PC met internet, parallel netwerk laptop

Pagina: 1
Acties:

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik heb hier een laptop en een gewone pc. Op de gewone pc zit internet. Nou wil ik ook internet op mijn laptop(om drivers enzo te downloaden windows update dat soort dingen.) Nu draai ik op beide windows xp. Die geeft dus de mogelijkheid om een verbinding via een parallele null kabel te maken. Als ik dit allemaal doe. Dan krijgt word mijn host(gewone pc) een ip, en daar draait dan een dhcp server achtig iets. En mijn laptop kan er op inloggen. En die laptop krijgt dan van mijn host een ip. En ik kan over en weer pingen. Maar ik kan geen bestanden delen. En niet internetten op mijn laptop.

Ik heb drives gedeeld op beide pc's. En mijn host zit ook nog aan een klein netwerk met een andere pc(utp cross) en dan kan ik die pc wel bereiken enzo. En bij beide(laptop en host) staan de client voor windows en file en printer delen aan.

Wat kan er nu aan het fout gaan zijn? Ik kan dus wel pingen maar niets versturen. Er gaan aan allebij de kanten de hele tijd wel die beelschempjes knipperen dus er is wel een overgaand gesprek bezig. Ook kloppen het aantal pakketten wat de een verstuurd heeft met wat de ander ontvangen heeft. De compressie is aan allebij de kanten hetzelfde, en er zijn nul errors.

Alvast bedankt.
Niels

Ps. Ja heb de zoek functie gebruikt, ben geen newbie in netwerken, en ja kan ook beter een pcmcia kaart kopen(maar nu geen geld de eerste maanden)

I, for one, like Roman numerals

• Def_P
  • Niet online
Niemand?

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 20:07 schreef Def_P het volgende:
Hoi,

Ik heb hier een laptop en een gewone pc. Op de gewone pc zit internet. Nou wil ik ook internet op mijn laptop(om drivers enzo te downloaden windows update dat soort dingen.) Nu draai ik op beide windows xp. Die geeft dus de mogelijkheid om een verbinding via een parallele null kabel te maken. Als ik dit allemaal doe. Dan krijgt word mijn host(gewone pc) een ip, en daar draait dan een dhcp server achtig iets. En mijn laptop kan er op inloggen. En die laptop krijgt dan van mijn host een ip. En ik kan over en weer pingen. Maar ik kan geen bestanden delen. En niet internetten op mijn laptop.

Ik heb drives gedeeld op beide pc's. En mijn host zit ook nog aan een klein netwerk met een andere pc(utp cross) en dan kan ik die pc wel bereiken enzo. En bij beide(laptop en host) staan de client voor windows en file en printer delen aan.

Wat kan er nu aan het fout gaan zijn? Ik kan dus wel pingen maar niets versturen. Er gaan aan allebij de kanten de hele tijd wel die beelschempjes knipperen dus er is wel een overgaand gesprek bezig. Ook kloppen het aantal pakketten wat de een verstuurd heeft met wat de ander ontvangen heeft. De compressie is aan allebij de kanten hetzelfde, en er zijn nul errors.

Alvast bedankt.
Niels

Ps. Ja heb de zoek functie gebruikt, ben geen newbie in netwerken, en ja kan ook beter een pcmcia kaart kopen(maar nu geen geld de eerste maanden)
Misschien dat dit lukt (heb het zelf nog nooit getest omdat ik er nooit tijd voor heb gehad):

Je moet in elk geval dus TCP/IP (duh) hebben geinstalleerd, dan zet je op de server een proxy programma (wingate bijv.) en op de client stel je het IP nummer van de server in bij de proxy instellingen.

De reden waarom het nu niet werkt is omdat er geen gateway is ingesteld op een client en omdat je waarschijnlijk NAT draait. Dat instellen van de gateway kan wel met dat ene proggie ingebakken in Win2k maar volgens mij kan het zo wel makkelijker met een proxy.

PS. Kun je wel IP nummers buiten je netwerk pingen?

• Def_P
  • Niet online
Denk dat je de goede richting in denkt. Er is geen gate way, en als ik de default aan zet dan pakt i het eigen ip adres van mijn laptop. Ik draai op mijn host pc internet delen wat in windows zelf zit, en kan daarmee wel op andere netwerk pc's internetten. Maar als ik het op mijn laptop ook kan door een proxy te installeren dan doe ik dat wel, welke kan ik gebruiken? Ik heb winroute geprobeerd want die zei ook dat het kon over een parallele kabel, maar dan wil windows xp niet meer opstarten.

Verwijderd

JE MOET IDD EEN GATEWAY INSTELLEN !!!

MAAR HET LIJKT ME TOCH VERSTANDIGER OM EEN PCMCIA KAART TE KOPEN !!! OMDAT DIT MISSCHIEN WEL EENS PROBLEMEN ZOU KUNNEN OPLOSSEN !!! IK HOOP DAT JE WAT AAN DEZE INFORMATIE HEBT !!! ps. 2DE HANDS ZIJN PCMCIA KAARTEN NIET MEER ZO DUUR !!! OF KIJK EENS OP DE HCC DAGEN !!!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Misschien is het dan ook een goed idee dat jij een nieuw toetsenbord koopt. Vervelend als die caps-lock de hele tijd vast zit, niet? ;)

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 19:43 schreef Toverstaf het volgende:
JE MOET IDD EEN GATEWAY INSTELLEN !!!

MAAR HET LIJKT ME TOCH VERSTANDIGER OM EEN PCMCIA KAART TE KOPEN !!! OMDAT DIT MISSCHIEN WEL EENS PROBLEMEN ZOU KUNNEN OPLOSSEN !!! IK HOOP DAT JE WAT AAN DEZE INFORMATIE HEBT !!! ps. 2DE HANDS ZIJN PCMCIA KAARTEN NIET MEER ZO DUUR !!! OF KIJK EENS OP DE HCC DAGEN !!!
Kun jij met je toverstaf niet ergens anders gaan GILLEN?

Beetje hardhorens sinds jij een nieuw setje Target 5.1 Digital Subbed Woofing Speakers hebt gekregen van de Sint?

• Def_P
  • Niet online
Nou ik kan de gateway nergens instellen. Allen zodat i het eigen ip als gateway gebruikt, en dat lijkt me niet de bedoeling. Verder is het me nu wel gelukt om via die kabel een verbinding te maken zodat ik de hdd's kan lezen enzo. Kon dus de hele tijd al, je moet alleen dan de pc op zijn naam aanspreken en niet op zijn ip, of zoeken in de netwerk omgeving(waarom dat zo is weet ik niet).

Het enige probleem is dan dat aan beide kanten de cpu dan tot 100% word belast, en dat vind ik niet koel.

Pagina: 1