Goed. Ik wil voor thuis graag een maildeamon op m'n Debian bak gaan zetten. Hij moet eigenlijk aan de volgende eisen voldoen:
- 5 3 gebruikers eigen mail serveren op elke computer
- OSsen: win2000, win98, winME, linux
- mail moet elke keer dat het bekeken wordt actueel zijn (dwz gesynct)
- de mail moet uit 3 verschillende POP3 boxen van m'n provider komen
- internet mail liefst binnen de deur houden, als het niet anders kan buitenom
- via een webinterface te benaderen
- lokaal te cachen zijn zodat de laptop die uit het bereik van z'n acces point loopt (op vakantie bijv.) gewoon alle mail die hij al had gesynct blijft zien (maar niet van de server verwijdert wordt!!!)
Heb al eventjes gesearched, en zag wat over IMAP. Lijkt me leuk, daar kun je volgens mij met PHP een leuk interfaceje omheen bouwen (en is vast ook al gedaan).
Anders misschien POP3 mail die gewoon op de server blijft staan en dus naar elke client elke keer opnieuw gedownload kan worden (met uitzondering van de mail die al gedownload was...)
Op zich is IMAP het mooist. Dan kun je ook berichten verwijderen en nooit meer terugzien, alleen: Ik heb geen flauw idee hoe ik dat op moet zetten. Heb al wat gezien over courier, wu-imapd en cyrus. Wat zou voor mij het mooist zijn.
Nog even de precieze config:
desktop met windows98 - moet a,b,c accounts laten zien
laptop met winME - a account laten zien
laptop met winME - b account laten zien
desktop met winME, win2k, linux - moet c account laten zien
Kan wel toch? Jullie roepen dat onder linux alles kan!
- 5 3 gebruikers eigen mail serveren op elke computer
- OSsen: win2000, win98, winME, linux
- mail moet elke keer dat het bekeken wordt actueel zijn (dwz gesynct)
- de mail moet uit 3 verschillende POP3 boxen van m'n provider komen
- internet mail liefst binnen de deur houden, als het niet anders kan buitenom
- via een webinterface te benaderen
- lokaal te cachen zijn zodat de laptop die uit het bereik van z'n acces point loopt (op vakantie bijv.) gewoon alle mail die hij al had gesynct blijft zien (maar niet van de server verwijdert wordt!!!)
Heb al eventjes gesearched, en zag wat over IMAP. Lijkt me leuk, daar kun je volgens mij met PHP een leuk interfaceje omheen bouwen (en is vast ook al gedaan).
Anders misschien POP3 mail die gewoon op de server blijft staan en dus naar elke client elke keer opnieuw gedownload kan worden (met uitzondering van de mail die al gedownload was...)
Op zich is IMAP het mooist. Dan kun je ook berichten verwijderen en nooit meer terugzien, alleen: Ik heb geen flauw idee hoe ik dat op moet zetten. Heb al wat gezien over courier, wu-imapd en cyrus. Wat zou voor mij het mooist zijn.
Nog even de precieze config:
desktop met windows98 - moet a,b,c accounts laten zien
laptop met winME - a account laten zien
laptop met winME - b account laten zien
desktop met winME, win2k, linux - moet c account laten zien
Kan wel toch? Jullie roepen dat onder linux alles kan!
You can't have everything. Where would you put it?