Toon posts:

binnen 5 minuten 80 graden???

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

net PCtje binnen gekregen, alles geinstalleerd en alles staat correct en ook in de bios.
Athlon 1400 met ECS K7S5a
Alpha PAL silent cooler 3200 rpm, werkt op 3900 trouwens.

maar 1 probleem, hij start 0- 40 graden en na een paar minuten is hij wel 80!!!!!!!!! graden geworden. de koeler staat en loopt goed, draait 3900 toeren ( alpha silent >1500mhz ) en hij draait de goede kant op.

ik zou geen flauw idee hebben wat dit is, ik kon windows gedeeltelijk installeren, maar ja ik kreeg na een paarminuten continue blauwe schermen met foutmeldingen ( win98SE, werkt op mijn andere PC goed. ), dit is begrijpelijk hoor ik met zulke temperaturen.

Wat kan dit zij, is dit een defekte processor, of een defekt moederbord? en wat zou de temperatuur moeten zijn?

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 22:25
Heb je hem wel goed op de cpu gedaan?? Maakt die dus wel contact, anders dan is het geen wonder natuurlijk. En gebruik je koelprut ertussen?

| I've got permission to color outside the lines |

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat de koeler er GOED op zit?

They made me do it.

Verwijderd

lijkt me inderdaad duidelijk: alles lostrekken, schoonmaken (indien nodig), koelspul ertussen en de cooler er weer GOED opzetten !!

Verwijderd

Topicstarter
ja net 3 man ween kijken en dat ding zit er erg stevig op.
hij kan in elk geval niet bewegen, en ik heb dat kleine stukjes zwart rubber niet ertussen gedaan omdat dat enkel voor pentiums was toch?

• BenJoep
Alpha Pal is een redelijke koeler hor, en dit is dus echt niet goed. Ik zou hem erafhalen en dan er opnieuw opdoen, en dan Arctic Silver II er tussen pleuren. is 24 piek bij www.ocshop.nl ..

• BenJoep
Op zaterdag 22 september 2001 20:54 schreef Loekie13 het volgende:
hij kan in elk geval niet bewegen, en ik heb dat kleine stukjes zwart rubber niet ertussen gedaan omdat dat enkel voor pentiums was toch?
ps wat bedoel je met dat rubber?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Lijkt me toch echt dat ie slecht contact maakt.... Mijn 1200 op hetzelfde board wordt 48 graden met Spire cooler van 30,-

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
zat een klein stukje zwart iets bij met kleine rondjes die je uit kon drukken, dit moet dan tussen de processor en de koeler. maar moest alleen bij pentiums.

jullie denken dat de cooler er niet goed opzit ofzo??
kan het echt nergens anders aan liggen?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en 17,55 bij http://www.alternate.nl/cgi-bin/frameset.pm?js=1 :)
en ik zou er een intake en een outtake fan bijzetten :)
en op hoeveel V staat je proc. /1.75 :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Als alles er goed opzit, en je hebt er alles aan gedaan, komt het er gewoon op neer dat je terug naar de winkel moet.
Want aan een cooler ligt het meestal niet, maar dan is het toch je processor.
Heeft AMD wel vaker last van.

Verwijderd

Binnen 5 minuten 80 graden???

[melige-mode]

Dat zou mooi zijn voor m'n sauna, daar achter in me tuin :P :+

[/melige-mode] >:)

Verwijderd

Topicstarter
kan ik het testen als ik er een andere athlon processor op zet? lijkt me wel eej.
dan doe ik die ahtlon mocht het zo zijn rembours en sturen ze maar een nieuwe op.

Verwijderd

gewoon naar de winkel gaan en zeggen dat je windows niet kan installeren door de hoge snelheid...

laat hun het oplossen
dadelijk beginnnen ze te zijken over: u had uw kast nooit open mogen maken enzo.....

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 20:50 schreef Loekie13 het volgende:
Hallo!

net PCtje binnen gekregen, alles geinstalleerd en alles staat correct en ook in de bios.

maar 1 probleem, hij start 0- 40 graden en na een paar minuten is hij wel 80!!!!!!!!! graden geworden. de koeler staat en loopt goed, draait 3900 toeren ( alpha silent >1500mhz ) en hij draait de goede kant op.

ik zou geen flauw idee hebben wat dit is, ik kon windows gedeeltelijk installeren, maar ja ik kreeg na een paarminuten continue blauwe schermen met foutmeldingen ( win98SE, werkt op mijn andere PC goed. ), dit is begrijpelijk hoor ik met zulke temperaturen.

Wat kan dit zij, is dit een defekte processor, of een defekt moederbord? en wat zou de temperatuur moeten zijn?
VCool - cool your Athlon/Duron CPU during idle
... VCool. This little utility will cool your Athlon/Duron processor on Via KT133
or KX133 (VT8363 or VT8371/VT82C686x) chipsets during idle. ... VCool 1.5. ...
Beschrijving: Windows utility to cool Athlon/Duron processors on Via KT133 or KX133 (VT8363 or VT8371/VT82C686x)...
Categorie: Computers > Software > Freeware

Verwijderd

Topicstarter
ja klotuh, gewoon naar de winkel zal niet lukken, tis mailorder......

en ja dan moet je alles wel open hebben gemaakt...

Verwijderd

Topicstarter
core voltage verlagen, juist dat doe ik in de bios neem ik aan. en waar moet ie dan op staan?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zaterdag 22 september 2001 21:01 schreef chucky666 het volgende:
en 17,55 bij http://www.alternate.nl/cgi-bin/frameset.pm?js=1 :)
en ik zou er een intake en een outtake fan bijzetten :)
en op hoeveel V staat je proc. /1.75 :?

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 21:09 schreef chucky666 het volgende:

[..]
dat zeg IK core voltage verlagen :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:07

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Mooi eitje bakkuh... ;)

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Verwijderd

Topicstarter
vcore 1.760 v bedoel je dit?

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 21:12

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Mijn AMD Tbird 1300 is op dit moment (na 8 uur up) slechts 54 graden *D

Verwijderd

ER MOET IETS rubber/plastic achtig iets tussen (of koelpasta)
Je zou kunnen kijken als je je mobo los hebt (.uit de kast.) de proc & cooler er op, en dan checken of er genoeg contact is/wordt gemaakt.

• BenJoep
Op zaterdag 22 september 2001 21:19 schreef SanderHovestad het volgende:
[sarcasme] Mjah die van mij de hele dag aan(1,4g) , en nu stressed op de 45 graden. En dat kan koeler, want ik heb de laatste keer de acII niet vervangen. Zit nu te wachten op me nieuwe case, die ga ik modden, en dan ook meteen een 60mm naar 80mm converter op die koeler, en dan ook maar is die acII vervangen. ;) :+

Maareh ff ontoppic graag, want die gozer zit hier met een lullig probleem, en dan ga jij je temp melden. Lekker nuttig.

Verwijderd

Topicstarter
maar hij koelt wel erg snel af ook. nu was hij weer uit en issie 33 graden ofzo.

is die temp meter kapot?

want er zit echt geen speling op de koeler tov het moederbord, hij moet wel goed geinstalleerd zijn erop zo te zien. en ik hoorde dat koelpasta wel wat scheelt, een graad of 6 maar dan zou ik nog dik 70 graden hebben en das veels te veel.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

de mijne werdt 65 graden :(
ff een paar fans voor intake en outtake en het is nu nog maar 47 graden B-)

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 21:57
Als je die rubber pad er niet tussen gedaan hebt, dan maakt hij niet goed contact met de core. Oplossin -> pasta ertussen... :)

HODL

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
waar heb jij die tempmeter dan zitten? tussen de core en de CPU?!?

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• BenJoep
Op zaterdag 22 september 2001 21:26 schreef Loekie13 het volgende:
maar hij koelt wel erg snel af ook. nu was hij weer uit en issie 33 graden ofzo.

is die temp meter kapot?

want er zit echt geen speling op de koeler tov het moederbord, hij moet wel goed geinstalleerd zijn erop zo te zien. en ik hoorde dat koelpasta wel wat scheelt, een graad of 6 maar dan zou ik nog dik 70 graden hebben en das veels te veel.
Is die wel stabiel dan?? Als dat wel zow is dan kan het zijn dat die temp meter niet goed is. Anders dan gooi je die cpu ff bij iemand wie een amd heeft erin, en dan kijken hoe warm die daar word! Ff dingen uit gaan sluiten dus.

[edit]Pleur die kast is open, en dan kijken hoe warm die wordt.

Verwijderd

Vast niet.. want je kreeg ook blue-screens toch ?
Op zaterdag 22 september 2001 21:26 schreef Loekie13 het volgende:

is die temp meter kapot?

• BenJoep
Op zaterdag 22 september 2001 21:42 schreef P.C.Simonis het volgende:
Vast niet.. want je kreeg ook blue-screens toch ?
[..]
klopt idd had het niet helemaal goed gelezen. Dit is echt typisch een geval van KUT... Die temp-sensor is dus waarschijnlijk wel goed. En die koeler zou zonder andere case-fan's goed moeten draaien. Ik denk toch dat die er dan niet goed opzit, want die koeler kan niet echt een productie fout hebben. Anders dan zou het de cpu zelf zijn. Laat anders ff iemand uit je buurt ernaar kijken die er meer verstand van heeft, want dit helpen op afstand is namelijk ook niet alles.

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Het klinkt net als een race wagen;
0 naar 80 in een paar minuten!!! :D

• BenJoep
Op zaterdag 22 september 2001 22:02 schreef schot het volgende:
Het klinkt net als een race wagen;
0 naar 80 in een paar minuten!!! :D
Klinkt net als een domme opmerking ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok ik laat het maar zo.
zal dinsdag wel een kennis ff vragen om langs te komen met een andere athlon proc, kunnen we eens kijken hoe diet het hierop doet. dan weten we waar het aan ligt, meteen maar ff wat koelpasta meenemen.

alvast bedankt voor de hulp!

• schot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Ja ik wil ook wel eens een keertje in de huiskamer komen. Oeps ook OverB0dig! :r

• Bulldog
  • Niet online
Op zaterdag 22 september 2001 22:08 schreef schot het volgende:
Ja ik wil ook wel eens een keertje in de huiskamer komen. Oeps ook OverB0dig! :r
Ej, beetje rustig aan en anders opzouten. Hierbij een waarschwing wegens het hoogwaarschijnlijk niet lezen van de faq... maar buiten dat is je taalgebruik +
onzinnig posten al een drie dubbele waarschwing waard. Beetje rustig aan ajb..... ;).

• BenJoep
Op zaterdag 22 september 2001 22:27 schreef Bulldog het volgende:

[..]

Ej, beetje rustig aan en anders opzouten. Hierbij een waarschwing wegens het hoogwaarschijnlijk niet lezen van de faq... maar buiten dat is je taalgebruik + onzinnig posten al een drie dubbele waarschwing waard. Beetje rustig aan ajb.... ;).
[offtoppic] Hey bull, die web-icon past niet echt bij je naam heh ;). Bulldog en dan zo'n klein *(&-likkertje ;) :+ (geen flame bedoeld hor ;))

• Bulldog
  • Niet online
Op zaterdag 22 september 2001 22:28 schreef Genotix het volgende:

[..]

[offtoppic] Hey bull, die web-icon past niet echt bij je naam heh ;). Bulldog en dan zo'n klein *(&-likkertje ;) :+ (geen flame bedoeld hor ;))
\offtopic >:)
Wheheheh :P :D :). Tja.. het is dus het hondje van Phreak:

Foto1
Foto2
Foto3
:9~ :P :+.

En tja... eigelijk is het een heeeel verhaal :+.

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:06

Copyman

Dode muis

Op zaterdag 22 september 2001 21:19 schreef SanderHovestad het volgende:
Dat vraagt ie niet... |:(

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Heb je het olie laagje wel verwijdert met wasbenzine of beter nagelakremover ???, er zit namelijk op die alpha pals een beschermend olielaagje tegen corrosie..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
ooopsssss dat heb ik dus niet gedaan nog.

ik denk dat ik dat morgen maar es fftjes ga doen ja, en dan meteen maar koelerpasta erbij doe.

las in een andere thread over psies hetzelfde probleem, en met koelerpasta erbij en beter erop zetten was het van 85 naar 40 graden!

beter!

Verwijderd

Topic: binnen 5 minuten 80 graden???

Wow , en ik dacht dat ik het kut had met mijn Axia 1Ghz@1,2Ghz die stressed op 58 graden draait.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Ale man die pasta issuu goed man lekker smeuig of die bodem :P

Smeren dus!

Powered bij meergranenbrood.

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
In mijn systeem 1.4 Ghz Athlon met ECS k7s5a draait 'ie ook op 76 graden. Draait ook niet stabiel; windows protection error..... :( En ik heb het systeem niet eens onder stressed condities uitgeprobeerd!!
Ga mijn koeler ook maar eens opnieuw plaatsen.
Raar, ik gebruik namelijk koelpasta en ik heb de plastic laag op de koeler verwijderd met wasbenzine. Het is trouwens een no-name koeler van Norrod (ze noemen het high-quality :? ) kost normaal F60,- meen ik.
:(

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Ik heb zelf dezelfde cooler en ik bleef zelfs met 33 graden buiten op 51 graden full load hangen.

80 graden = nie goe!

A.

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
Op zaterdag 22 september 2001 20:50 schreef Loekie13 het volgende:
Hallo!

Ik weet wel wat het is ...... een betere cooler kopen www.globalwin.com de FOP32 roeleert :)
En als je hem gekocht hebt veeg dan die ROZE koelzooi er af en gooi er wat ARTICSILVER op :9

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 14:42 schreef quazar het volgende:
In mijn systeem 1.4 Ghz Athlon met ECS k7s5a draait 'ie ook op 76 graden. Draait ook niet stabiel; windows protection error..... :( En ik heb het systeem niet eens onder stressed condities uitgeprobeerd!!
Ga mijn koeler ook maar eens opnieuw plaatsen.
Raar, ik gebruik namelijk koelpasta en ik heb de plastic laag op de koeler verwijderd met wasbenzine. Het is trouwens een no-name koeler van Norrod (ze noemen het high-quality :? ) kost normaal F60,- meen ik.
:(
Ik heb ook die high-quality koeler van norrod bij mn systeempie gekocht, was een vulcano II koeler... mja valt wel mee dat ding, stressed iets van 58 ofzo
hmm maar ff kijke hoe warm hij word als ik ACII en Delta Black label erop prop >:)

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
Op maandag 24 september 2001 02:12 schreef D.Patty het volgende:
Topic: binnen 5 minuten 80 graden???

Wow , en ik dacht dat ik het kut had met mijn Axia 1Ghz@1,2Ghz die stressed op 58 graden draait.
offtopic:
Mijn 1000-MHZ Tbird stressed 41 graden :9~
heb die koelgaten in mijn Inwin Q500 eruitgezaagd en zo'n voeding's rooster ervoor geschroeft
Airflow nu 3x zo veel (van 52 naar 41 graden stressed :)
Pagina: 1