Toon posts:

[CSS/HTML] Default font veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen dubbelpost. "Code #49: Hmmm dit topic lijkt behoorlijk brak." Alles voor niets getypt |:(
-

Nouja nog maar eens dan:

Ik heb nu al een tijd geprobeerd één font voor m'n hele HTML-pagina te kiezen. Normaal is dit Times New Roman, maar ik wil graag Arial, puntgrootte 10. Nu heb ik het volgende met een CSS Style Sheet geprobeerd:

<STYLE TYPE-"type/css">
<!--
BODY {background:#FFFFFF; font-family:arial; font-size:10pt; color:#000000}
-->
</STYLE>

Dit helpt wel, want nu is alle text in mijn HTML-file in Arial. Maar als ik nu een table open (met <TABLE>) dan is de text weer gewoon in Times New Roman.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen? Misschien een argument in <TABLE> of iets in de CSS sheet. Voor alle duidelijkheid: ik weet dat je na een tabel gewoon <FONT FACE=Arial SIZE=2> kan doen, maar dat is niet wat ik wil.

B.v.d. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het brakke topic is al weggehaald door een mod zie ik. :)

Dit is nu al de derde keer dat ik zoiets heb, hoe doe ik dat? *D

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Als je naast het style gebeuren van de body ook nog dit doet
code:
1
2
3
4
td
  { 
  CSS geneuzel
  }

Don't mind Rick

Verwijderd

precies, body {...} alleen is niet genoeg
tables moet je apart definen want die gebruikt niet automatisch de body {..}

Verwijderd

of eventueel
body, td {css: blaat;}

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

code:
1
2
3
4
5
p, td {
font-family: arial, verdana;
font-size: 10px;
color: #000000;
}

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:13

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dit is een flinke bug in CSS-implementatie,

eigenlijk is het gebruik van BODY in CSS enkel aan te raden voor backgrounds, andere properties geven veel problemen,

mozilla heeft dit opgelost (zeggen ze, echter blijf er nog steeds soms wat problemen mee ondervinden, al kan dat aan mij liggen, ik probeer zelf meestal te voorkomen er gebruik van te moeten maken) maar dan is het wel erg van belang dat je DOCTYPE juist gedefinieerd is, immers het niet overerven van styes uit de body wordt als 'quirk' gezien, verkeerd gedrag van oude browsers, die echter wel bepalend voor een layout kunnen zijn.

nieuwe browsers blijven de quirks vertonen als de DOCTYPE niet minstens op html4.01loose.dtd gedefinieerd is.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1