The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis
The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis
oftewel je bios
ff die 2 puntjes bij het batarijtje met elkaar verbinden met een schroefendraaier ofzo
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Kan ook, net als 1x lang en 2x kort, maar kan ook procprobleem zijn. Dat laatste lijkt me hier wel logisch.Op zaterdag 22 september 2001 22:20 schreef monterey het volgende:
1 lange en 3 tonen betekend niet dat je processor dood is maar dat je videokaart er niet goed inzit of dat deze niet is aangesloten,...
Ik heb het met 3 verschillende coolers geprobeerd die het met de 700Mhz wel goed doen. En wat de tonen combinatie was weet ik ook niet meer. (hoorde het te kort) maar er is ook geen schade te zien aan de processor. Geen brandplekken, de core is onbeschadigd, geen rook, helemaal niks. Iedere keer heb ik de pc niet langer dan 5 sec aangehad als hij het niet deed, dus schade door warmte ontwikkeling die hij niet kwijt kan is ook niet echt mogelijk.
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp
Alles zat er goed op, geen schade te zien...
Binnen 5 sec kan een proc toch niet kapot gaan?
Verwijderd
Ben je misschien niet een beetje onhandig geweest tijdens het monteren van die orb?Zet m'n orb er weer op en zet de pc weer aan
Kan dat samen? Ik weet het niet en vraag het me ook af.
Ik wil namelijk zelf binnenkort een Athlon 1400 systeempje bouwen. Maar ik wil nog even wachten tot er een moederbord met KT266A is. Ik vroeg me af of ik die Athlon al zou kunnen kopen en tijdelijk in mijn A7V zou kunnen stoppen.
Verwijderd
Verwijderd
Wedden van wel ?Binnen 5 sec kan een proc toch niet kapot gaan?
Had dus een slecht exemplaar. Ok over je probleem.
Je zegt dus dat het een 200FSB proc is. Welke revisie moederbord heb je ? Staat tussen de onderste PCI sloten.
Dit kan belangrijk zijn. Ik kan bvb. met mijn revisie 1.01 niet overklokken, ik moet er dan 1 chipje, een weerstand en een jumperblokje op solderen. Deze zijn wel aanwezig op latere revisies.
Probeer anders via JumperMode 12 x 100 in te stellen. Trek voor de fun ook eens alle kaarten uit behalve videokaarten en probeer verder.
Hij draaide namelijk maar 10.5 * 100 = 1050Mhz.
En normaal draaid hij op 10.5 * 133 = 1400Mhz.
Ik neem aan dat jij een FSB hebt van 200.
9 * 133 = 1200Mhz
9 * 100 = 900Mhz
Maarnog had die CPU het wel moeten doen!
Bij werkte hij wel.
Dus veel mazzel.
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Verwijderd
ff voor de antwoorden, ik begin maar bovenaan.
Orbs, Ik heb nu onderhand 2 pc's met orbs en heb ze bij 3 andere mensen geinstalleerd. Nooit problemen mee gehad.
Ook is het zo dat ik 2 verschillende orbs, de copper en de chrome orb, heb gebruikt en een normale koperen koeler (zo'n vierkante dus) Met alle doet de 1200 het niet maar wat belangrijker is mijn 700 het wel. Ik heb hem nog niet geprobeerd met jumpers, ik ben er een beetje vanuitgegaan dat, vanwege de meeste recente bios, hij hem in jumperfree modus wel zou vinden.
Ook heb ik de suggestie opgenomen om hem in een ander bordje te testen. Dit moederbord is ook een a7v maar wederom begint de pc te piepen (piep, piep, piep, constant om de 1-2 sec). En de pc doet niks. De 700Mhz van die gozer er weer in...Werken als een trein.
Oh. D.Patty, ik weet wel hoe ik een orb moet monteren... anders zou ik hier nog geeneens zijn.
Het is gewoon een 200 fsb proc in eeste post van met staat de proc code met daarop de b van 200fsb.
Mijn moederbord versie is 1.01 volgens de asus site ken je al met de 1.00 versie al de 1200Mhz gebruiken. Aan overklokken doe ik trouwens niet.
Ik ga nu ff proberen de hap handmatig in te stellen
(ja ja, dat ik het nog niet geprobeerd heb is omdat ik een jumperfree gebruiker ben.)
Ik post straks nog wel of het gelukt is...
Tot later.
Zoals geadviseerd heb ik het moederbord van jumperfree modus afgehaald fsb ingesteld en de multiplier (met wat er op het moederbord stond) ingesteld. over de multiplier was namelijk niks te vinden in de handleiding.
Diverse settings geprobeerd maar niks. En werderom de 700Mhz erin en weer werken als een trein (anders hadden jullie dit berichtje ook niet gelezen
Dus zover alle adviesen, Iemand nieuwe?
//edit
Het was na het kijken van de timestamps op de berichten een half uur zelfs. Details Details.
//edit off
Verwijderd
hoe hoog staat je voltage?
moet je ff instellen op het moederbord. Ietsje hoger opkrikken van 1.6 aar 1.7 ofzo..
give it a try
good luck..
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Heb ik ook. Dat wordt dan waarschijnlijk solderen. Ik kan het niet in de BIOS doen, wegens het gebrek aan een chip en andere componenten.over de multiplier was namelijk niks te vinden in de handleiding.
Hier is een link naar een artikel wat je ZEKER moet lezen.
ik heb een revisie 1.01 MET multiplierblokje
die bestaan er dus ook
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Ik vertel donderdag wel hoe het gegaan is.