Freesco servertje, beetje langzaam kwa downloaden

Pagina: 1
Acties:

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18
Ik heb voor de 2e maal een freesco servertje gebouwd. zelf heb ik hier er 1 draaien, geen hd, 16mb ram, p166, 2x 3com 100mbit nic's. @home, werkt perfect. downloadspeed is lekker 400-500kb/s, maar dat ligt vast niet aan freesco ;)

Nou heb ik bij een kameraad hetzelfde gebouwd. Maar dan met de volgende spullen: p120(intel), 32mb ram, geen hd, en 1 10mbit kaart en 1 100mbit kaart van 3com beide. Ik heb de boel geconfigureert en het werkt allemaal wel, maar het is wel erg sloom allemaal, de download is max 140kb/s wat we tot nu toe gehaalt hebben, eerder met een celly 333 op win2k met internet delen aan was het gewoon lekker 400kb/s.

Mijn netwerk thuis is nog 10mbit, met 2 hubjes, zijn netwerk is echter 100mbit met switch dus full-duplex, copieren binne het netwerk gaat gewoon met de juiste snelheid, dus wel die 100mbit, maar downloande via de freesco gaat dus nogal traag. waar kn dat aan liggen???

• KillerB
oeps, heb ik dit niet in het verkeerde forum gedouwd? Misschien had ik hem beter in non windows... kunnen plaatsen.

Ik twijvel een beetje -> Zie ook: [topic=234961/1/500] :).

• KillerB
niemand??

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op zaterdag 22 september 2001 19:48 schreef kennym het volgende:
Ik heb voor de 2e maal een freesco servertje gebouwd. zelf heb ik hier er 1 draaien, geen hd, 16mb ram, p166, 2x 3com 100mbit nic's. @home, werkt perfect. downloadspeed is lekker 400-500kb/s, maar dat ligt vast niet aan freesco ;)

Nou heb ik bij een kameraad hetzelfde gebouwd. Maar dan met de volgende spullen: p120(intel), 32mb ram, geen hd, en 1 10mbit kaart en 1 100mbit kaart van 3com beide. Ik heb de boel geconfigureert en het werkt allemaal wel, maar het is wel erg sloom allemaal, de download is max 140kb/s wat we tot nu toe gehaalt hebben, eerder met een celly 333 op win2k met internet delen aan was het gewoon lekker 400kb/s.
D8 eerst dat het misschien kwam doordat 'ie geen hd had.... maar bij jou draait het goed zeg je...

Wel eens met HD geprobeerd?

offtopic:
Twijfelen schrijf je dus met een f :+

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

met hd mag niks uitmaken. Zeker niet in snelheid. Een pentium 120 lijkt me ook zeker genoeg om 400-500 KB per seconde te halen. Weet je zeker dat het niet aan de internetverbinding ligt? of aan een van de netwerkkaarten?

Als dat niet zo is, probeer freesco eens op een snellere pc en kijk wat er gebeurt zou ik zeggen.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

lijkt me sterk dat freesco je netwerkverbinding dusdanig afknijpt, config tijdelijk een van de werkstations om direct op t kabelmodem te gaan , download een grote file [PROXYLOOS!] en time de download. Hang nu de freesco er weer tussen (wel even dat workstation op een netwerkip zetten anders krijg je natuurlijk geneuk) en doe het nog eens. Zie je echt een verschil zou ik aanraden freesco eens proberen te herinstallen (evt. met harddisk)

edit:

hmm lichtelijk dubbelpost

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 15:35
ik heb nu 2 freesco servers geinstalleerd

486 dx2 66 Mhz met 48 meg ram
en
pentium 75 met 24 meg ram

die 486 had wel een HD en die pentium niet.
Met beide haalde ik max 480K/s
dus misschien moet je wat geheugen erbij prikken ofzo??

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Loopt tie bij jouw nog steeds met 400Kb dan. Hetzelfde bestand downloaden, hier heb ik namelijk ook een Freesco routertje op @Home, en nu heb ik ook maar iets van 200Kb/s. Ik bedoel dus te zeggen dat het internet nu een beetje traag lijkt...

Verwijderd

Ik ben dus de eigenaar van die 'trage' Freesco server, ik haal maar geen fatsoenlijke snelheid, zelfs niet op zondag uit een newsgroep, hij blijft keutelen op 140 - 150 k/sec (met geluk dus) en knalt soms helemaal naar benee.

Ik test het door een zooi grote bestanden uit een newsgroep te trekken, wat eerst met +/- 400kb/sec ging, gaat nu nog maar met de bekende 150k/sec (max).

Ik zal mijn andere op win2k prof gebaseerde server (Sygate) er weer ff tussen hangen om te kijken hoe het gaat.

Zelf denk ik dat de oorzaak lig in de hardware, kan het dat het Moederbord niet snel genoeg is ofzo??

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:13

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik denk niet dat het probleem in de hardware zit. Ik heb een 486-SX50 met 20MB, geen HD en 2x goedkope NE2000 ISA kaartjes zien draaien met @home, en die deed ook iets van 4-500k/s, dus het is mogelijk.....(draaide btw ook op FreeSCO)
Staat in de config alles goed :?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• KillerB
Ik heb hem dus geconfigureert en dat hetzelfde gedaan als op mijn eigen servertje welke wel perfect draait.
Enige verschil is dat op mijne alleen web management aanstaat en op de langzame staat telnet er ook bij aan, maar of dat nou zoveel uitmaakt. Het ding heeft 32mb geheugen tegen 16mb die in me eigen zit. Kan het misschien ook nog zo zijn dat de netwerkkaart niet helemaal 100 is? Ik bedoel het zijn geen nieuwe kaarten ofzo...
Pagina: 1