Toon posts:

ik blijf vragen: JB ax-400; 200 Watt @ 4 ohm

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze ampo nu geschakeld met 2 speakers als 8 Ohm. nu gaat ie snel clippen omdat ie in 8 Ohm maar 135 Watt leverd is het nu zoe dat als ik de speakers in serie zet (dus 8 ohm wordt 4 ohm) dat ie dan echt minder gaat clippen en zodoende harder kan zonder dus te clippen?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

edit: Verkeerd begrepen

135 watt ben je doof.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Op zaterdag 22 september 2001 20:01 schreef The-ZeroCool het volgende:
ik heb deze ampo nu geschakeld met 2 speakers als 8 Ohm. nu gaat ie snel clippen omdat ie in 8 Ohm maar 135 Watt leverd is het nu zoe dat als ik de speakers in serie zet (dus 8 ohm wordt 4 ohm) dat ie dan echt minder gaat clippen en zodoende harder kan zonder dus te clippen?
Je hebt nu twee speakers in het totaal? Als je daar twee 8 Ohm speakers parrallel (serieel kan wel, maar wil je niet) aanhangt, dan halveer je dus de totale impedantie voor de versterker naar 4 Ohm. De versterker zal dan meer vermogen kunnen leveren in het totaal, maar zal net zo snel gaan clippen. Clippen gebeurt namelijk wanneer een versterker zijn maximale uitgangsspanning bereikt, en heeft *in principe* niks te maken met de impedantie die je eraan hangt (bij een te lage impedantie zal de versterker wel eerder gaan clippen).