• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-02 15:57

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
Hoi, zoals ijn de topic beschreven twee apparaatjes..
ik heb er alleen geen verstand wat het verschil nu echt is tussen die twee..
ik weet dat de compaq meer geheugen heeft en een snellere cpu, maar de palm heb bijvorbeeld weer 65.000 kleuren ipv 4096.

Welke zou ik het beste kunnen nemen, en met welke zit ik het beste qua compatibiliteit en software e.d.

en nog een klein vraagje, kun je ook van die dingen kopen met ingebouwd modem?

en als laatste: zit er nog technisch verschil tussen die dingen, of doen ze software matig allemaal hetzelfde?

Alvast bedankt voor de moeite!
Greetz.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-03 23:13
Ook al heeft de m505 meer kleuren, het scherm van de iPaq schijnt absoluut beter te zijn.

De iPaq heeft inderdaad een stuk snellere CPU, maar het gebruikte besturingssysteem heeft ook een stuk meer processorkracht nodig. De Palm is veel 'zuiniger' met de CPU kracht en heeft dus ook minder nodig (maar op multimedia gebied kan je dan ook vrijwel niets met de m505).

Ingebouwd modem hebben ze geen van beide. Ikzelf gebruik mijn GSM met infraroodpoort (Ericsson T39m) als modem voor m'n m505.
en als laatste: zit er nog technisch verschil tussen die dingen, of doen ze software matig allemaal hetzelfde?
De iPaq maakt gebruik van Micosoft PocketPC als besturingssysteem. Dat is ook wat de naam zegt: PocketPC. De Palm maakt gebruik van het eigen PalmOS. Kort door de bocht: het grote verschil is dat Palm gewoon een soort van uitgebreide 'zakagenda' probeert te zijn, terwijl Microsoft met PocketPC een vrijwel volledige pc met pc-functionaliteit in zakformaat probeert te doen.

Welke je het beste kan nemen hangt dus ook volledig af van wat je ermee wil: wil je heel veel functionaliteit, zoals MP3's afspelen, DivX'jes bekijken en weet-ik-het-allemaal dan ben je het best uit met PocketPC (o.a. iPaq). Wil je gewoon de kleinste PDA die er is (past in je borstzak), die perfect doet waar hij voor gemaakt is nl. een organizer zijn, nog een hoop anders kan (maar vrijwel geen multimedia) én een week op een accu doet, dan is de Palm voor jou.

Voor de rest verwijs ik je graag door naar de search, zoek maar eens op 'PocketPC of Palm'...

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
hartstikke bedankt voor de informatie. Ik wil in de eerste plaats natuurlijk een zakagenda, en notities kunnen maken, daarentegen wil ik em ook aan mijn pc kunnen koppelen (dat kunnen ze beide dus)
Maar wat extra features, zoals mp3 e.d. is wel gaaf natuurlijk. En inderdaad, de screenshots die ik zag van de ipaq zagen er bestg wel leip uit. Dus ik dnek dat ik dan inderdaad maar voor de ipaq ga. Helaas hebben ze bij d eipaq geen opklapbaar toetsenbord zoals bij de palm, of weet iemand dat die ook bestaat voor de ipaq?

Volgende week maar eens even kijken waar ik de goedkoopste kan krijgen met wat leuke extras ewrbij (leren tassie, extra geheugen enzo)

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Verwijderd

oh jawel hoor...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~2pac/gadgets/gadgets.jpg

Verwijderd

Het scherm van de Ipaq is absoluut beter. Als je toch twijfelt tussen Palm of PocketPC kun je ook de Sony Clié PEG-N710C overwegen. Het kleurenscherm van deze PDA is goed vergelijkbaar met die van de Ipaq en bovendien kun je er MP3 mee afspelen. Eventueel kun je je MP3tjes bewaren op een Memory Stick, zodat je niet beperkt bent tot de 8MB RAM die je tot je beschikking hebt.

Dat Palm slechts een uitgebreide zakagenda is, is allerminst waar. Voor Palm is héél véél software beschikbaar en je kunt er net zo makkelijk mee emailen, internetten, gamen en Office applicaties mee gebruiken als met de PocketPC. Bovendien is Palm sneller en stabieler, voor de rest is er dus nagenoeg geen verschil.

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Op zaterdag 22 september 2001 23:40 schreef cyberjoy het volgende:
oh jawel hoor...

[afbeelding]
wat is dat voor curling steen met apple logo erop eigenlijk?

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Da's een apple airport basis station... toch? :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 22 september 2001 23:40 schreef cyberjoy het volgende:
oh jawel hoor...

[afbeelding]
Ouwe minidisc :r

:P

Welke je trouwens neemt ligt eigenlijk vooral aan wat voor OS je het liefste hebt. Beide OSsen hebben veel aanhangers. Ikzelf heb liever Palm, ik heb niet zo de behoefte om mpegjes te kijken op m'n pocketpc. Maar dat is helemaal persoonlijke voorkeur, je zou ze eigenlijk gewoon allebei een keer uit moeten proberen.

De Palm is trouwens wel kleiner dan de iPaq, misschien ook wel interessant.

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 22:39 schreef thefirstikke het volgende:
Da's een apple airport basis station... toch? :)
yep

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 22:41 schreef Bigs het volgende:

[..]

Ouwe minidisc :r
boeie
:P

Welke je trouwens neemt ligt eigenlijk vooral aan wat voor OS je het liefste hebt. Beide OSsen hebben veel aanhangers. Ikzelf heb liever Palm, ik heb niet zo de behoefte om mpegjes te kijken op m'n pocketpc. Maar dat is helemaal persoonlijke voorkeur, je zou ze eigenlijk gewoon allebei een keer uit moeten proberen.

De Palm is trouwens wel kleiner dan de iPaq, misschien ook wel interessant.
wel kleiner.. maar je kan er minder mee.

• BurningSheep
  • Laatst online: 17-12-2024
Op dinsdag 25 september 2001 08:41 schreef cyberjoy het volgende:

[..]

boeie
[..]

wel kleiner.. maar je kan er minder mee.
Stond vorige week in een winkel de palm m505 met een ipag 3630 te vergelijken, maar wat een verschil zeg. Die m505 mag dan wel 16 bits kleuren hebben maar het lijkt nergens op vergeleken met de 'slechts 12 bit kleuren' van die ipaq. Scherm is ook een stukje groter en heeft een aanzienlijk hogere resolutie, ik heb 'm maandag dan ook besteld (de 3630), hopelijk is ie vandaag of morgen binnen :9~

• Op.Lijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-01 23:16
Ik zelf heb de Ipaq en ben er op zich best tevreden mee. Groote voordeel vind ik dat ik gewoon mijn belangrijke info in excel bestandjes of als HTML files mee kan nemen zonder problemen. Ik denk dat iedereen die met windows werkt beter af is met PPC dan PalmOS. Maar goed.. wie ben ik.

• Arthur
Op dinsdag 25 september 2001 10:06 schreef 2nra het volgende:
Groote voordeel vind ik dat ik gewoon mijn belangrijke info in excel bestandjes of als HTML files mee kan nemen zonder problemen.
Dat kan met de m505 ook, Palm levert Documents to Go van Dataviz mee hiervoor.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Het komt er op neer dat de verschillen minimaal zijn, maar met PocketPC worden ook Outlook, Word, Excel en MediaPlayer geleverd. Voor Palm moet je dergelijke software vaak apart bijkopen, hoewel Document To Go (Word & Excel) wel wordt meegeleverd met de Palm M505. Maar het werkt dan net weer ff anders dan Word en Excel op de (Pocket) PC. Als je niet vastgeroest zit aan Microsoft zou ik kiezen voor de Palm (M505 of de eerder door mij genoemde Sony, hoewel deze laatste wel een stuk duurder is).

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:00

DDX

binnenkort komt de sony clie PEG-N770C
(verwachte leverdatum bij mijn leverancier 10/10)
ik denk dat ik deze ga kopen als vervanging van mijn palm m105
palm bevalt mij prima, alleen wil ik nu wel eens wat beters als de m105
ik zit ook nogsteeds te denken aan de palm m50x (zwit is niet zo'n groot probleem)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 12:50 schreef ddx2 het volgende:
binnenkort komt de sony clie PEG-N770C
(verwachte leverdatum bij mijn leverancier 10/10)
ik denk dat ik deze ga kopen als vervanging van mijn palm m105
palm bevalt mij prima, alleen wil ik nu wel eens wat beters als de m105
ik zit ook nogsteeds te denken aan de palm m50x (zwit is niet zo'n groot probleem)
Ik zou de Sony Clie PEG-N710C doen, die ziet er veel strakker uit :)

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
Bedankt voor alle informatie! Ik denk dat ik zelf dan nog steeds wel voor de pocketpc (ipaq) ga. ik vind het eigenlijk wel handig als ik zonder problemen software kan uitwisselen van mijn gewone (windows) pc naar zo'n Ipaq. En ik vind strak beeld ook wel belangrijk. Zo af en toe een mpeg of een mp3 afdraaien lijkt me ook wel zeer flex (ook al is het alleen maar omdat ie het kan).

nou alleen even informeren of ik wel de nieuwste pocketpc 2002 software van M$ er bij op krijg (is dat eigenlijk nou dat Windows CE?)

In ieder geval is het me redelijk duidelijk (toch?) dat beide apparaten in ieder geval perfect kunnen worden gebruikt voor afspraken/agenda/memo's e.d.

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 15:04 schreef Dizzle het volgende:
Bedankt voor alle informatie! Ik denk dat ik zelf dan nog steeds wel voor de pocketpc (ipaq) ga. ik vind het eigenlijk wel handig als ik zonder problemen software kan uitwisselen van mijn gewone (windows) pc naar zo'n Ipaq. En ik vind strak beeld ook wel belangrijk. Zo af en toe een mpeg of een mp3 afdraaien lijkt me ook wel zeer flex (ook al is het alleen maar omdat ie het kan).

nou alleen even informeren of ik wel de nieuwste pocketpc 2002 software van M$ er bij op krijg (is dat eigenlijk nou dat Windows CE?)

In ieder geval is het me redelijk duidelijk (toch?) dat beide apparaten in ieder geval perfect kunnen worden gebruikt voor afspraken/agenda/memo's e.d.
De Ipaq wordt zonder PocketPC 2002 (ja, dat is Windows CE) geleverd, maar er komen in de komende maanden wel upgrades beschikbaar tegen betaling. De HP Jornada 560 serie is wél uitgerust met PocketPC 2002, maar deze is serie is nog steeds niet leverbaar.

Beide apparaten (Palm & PPC) zijn dus inderdaad prima geschikt voor agenda, memo's, internet, email, office, games en in het geval van de PPC en de Sony Clie ook voor MP3.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:00

DDX

some1else: de PEG-N770C, de PEG-N710C is alleen in us verkrijgbaar volgens mij.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 16:23 schreef ddx2 het volgende:
some1else: de PEG-N770C, de PEG-N710C is alleen in us verkrijgbaar volgens mij.
Nee in de USA is de PEG-N770C bekend als PEG-N760C. De PEG-N710C komt binnenkort in Nederland uit en deze is in de USA weer bekend als PEG-N610C. Om de verwarring maar compleet te maken ;)

Verwijderd

Persoonlijk vind de grootte van een Palm doorslaggevend: Ipaq is een stuk groter & zwaarder. Waardoor je hem in de praktijk wat minder mee zult slepen.

Maar bij de keuze tussen de m505 en de Ipaq zou ik ook voor de iPaq gaan vanwege de functies. (voor 1500 piek verwacht ik wel een minilaptop, en dat is de m505 zeer zeker niet)

Maargoed ik klooi lekker verder op m'n Palm, een stuk makkelijker mee te nemen dan een iPaq (en een stuk goedkoper, maar wel monochroom)

Oh ja, het verschil tussen 4096 of 64.000 is nauwelijks zichtbaar voor het menselijk oog.

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

marshal

Reality beats fiction by far

hoe lang doe je eigenlijk gemiddeld met de batterijen?
Bij de m505 kan ik dit nergens vinden.

edit:

What kind of battery life can I expect on the m500/m505?

The average user can expect approximately 3 weeks of use from a fully charged device.

|:( op de verkeerde plaats gekeken
iemand ooit geprobeerd hoe lang je achter elkaar je palm aan kan laten staan?

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Waarom zou je je Palm aan laten staan? Ik laat dat ding automatisch na 3 minuten uitgaan als ik hij inactief is.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

marshal

Reality beats fiction by far

Op donderdag 27 september 2001 01:04 schreef Acolyte57 het volgende:
Waarom zou je je Palm aan laten staan? Ik laat dat ding automatisch na 3 minuten uitgaan als ik hij inactief is.
kijk zoveel ervaring heb ik nou met die dingen. :P
vooruit dan..
Hoe lang doe je met je batterijen?
volges palm 3 weken maar hoe lang gebruik je hem dan per dag e.d.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik snap niet waarom mensen iPaq's kopen. Je neemt toch een PDA omdat ie zo lekker compact is?
Zo'n iPaq gaat al flink snel richting laptop/koelkast formaat.

De m505 is tenminste lekker klein.

De batterij van de m505 gaat ongeveer 16uur mee (zonder backlight) of 6-7 uur met backlight.
Getest met een ebook reader, en een hack waarmee hij pas uitging toen de stroom echt op was ;)

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 13:00 schreef QuarK het volgende:
Ik snap niet waarom mensen iPaq's kopen. Je neemt toch een PDA omdat ie zo lekker compact is?
Zo'n iPaq gaat al flink snel richting laptop/koelkast formaat.

De m505 is tenminste lekker klein.

De batterij van de m505 gaat ongeveer 16uur mee (zonder backlight) of 6-7 uur met backlight.
Getest met een ebook reader, en een hack waarmee hij pas uitging toen de stroom echt op was ;)
boeie.. ipaq rules en is ook klein.. 505 scheelt nauwelijks iets met ipaq.

• Arthur
Op donderdag 27 september 2001 13:53 schreef cyberjoy het volgende:

[..]

boeie.. ipaq rules en is ook klein.. 505 scheelt nauwelijks iets met ipaq.
Dan heb je ze nog nooit allebei in je hand gehad, de m505 is véél kleiner dan de iPaq. De iPaq meer functies e.d., maar het formaat is daar ook zeer zeker naar. Zeker als je nog een uitbreidingsmodule erop aan gaat sluiten.

Die nieuwe iPaq 3800 is trouwens wel schitterend, daar zou ik m'n m505 wel voor willen inruilen. Wat kost ie?

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 14:01 schreef ArthurS het volgende:

[..]

Dan heb je ze nog nooit allebei in je hand gehad, de m505 is véél kleiner dan de iPaq. De iPaq meer functies e.d., maar het formaat is daar ook zeer zeker naar. Zeker als je nog een uitbreidingsmodule erop aan gaat sluiten.

Die nieuwe iPaq 3800 is trouwens wel schitterend, daar zou ik m'n m505 wel voor willen inruilen. Wat kost ie?
Ik heb de 505 vaak genoeg in mijn hand gehad en het verschil vind ik reuze meevallen. De iPAQ heeft standaard zeker meer functies zoals je zelf zegt. De ipaq 3800 is verschrikkelijk lelijk vind ik. Dat grote zwarte blok maakt hem een stuk groter.

Hij zal hier in NL zo rond de 2400 kosten of zo? Dat zal wel weer snel dalen.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een hele tijd palm gebruikt en ben daar ook zeer tevreden over. 505 rules ook wel, maar ik vind dat de ipaq meer te bieden heeft voor mij persoonlijk.

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 14:01 schreef ArthurS het volgende:

[..]

Uitbreidingsmodule en meer space? sja.. als je een normale neemt.. je kan ook een silver slider nemen.. dan heb je nauwelijks extra ruimte.. beterssssssss

• Thefirstikke
  • Niet online
die nieuwe 3800 is echt wel mooier... Gelukkig hebben ze de chromen puist gedumpt :)

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
Hmmm een nieuwe Ipaq, ook interesting. Dan moet ik misschien nog maar even wachten met de aanschaf van zo'n apparaatje.

Iemand enig idee, wanneer deze te koop zal zijn in .nl?

Verwijderd

ze zijn nog nergens te koop.. :)

ze zullen voorlopig ook niet te koop zijn..

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 18:13 schreef cyberjoy het volgende:
ze zijn nog nergens te koop.. :)

ze zullen voorlopig ook niet te koop zijn..
Vanaf volgende maand als het goed is. Dan worden de eerste PPC's met PPC 2002 geleverd, zo ook de HP Jornada 560 Serie. Die ziet er ook niet vies uit:

[afbeelding]

Meer info:
http://www.hp.com/jornada/products/560/index.html

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 18:45 schreef some1else het volgende:

[..]

Vanaf volgende maand als het goed is. Dan worden de eerste PPC's met PPC 2002 geleverd, zo ook de HP Jornada 560 Serie. Die ziet er ook niet vies uit:

[afbeelding]

Meer info:
http://www.hp.com/jornada/products/560/index.html
nopes.. de ipaq komt zeker niet volgende maand. de hp zou best kunnen ja..

Verwijderd

krijg nou wat....
hp is van de sh3 processor afgestapt en naar een arm processor gestapt.... het is al echt dikke maatjes bij hp/compaq...

• Perseus|IA
  • Laatst online: 14-07-2009

Perseus|IA

Rode ogen

Groot voordeel van de Ipaq is PocketPC software...

lekker makkelijk al die windows Apps die je desktop ook heeft. Kan je mooi uitwisselen :P

Bijkomend voordeel, per 4 okt komt PocketPC 2002 op de markt met standaard W2K terminal client en VPN ondersteuning

errug interessant, kan ik met m'n mobiel vanaf het strand in IBIZA de server in NL restarten als het nodig is :) :)

Ik was altijd PALM fan en ook de 505 had mijn voorkeur boven de compaq, maar met de komst van 3660 en de 3800 heb ik dat toch enigzinds herzien....

Binnnenkort ff m'n Vx verkopen en een IPaq aanschaffen.

Cheese, It's milk's leap towards immortality

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 11:07 schreef Perseus het volgende:

lekker makkelijk al die windows Apps die je desktop ook heeft. Kan je mooi uitwisselen :P

Bijkomend voordeel, per 4 okt komt PocketPC 2002 op de markt met standaard W2K terminal client en VPN ondersteuning

errug interessant, kan ik met m'n mobiel vanaf het strand in IBIZA de server in NL restarten als het nodig is :) :)

Ik was altijd PALM fan en ook de 505 had mijn voorkeur boven de compaq, maar met de komst van 3660 en de 3800 heb ik dat toch enigzinds herzien....

even om misverstanden te voorkomen... Windows desktop software (de exe) doen het niet op de pocketpc (andersom ook niet)

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-03 17:19

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Je merkt uit de reacties al dat bij de iPaq al snel 'overdreven' activiteiten genoemd worden.
Ik had een tijdje terug een CE device en daar klooide ik ook alleen maar mee.
Van mp3's tot divxjes en proberen linux te draaien of een nieuw achtergrondje installeren blabla etc.
Maar vanwege ze logheid en 'aandachttrekkerij' nam ik em zelden mee.

Ik heb nu een Palm, en dat ding sleep ik echt ALTIJD mee en het doet waar't voor gemaakt is, simpel snel en handig.
Plus dat die CE altijd leeg was kwa batterij gedoe.
Die Palm blijft rustig 2 weekjes werken zonder je zorgen om de batterij te maken.

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 15:11 schreef CT het volgende:
Je merkt uit de reacties al dat bij de iPaq al snel 'overdreven' activiteiten genoemd worden.
Ik had een tijdje terug een CE device en daar klooide ik ook alleen maar mee.
Van mp3's tot divxjes en proberen linux te draaien of een nieuw achtergrondje installeren blabla etc.
Maar vanwege ze logheid en 'aandachttrekkerij' nam ik em zelden mee.

Ik heb nu een Palm, en dat ding sleep ik echt ALTIJD mee en het doet waar't voor gemaakt is, simpel snel en handig.
Plus dat die CE altijd leeg was kwa batterij gedoe.
Die Palm blijft rustig 2 weekjes werken zonder je zorgen om de batterij te maken.
Wat voor een ce device had je? een oude of een vrij nieuwe??
De baterijen vind ik goed bij mijn Jordana, zeker vergeleken de Psion Serie 5

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

JC

- minimalistic -

Hallo,

Zoals op zoveel forums blijkt maar weer eens te meer dat de een niet per definitie beter is dan de ander. Ik stond een tijd geleden voor een soortgelijke keuze en ik heb uiteindelijk voor de Palm 505 gekozen in plaats van de iPaq; ik vond het formaat, gewicht en de duur van de batterijen belangrijk.

Het scherm van de iPaq is beter en groter, maar deze PDA is ook groter en zwaarder (logisch gevolg zou ik zeggen).
Daarnaast is er veel software de Palm beschikbaar die gratis is of tegen een klein bedrag kan worden geregistreerd, veel van de software van de pocketPC is niet gratis.

Als laatste kan ik daar aan toevoegen dat er gemiddeld genomen meer problemen zijn met software en hardware van iPaq dan die van de Palm, als je de verschillende forums leest.

Veel succes met de keuze, ik ben blij met mijn Palm 505 *D

• CT
  • Laatst online: 14-03 17:19

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Op vrijdag 28 september 2001 15:24 schreef mot het volgende:

[..]

Wat voor een ce device had je? een oude of een vrij nieuwe??
De baterijen vind ik goed bij mijn Jordana, zeker vergeleken de Psion Serie 5
Ik had een Cassiopeia op windows CE2.0.

Niet echt het nieuwste van't nieuwste maar ik vind 1500piek voor een PDA wel erg gestoord duur, daar zou ik niet zo snel aan beginnen. Ik vind 300 - 500 echt mAX.
Straks is die stuk? komt er een krasje op? breekt er een knopje? etc dan is die 2e hands amper meer wat waard, en ik wil graag 'vrij' en 'los' met me spullen om kunnen gaan zonder dat ik steeds denk, OHNEE straks komt er een krasje op.
En ik weet dat de sommige zo 1500 kunnen missen maar ik denk dat hier veel studenten e.d. rond hangen.
Dan is en blijft 1500 VEEL.
En als ik dan zou twijfelen tussen 2 dingen van 1500 zou ik eerst een kopen die goedkoper is, bijv een 2e hands palm ofzo. Op die manier kom je er snel achter of het wat is of niet, zonder 1500 te verspillen, Daarvoor kan je een mooie 2e hands auto kopen.

• Thefirstikke
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 11:07 schreef Perseus het volgende:

* Thefirstikke heeft interesse in jouw Vx :)

Verwijderd

nog nooit probs gehad met m'n ipaq.. ben blij dat ik die gekozen hebt en niet een palm505.. kan nu mp3's luisteren in de trein/tram en soms is een divxje afspelen.. perfect!

ben blij! :) :)

en grootte? nou hij is echt klein genoeg hoor..

• miekol
  • Laatst online: 21:42

miekol

erm

Hey is er nie zo een (waitec geloof ik) mp3cd speler waarmee je ook vcds kan afspelen, kan je die niet aansluiten op je ipaq? :9~ Kan je mooi vcd's in de trein bekijken!

BTW >> Support de iPaq ook IBM Microdrive's?

• Thefirstikke
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 17:29 schreef miekol het volgende:
BTW >> Support de iPaq ook IBM Microdrive's?
ja :)

• miekol

miekol

erm

Das wel gruwelijk, heb een 340mb microdrive, zou je ook, kut ben naam ff vergeten. Er is toch zo een filmformaat die films op zo een 300mb comprimeert, smr ofzo. Zou je die ook gewoon op je microdrive kunnen zetten en dan op je ipaq kunnen kijken?

• Perseus|IA
  • Laatst online: 14-07-2009

Perseus|IA

Rode ogen

Op vrijdag 28 september 2001 15:55 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

* Thefirstikke heeft interesse in jouw Vx :)
Sorry, je bent net telaat, m'n collega heeft em net gekocht voor 400,- :) :)

Keb er 600,- voor betaald (aanbiedingkje) en em 1,5 jaar gebruikt :) :) :)

Cheese, It's milk's leap towards immortality

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 21:56 schreef miekol het volgende:
Das wel gruwelijk, heb een 340mb microdrive, zou je ook, kut ben naam ff vergeten. Er is toch zo een filmformaat die films op zo een 300mb comprimeert, smr ofzo. Zou je die ook gewoon op je microdrive kunnen zetten en dan op je ipaq kunnen kijken?
Wat is het probleem? Pak een DIVX van internet en recode hem naar het goeie formaat met virtualdub. Hij word dan tussen de 70 en 80 MB groot en is perfect te kijken op Landscape mode Full screen(!! :)).

• miekol

miekol

erm

Hey das nog beter ja :D

Maar goed als je zo een iPaq koopt mot je natuurlijk ook nog een telefoon met infrarood als je wil internetten of nie?

Verwijderd

Hoeft niet.. kan wel.. anders moet je met een kabeltje gaan kutten.. IR is beter :) :)

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 20:31 schreef Dizzle het volgende:
Hoi, zoals ijn de topic beschreven twee apparaatjes..
ik heb er alleen geen verstand wat het verschil nu echt is tussen die twee..
ik weet dat de compaq meer geheugen heeft en een snellere cpu, maar de palm heb bijvorbeeld weer 65.000 kleuren ipv 4096.

Welke zou ik het beste kunnen nemen, en met welke zit ik het beste qua compatibiliteit en software e.d.

en nog een klein vraagje, kun je ook van die dingen kopen met ingebouwd modem?

Alvast bedankt voor de moeite!
Greetz.
Palm III. Kun je hem gelijk van mij kopen. *D

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Topicstarter
zal nie gaan, is voor pcprive project, en me pc is nog goed genoeg. Maar ik ag alleen een nieuwe kopen. En aangezien mijn voorkeur onderhand naar de ipaq h3800 is uitgegaan :)

Pagina: 1