Toon posts:

[Photoshop6] Stroke & Paths

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een topic over de lijnen gelezen voor photoshop en dat is heel mooi dat je in een channel de lijnen mooi kan maken of iets met Render Layer kan doen .... maar wat ik wil heb ik nog steeds niet gevonden en wordt er moe van

ik maak als volgt gewoon ff een kromme lijn met een pen tool en buig dat ding alle kanten op. daarna een "save path" en "stroke path" dan weer edit edit stroke waar ik me lijn dikker kan maken maar dan komt het probleem -> het is niet mooi rond maar kartelig en ja een gaussian blur heb ik al geprobeerd maar dan maakt hij het vaag en het moet scherp blijven.

• web-hawk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-01-2022

web-hawk

web-con.nl

Je kunt toch gewoon nog eenkeer Stroke Path doen maar dan met een dikkere brush?

Het is wel belangrijk dat je de Brush pakt en niet de Pencil.

Innovation beyond Imagination

Verwijderd

Ja inderdaad, gewoon je brush groter maken, pencil is nooit strak...

Verwijderd

Topicstarter
met een brush wordt het ook wel mooi alleen wordt de lijn dan niet strak

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
Gebruik geen 'Stroke Path...' maar 'Load path as a selection' en daarna 'Edit>Stroke...' Zorg wel dat je een path hebt gemaakt met extra eindpunten zodat deze niet in de weg zitten als je er een selectie van hebt gemaakt. Als je het probeert zie je wat ik bedoel. De overtollige 'stroke' gum je dan gewoon weer weg...

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 23:40
Op maandag 24 september 2001 18:32 schreef TweakV het volgende:
Gebruik geen 'Stroke Path...' maar 'Load path as a selection' en daarna 'Edit>Stroke...' Zorg wel dat je een path hebt gemaakt met extra eindpunten zodat deze niet in de weg zitten als je er een selectie van hebt gemaakt. Als je het probeert zie je wat ik bedoel. De overtollige 'stroke' gum je dan gewoon weer weg...
Ok, klink allemaal leuk maar.....

Kan iemand mij uitleggen hoe ik van save path verder kom want stroke kan ik niet selecteren, blijft grijs dus ik doe iets fout maar wat.

Effe stap voor stap uitleggen aub. En jah, heb het forum door gespit en ook www.fotosoep.nl.

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 17:38 schreef sourceshock het volgende:
met een brush wordt het ook wel mooi alleen wordt de lijn dan niet strak
ja U heeft gelijk maar weet de oplossing ook niet helaas
Pagina: 1