus):
1. mkdir dev/input
mknod dev/input/mice c 13 63
2. mouseconfig (deze gaf een error dat de directory /dev/usbmouse niet bestond)
3 mkdir dev/usbmouse
mknod dev/usbmouse/mice c 13 63
4. mouseconfig (gaf een error vij shutting down maar starte werl goed op, weizigingen werden niet doorgevoerd).
5. Reboot, gaf aan dat /dev/usbmouse "No device found" error was (in het bootscherm)
Wat adviseren jullie ?
cat /dev/input/mice
of
cat /dev/input/mouse0
of
cat /dev/hid/hiddev0 (of ziets)
beweeg dan je muis komt er prut op je scherm dan is dat het jusite device, mits alles goed is geladen!
Verwijderd
Verwijderd
1. Mandrake opnieuw geinstalleerd met een PS2 muis.
2. In een shell window mouseconfig gedaan, gaf aan dat de directory /dev/usbmouse niet bestond.
3. XF86Config-4 aangepast naar:
1
2
3
4
5
6
7
| Section InputDevice Indentifier Mouse1 Driver Mouse Option Protocol IMPS/2 Option Device /dev/usbmouse Option ZAxisMapping 4 5 |
4. Reboot, geen effect
5. in Shell dit ingevoerd:
1
| cat /dev/usbmouse |
return: /dev/usbmouse is a Directory (
6. in Shell:
mknod /dev/usbmouse/mice c 13 63
7. aangespast in XF86Config-4
1
2
3
| Option Device /dev/usbmouse naar Option Device /dev/usbmouse/mice |
8. Nog steeds geen effect
Nu staat mijn PS/2 muis weer aan.
Nog wat aanvullende gegevens
Kernel build: 2.4.18 6mdk
Heeft er nog iemand iedeen ??
Wie heeft precies dezelfde muis wel werkend onder Mandrake 8.2 ?
Voor de duidelijkheid, deze fout krijg ik nog steeds in mijn kernel (tait -f /var/log/messages):
1
2
3
4
5
| kernel: hub.c: USB new device connect on bus2/1, assigned device number 2 kernel: usb_control/bulk_msg: timeout kernel: usb.c: USB device not accepting new address=2 (error=-110) kernel: usb_control/bulk_msg: timeout kernel: usb.c: USB device not accepting new address=3 (error=-110) |
Verwijderd
succes, en zodra ik iets weet hoor je het!
Verwijderd
Oww, dat is mooi jahOp vrijdag 03 mei 2002 16:49 schreef thej het volgende:
timyo, ik ben eergisteren met linux begonnen, maar ik heb zelfde probleem, en je hebt echt die aanhalingtekens nodigen die krijg ik ook niet, net als het scrollen van mijn muis. misschien is het wel intressant om elkaar te leren als newbie wat we geleerd hebben?? zodat we de kenners niet steeds zoo lastig moeten vallen?
succes, en zodra ik iets weet hoor je het!
wat voor een muis heb jij dan ?
Ik heb het gisteren even aan een collega gevraagd (werk bij Baan) en die had thuis ook Mandrake 8.2 draaien. Zijn USB printer deed het echter wel
Geef me anders even je icq nummer, kunnen we zo even verder kijken.