Nieuwe mobo enzo... Thunderbird?

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Onlangs is mijn moederbord overleden :( en moet dus ff een nieuwe hebben. Om van dit zielige moment toch wat leuks te maken dacht ik maar gelijk een nieuw hart voor mijn pc te kopen...

Ik heb veel belovende verhalen over de AMD Thunderbird gehoort en ik wou dan ook zoŽn dingetje aanschaffen :)

Maar toch had ik nog wel wat vragen... is dit een goede keuze (gezien intel ensow)? Enne wat voor moederbord past daar goed bij?! Ik heb hele goede ervaringen met MSI, maar daar kon ik maar 2 266 moederborden van vinden...
En is DDRam wel echt zoveel beter?

Enne is het geheel wel stabiel?

Tis ff lastig als je ff niet meer oplet... hele zooi is ff aan me voorbijgegaan... :(

Tnx anyway!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Tsja, als je hier vraagt of AMD een goede keuze is, begeef je je op glad ijs :)
Voor mij is het iig duidelijk dat amd een heel goede prijs/prestatie verhouding heeft en is het zeker een aanrader.

Qua mobo's, probeer of je eentje met een amd chipset kunt vinden/veroorloven, deze zijn net iets beter dan de mobo's met de via chipset.
Asus is ook een heel goed merk :).

DDR-ram is theoretisch 2x zo snel als SD-ram, maar in de praktijk scheelt het maar een paar procent. Gezien de prijs, moet je gewoon DDR-ram pakken.

(owjah, voor details kan je ook de search gebruiken >:) ;))

• iAR
  • Niet online
Euhm... ik geloof wel in AMD, teminste in mijn Duron dan. Maar als je Intel III of IV tegen een Thunderbird (pak-um-beet 1400MHz) zet...

Maar goed dan heb ik een Thunderbird 1.4GHz op 266 met PC266 geheugen...

Met search ben ik al tijdje bezig (jaja) maar nuttige dingen heb ik nog niet gevonden... dus verhalen over moederborden (met type erbij natuurlijk) die bij deze cpu en ddr passen: graag!!

• iAR
  • Niet online
...

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Pak een ECS K7S5A met SiS 735 chipset, DDR en SDRAM support, cheap (190 piekies) en superstabiel! Veel stabieler dan welke Via chipset ik ooit gezien heb.

webOS all the way!

Verwijderd

Neem gewoon een MSI'tje
En zet winXP erop! Dan heb je al geen problemen met windows! ;)

• iAR
  • Niet online
Op zaterdag 22 september 2001 20:41 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Neem gewoon een MSI'tje
En zet winXP erop! Dan heb je al geen problemen met windows! ;)
Een MSItje...? Which?

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:23

Copyman

Dode muis

Op zaterdag 22 september 2001 21:15 schreef zerosignal het volgende:

[..]

Een MSItje...? Which?
Ik heb ook een athlon 1400.. en ik zet er vandaag ff mijn MSI K7T Turbo in... Ik laat je nog weten hoe het is afgelopen... :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• iAR
  • Niet online
Ondertussen zat ik aan de MSI K7T266Pro te denken... in een revieuw las ik dat de VIA chipset wel oke is... ik heb alleen nog nix over de probleempjes gehoort (lastige dingen met usb ensow...)

...

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zondag 23 september 2001 19:29 schreef zerosignal het volgende:
Ondertussen zat ik aan de MSI K7T266Pro te denken... in een revieuw las ik dat de VIA chipset wel oke is... ik heb alleen nog nix over de probleempjes gehoort (lastige dingen met usb ensow...)

...
ik zou dan ff wachten op de 2e revisie ervan, dat er dus een Via 266A chipset ipv. 266 opzit :)

dat doe ik ook :)
Pagina: 1