A7V + 1200Tbird wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
Ik heb vanmiddag een Amd 1200Mhz processor gekocht voor m'n Asus A7V moederbordje. Ik haal m'n oude 700Mhz processor eruit en doe de nieuwe 1200 erop. Zet m'n orb er weer op en zet de pc weer aan. Ik heb het moederbord altijd al op jumperfree mode gehad dus dat moet geen probleem zijn. Ook heb ik de laaste A7V bios versie 1.08 er al 1 maand opstaan.

Maar ik zet hem aan en ik krijg ff beeld hij telt het geheugen maar ik wil nog ff m'n bios in dus ik zit onderhand in het promise bios scherm en ik druk op CTRL+ALT+DEL. Toen herstarte de pc en begint de pc speaker een 3 / 4 tonig geluidje uit te kramen en vervolgens zet ik gelijk mijn pc uit. (hard met de schakelaar op de voeding) Ik wacht ff 20 sec en zet hem weer aan. Niks gebeurt er. Ik haal alles ff uit m'n moederbord haal alle ide kabels los, trek alle voedingen uit de cd-rom spelers etc. Helemaal kaal op m'n Asus 7700 GeForce 2 kaartje. Ik zet de pc weer aan. Helemaal niks geen gepiep geen beeld helemaal niks.

Toen heb ik weer m'n 700 TB'tje er weer ingedaan en onmiddelijk starten. ff uit en alles er weer in gedaan opnieuw gestart en hij draait als een zonnetje. Dus ik zit hier met een 1200Mhz processor (Geen DDR processor) die het niet doen wil :(

Dit is nog ff wat er op de processor staat:
a1200ams3b
avia0114xpaw
95228650630
amd

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand de oplossing,
want ik weet het niet meer :'( .

ps. Ja, zoals gewoonlijk is de search al gebruikt evenals de asus site.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

• Red Cell
ff omhooghalen wat ik weet het niet meer.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Deze combi (A7V + TB 1200) doet 't bij mij goed. Hoorde je 1 lange en 3 korte tonen? Zo ja, dan is je cpu wijlen.

Systeem

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

clear je cmos ff :)
oftewel je bios :)
ff die 2 puntjes bij het batarijtje met elkaar verbinden met een schroefendraaier ofzo :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
1 lange en 3 tonen betekend niet dat je processor dood is maar dat je videokaart er niet goed inzit of dat deze niet is aangesloten,maar heb je met die orb wel heel erg goed opgelet dat ie goed kontakt maakt met je core en zijn er geen stukjes af want een orb is ongeveer wel de slechtste koeler die je kan hebben.

• vandenberg
  • Laatst online: 04-03-2016
Op zaterdag 22 september 2001 22:20 schreef monterey het volgende:
1 lange en 3 tonen betekend niet dat je processor dood is maar dat je videokaart er niet goed inzit of dat deze niet is aangesloten,...
Kan ook, net als 1x lang en 2x kort, maar kan ook procprobleem zijn. Dat laatste lijkt me hier wel logisch.

Systeem

• Red Cell
De CPU was gloednieuw rechtstreeks uit het doosje.
Ik heb het met 3 verschillende coolers geprobeerd die het met de 700Mhz wel goed doen. En wat de tonen combinatie was weet ik ook niet meer. (hoorde het te kort) maar er is ook geen schade te zien aan de processor. Geen brandplekken, de core is onbeschadigd, geen rook, helemaal niks. Iedere keer heb ik de pc niet langer dan 5 sec aangehad als hij het niet deed, dus schade door warmte ontwikkeling die hij niet kwijt kan is ook niet echt mogelijk.

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:33

ThaDude

Hang Loose

Heb je je bios nu al wel naar standaard instellingen gebracht dan :?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• Red Cell
ja...

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
probeer em anders eens bij iemand anders in een socket a bordje...

• Red Cell
Maar mocht z'n proc wijlen zijn hoe kan dat dan zo snel?
Alles zat er goed op, geen schade te zien...
Binnen 5 sec kan een proc toch niet kapot gaan?

Verwijderd

Zet m'n orb er weer op en zet de pc weer aan
Ben je misschien niet een beetje onhandig geweest tijdens het monteren van die orb?

• hneel
  • Laatst online: 18:54

hneel

denkt er het zijne van

Een A7V heeft een FSB van 200. Een Athlon 1200 een FSB van 266.
Kan dat samen? Ik weet het niet en vraag het me ook af.
Ik wil namelijk zelf binnenkort een Athlon 1400 systeempje bouwen. Maar ik wil nog even wachten tot er een moederbord met KT266A is. Ik vroeg me af of ik die Athlon al zou kunnen kopen en tijdelijk in mijn A7V zou kunnen stoppen.

Verwijderd

Ja inderdaad, volgens mij moet je hem dan unlocken en dan op 12*100 draaien in plaats van 9*133 .

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
een 1200 athlon is gewoon te koop in een 200 fsb uitvoering en ook al zou ie 266 zijn dan zal hij wel degelijk werken ikzelf het een 1400 op 266 en die draait als een zon op 13x110 dus 1430 mhz een 266 kan uiteraard ook gewoon op 200 werken alleen de optie 14x werkt niet op a7v vandaar de 13x110

Verwijderd

Het zou kunnen dat je inderdaad een 266 athlon hebt gehaald, en die doet het niet op je a7v vanwege de te hoge fsb. moet je ff op de core kijken, een b is 200mhz en een c is 266 dacht. als je een c hebt kun je 'm misschien omruilen ....

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Binnen 5 sec kan een proc toch niet kapot gaan?
Wedden van wel ? >:) Heb een A7V gehad die 3 procs effe OPFIKTE in enkele seconden. Beeld je dit in: PC aan, doet niks. Zet hem uit, je haalt de PC weer open, haalt de koeler ervan af (dit allemaal duurt ongeveer 5 min.) en je verbrandt nog je vinger aan de proc ! Dat moet lekker warm zijn geweest he :)

Had dus een slecht exemplaar. Ok over je probleem.

Je zegt dus dat het een 200FSB proc is. Welke revisie moederbord heb je ? Staat tussen de onderste PCI sloten.
Dit kan belangrijk zijn. Ik kan bvb. met mijn revisie 1.01 niet overklokken, ik moet er dan 1 chipje, een weerstand en een jumperblokje op solderen. Deze zijn wel aanwezig op latere revisies.

Probeer anders via JumperMode 12 x 100 in te stellen. Trek voor de fun ook eens alle kaarten uit behalve videokaarten en probeer verder.

• The_Greater
  • Laatst online: 25-08 15:07
Ik heb hier zelf dus ook een A7V. Laast is mijn CPU er door gegaan (1.1Ghz). Dus wouw ik nieuwe. Graag een 1.4Ghz :). Maar helaas ... dat kon niet.
Hij draaide namelijk maar 10.5 * 100 = 1050Mhz.
En normaal draaid hij op 10.5 * 133 = 1400Mhz.
Ik neem aan dat jij een FSB hebt van 200.
9 * 133 = 1200Mhz
9 * 100 = 900Mhz

Maarnog had die CPU het wel moeten doen!
Bij werkte hij wel.

Dus veel mazzel.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Je moet eens proberen met die TB 1200 in jumpermode op te starten,dus de fsb en multiplier met die dipswitches op je MB instellen,als het dan ook niet werkt is waarschijnlijk je processor stuk,let ook op het jen jumpertje.

• Red Cell
Kijk je ff, ineens een stuk reacties meer.

ff voor de antwoorden, ik begin maar bovenaan.

Orbs, Ik heb nu onderhand 2 pc's met orbs en heb ze bij 3 andere mensen geinstalleerd. Nooit problemen mee gehad.
Ook is het zo dat ik 2 verschillende orbs, de copper en de chrome orb, heb gebruikt en een normale koperen koeler (zo'n vierkante dus) Met alle doet de 1200 het niet maar wat belangrijker is mijn 700 het wel. Ik heb hem nog niet geprobeerd met jumpers, ik ben er een beetje vanuitgegaan dat, vanwege de meeste recente bios, hij hem in jumperfree modus wel zou vinden.

Ook heb ik de suggestie opgenomen om hem in een ander bordje te testen. Dit moederbord is ook een a7v maar wederom begint de pc te piepen (piep, piep, piep, constant om de 1-2 sec). En de pc doet niks. De 700Mhz van die gozer er weer in...Werken als een trein.

Oh. D.Patty, ik weet wel hoe ik een orb moet monteren... anders zou ik hier nog geeneens zijn.

Het is gewoon een 200 fsb proc in eeste post van met staat de proc code met daarop de b van 200fsb.

Mijn moederbord versie is 1.01 volgens de asus site ken je al met de 1.00 versie al de 1200Mhz gebruiken. Aan overklokken doe ik trouwens niet.

Ik ga nu ff proberen de hap handmatig in te stellen
(ja ja, dat ik het nog niet geprobeerd heb is omdat ik een jumperfree gebruiker ben.)

Ik post straks nog wel of het gelukt is...

Tot later.

• Red Cell
Ok, we zijn 10 min en 1 poging verder.

Zoals geadviseerd heb ik het moederbord van jumperfree modus afgehaald fsb ingesteld en de multiplier (met wat er op het moederbord stond) ingesteld. over de multiplier was namelijk niks te vinden in de handleiding. :(

Diverse settings geprobeerd maar niks. En werderom de 700Mhz erin en weer werken als een trein (anders hadden jullie dit berichtje ook niet gelezen >:) )

Dus zover alle adviesen, Iemand nieuwe? :)

//edit

Het was na het kijken van de timestamps op de berichten een half uur zelfs. Details Details. ;)

//edit off

Verwijderd

Ik weet denk ik wel waarom je nog wel het bios in kan..

hoe hoog staat je voltage?

moet je ff instellen op het moederbord. Ietsje hoger opkrikken van 1.6 aar 1.7 ofzo..

give it a try

good luck..

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ga anders ff naar een pc zaak..die kunnen zeker je processor testen kost misschin 3 tientjes HOOGSTENDS.. beter dan er veel tijd insteken en dan nog geen ruk verder komen(bij ons ook gedaan..maar we moesten wel een moederbord afnemen :( )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

over de multiplier was namelijk niks te vinden in de handleiding.
Heb ik ook. Dat wordt dan waarschijnlijk solderen. Ik kan het niet in de BIOS doen, wegens het gebrek aan een chip en andere componenten.
Hier is een link naar een artikel wat je ZEKER moet lezen.

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-08 13:03
offtopic

ik heb een revisie 1.01 MET multiplierblokje :)
die bestaan er dus ook

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Cpu kapot, gewoon omruilen bij de zaak waar je hem gekocht heb (of terug sturen). Testen ze hem meteen en krijg je waarschijnlijk een nieuwe.

• Red Cell
Ok het multiplier blokje heb ik ook wel gevonden maar het was ook niet helemaal duidelijk welke instellingen ik moet hebben. Ik heb de multipier gevonden en die op 12 gezet maar werken deed ie niet. Maar ik ga donderdag naar Den Haag om de processor(s) om te wisselen en ik neem m'n moederbord mee zodat ie mij kan laten zien dat hij werkt :)
Ik vertel donderdag wel hoe het gegaan is.

Pagina: 1