Zijn er al KT266A mammieplankies??

Pagina: 1
Acties:

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
De topictitel zegt het al:
Zijn er al KT266A plankies? En zo ja: van welk merk (en waar te krijgen hier in ons kleine koude kikkerlandje???)

Ben namelijk bezig een pc samen te stellen op papier, maar wil graag deze chipset hebben (of is de KT266 opzich ook goed?) Mijn voorkeur gaat uit naar Abit, maar als een MSI of EPOX het ook net zo goed kan doen...
Het is niet de bedoeling om te gaan overclocken... een AMD 1400 is voor mij wel vlot genoeg... :)

[edit]
voor de duidelijkheid: het is wel de bedoeling dat deze pc gebouwd gaat worden binnen 1 maand!!
[\edit]

• Rick Brands
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:56
Volgens mij zijn er nog geen bordjes met deze chipset want ik wacht er ook op !
Wil namelijk deze chipset in mijn volgende PC

:9~

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25
Zijn er naar mijn weten nog niet, maar komen er al wel redelijk snel aan. Ik zit er ook op te wachten, wil me Asus A7M eruit pleuren (het solderen ziet ik niet zitten namelijk). En dan een nieuwe Abit met deze chipset erin pleuren.

[edit]

http://www.tweakers.net/nieuws/18234?highlight=

http://www.tweakers.net/nieuws/18377?highlight=abit

de abit KR7 ziet er wel veel belovend uit.

Ps binnen een maand weet ik niet ofdat die er al zijn, zou net kunnen maar ook net niet. Dus... ff afwachten dan maar.

| I've got permission to color outside the lines |

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik dacht dat ze pas begin volgende maand kwamen :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• FMS
  • Niet online

FMS

kunnen we niet beter wachten op de nForce?

ik wil namelijk ook een nieuw mobo, heb nu een A7v.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

damn ik zit ook te springen om een nieuwe mobo, maar of de nforce of de viakt266a wordt het.
Kwamen er maar alvast wat concretere release datums van die borden.

39

• BenJoep
Op zaterdag 22 september 2001 20:36 schreef FMS het volgende:
kunnen we niet beter wachten op de nForce?

ik wil namelijk ook een nieuw mobo, heb nu een A7v.
Nforce heeft toch ook de integratie van de videokaart in het mobo??? Ik zit hier dus al met een gf3 en die gaat nog niet vervangen worden!!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op zaterdag 22 september 2001 21:13 schreef Genotix het volgende:

[..]

Nforce heeft toch ook de integratie van de videokaart in het mobo??? Ik zit hier dus al met een gf3 en die gaat nog niet vervangen worden!!
het gaat bij niet om de onboard GPU of sound. de nForce is toch stukken sneller met DDR en stabieler. het is gewoon een beter chipset. vandaar wil ik em ook.
en dat onboardsound is best wel goed. je kun die onboard (G2 MX dach ik) altijd uitzetten.

• BenJoep
Op zaterdag 22 september 2001 21:37 schreef FMS het volgende:

[..]

het gaat bij niet om de onboard GPU of sound. de nForce is toch stukken sneller met DDR en stabieler. het is gewoon een beter chipset. vandaar wil ik em ook.
en dat onboardsound is best wel goed. je kun die onboard (G2 MX dach ik) altijd uitzetten.
Maar je betaald er wel voor, gaan ze die nforce niet zonder die soundonboard en videoboard uitbrengen?? :? Lijkt me erg vaag aangezien er dan waarschijnlijk minder mensen dit gaan kopen, want deze onderdelen hebben de meeste al wel, en ik wil toch eigenlijk wel zelf uitmaken wat er allemaal in die bak komt, en dat laat ik liever niet aan nvidia over!!

ps stabieler, lijkt me stug, want AMD chipset is echt rete stabiel en die VIA schijnt nu ook wel goed te zijn. Dus... Dan zou die alleen maar sneller zijn. En hoeveel sneller is dan de vraag, aangezien nvidia nog wel is wil overdrijven.

• FMS
  • Niet online

FMS

Op zaterdag 22 september 2001 21:43 schreef Genotix het volgende:

[..]

Maar je betaald er wel voor, gaan ze die nforce niet zonder die soundonboard en videoboard uitbrengen?? :? Lijkt me erg vaag aangezien er dan waarschijnlijk minder mensen dit gaan kopen, want deze onderdelen hebben de meeste al wel, en ik wil toch eigenlijk wel zelf uitmaken wat er allemaal in die bak komt, en dat laat ik liever niet aan nvidia over!!

ps stabieler, lijkt me stug, want AMD chipset is echt rete stabiel en die VIA schijnt nu ook wel goed te zijn. Dus... Dan zou die alleen maar sneller zijn. En hoeveel sneller is dan de vraag, aangezien nvidia nog wel is wil overdrijven.
true, ze zullen een blank, (wel met sound maar geen GPU) versie moet maken.
met sneller bedoel ik ook de overclock mogelijkheden, ik las dat de FSB erg hoog te krijgen was en stabiel.
snelheid winst, volgens nVidia is 15-20%. het heeft onder andere te maken met DDR. corect me if i'm wronge

• BenJoep
Op zaterdag 22 september 2001 21:58 schreef FMS het volgende:

[..]

true, ze zullen een blank, (wel met sound maar geen GPU) versie moet maken.
met sneller bedoel ik ook de overclock mogelijkheden, ik las dat de FSB erg hoog te krijgen was en stabiel.
snelheid winst, volgens nVidia is 15-20%. het heeft onder andere te maken met DDR. corect me if i'm wronge
Ah dat is al beter nieuws, anders dan zou ik er niet eens aan denken om zo'n chipset te kopen. En nou maar hopen dat er geen gekke bugs in de 1e versies zitten. Die sound maakt opzich niks uit, heb nu ook sound onboard, maar dat is zow uit te zetten... :) Dan maar wachten op die KT266a en de nForce. En dan maar die mooie banchmarkjes bekijken om de keuze te laten maken :)

• FMS
  • Niet online

FMS

Op zaterdag 22 september 2001 22:01 schreef Genotix het volgende:

[..]

Ah dat is al beter nieuws, anders dan zou ik er niet eens aan denken om zo'n chipset te kopen. En nou maar hopen dat er geen gekke bugs in de 1e versies zitten. Die sound maakt opzich niks uit, heb nu ook sound onboard, maar dat is zow uit te zetten... :) Dan maar wachten op die KT266a en de nForce. En dan maar die mooie banchmarkjes bekijken om de keuze te laten maken :)
van die bugs heeft nvidia wel vaken. eerste versies hebben altijd wel wat(A3 G3). het is een veel belovend chipset "make no mistake about it" (p. bush ;) ).

ik hoor heel wat goeds over de onboard sound. maar daar zul je vast voor betalen ook. en met de komts van nieuw DDR reepjes, PC2700 en hoger komt de nForce tot pas. hoge FSB is alijd goed. ik voorlopig nog met me, nieuw A7v266 :) (ben eindelijk ook overgestapt naar DDR)

zo rond kerst zal het allemaal wel uitpakken. benches en rieviews. en natuurlijk de prijzen.

• BenJoep
Op zaterdag 22 september 2001 22:15 schreef FMS het volgende:

[..]

van die bugs heeft nvidia wel vaken. eerste versies hebben altijd wel wat(A3 G3). het is een veel belovend chipset "make no mistake about it" (p. bush ;) ).

ik hoor heel wat goeds over de onboard sound. maar daar zul je vast voor betalen ook. en met de komts van nieuw DDR reepjes, PC2700 en hoger komt de nForce tot pas. hoge FSB is alijd goed. ik voorlopig nog met me, nieuw A7v266 :) (ben eindelijk ook overgestapt naar DDR)

zo rond kerst zal het allemaal wel uitpakken. benches en rieviews. en natuurlijk de prijzen.
Da via zal dan denk ik wel al uit zijn, en ik weet dan ook wel zeker dat ik dan die gekocht heb. Als die nForce echt veel beter is dan denk ik dan nog wel een keer eraan om die misschien te kopen. (je bent nou eenmaal hardware verslaafd ;))

• FMS
  • Niet online

FMS

Op zaterdag 22 september 2001 22:17 schreef Genotix het volgende:

[..]

Da via zal dan denk ik wel al uit zijn, en ik weet dan ook wel zeker dat ik dan die gekocht heb. Als die nForce echt veel beter is dan denk ik dan nog wel een keer eraan om die misschien te kopen. (je bent nou eenmaal hardware verslaafd ;))
hardare verslaafd, moet altijd beste hebben, zo beetje me moto.

ik denk dat nForce past tot zijn recht komt met de AMD XP.
maar we zien het wel, periode rond kerst is altijd leuk. dan komt ierdeen met beste in huis en kan de concurentie beginnen.

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Ik meen wel een week ofzo geleden op t.net gelezen te hebben dat Epox met een mobo kwam waar die KT266A al op zat... of dat ie te verwachten was, dat weet ik niet meer zeker.... :?

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ik zit in hetzelfe schuitje, of voor een Kt266a gaan, of wachten op de NForce, of beiden kort na elkaar ;)

Het hangt allemaal of van de resultaten van de nForce, er nog steeds geen off benchmarks, en de levertermijn is nog vaag.

De nForce schijnt toch delayed te zijn volgens sommige sites en zoals gezegd is de kans dat er bugs in zitten aanwezig, omdat de nForce nog zo'n nieuw ontwerp is.
Het lijkt mij iig wel wat, 2 bankjes PC2700 (op 160 mhz) erin met Hypertransport :9
Er zullen op middelange termijn 166 mhz fsb Palomino's komen

De nieuwe via ziet er iig goed uit, doorontwikkeld dus misschien beter overklokbaar en weer een stuk sneller dan z'n voorganger.

Niet op voorraad.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09
Op zaterdag 22 september 2001 22:32 schreef bart1234 het volgende:
Ik meen wel een week ofzo geleden op t.net gelezen te hebben dat Epox met een mobo kwam waar die KT266A al op zat... of dat ie te verwachten was, dat weet ik niet meer zeker.... :?
Op de Epox.nl site staat dat 'ie (de 8KHA+) over enkele weken te verwachten is, dus dat kan wel kloppen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BenJoep
Op zaterdag 22 september 2001 22:43 schreef edward2 het volgende:
Ik zit in hetzelfe schuitje, of voor een Kt266a gaan, of wachten op de NForce, of beiden kort na elkaar ;)

Het hangt allemaal of van de resultaten van de nForce, er nog steeds geen off benchmarks, en de levertermijn is nog vaag.

De nForce schijnt toch delayed te zijn volgens sommige sites en zoals gezegd is de kans dat er bugs in zitten aanwezig, omdat de nForce nog zo'n nieuw ontwerp is.
Het lijkt mij iig wel wat, 2 bankjes PC2700 (op 160 mhz) erin met Hypertransport :9

De nieuwe via ziet er iig goed uit, doorontwikkeld dus misschien beter overklokbaar en weer een stuk sneller dan z'n voorganger.
idd, ik kijk al uit naar de Abit, Epox en Asus... Dit zijn toch wel de merken waar ik op wacht.

• FMS
  • Niet online

FMS

een nieuwe mobo koop ik pas eens in de 2-3 maanden.en KT266a is maar een verbetering. om nu van kt266 naar kt266a te gaan is een beetje te.
nForce ga ik zeker nemen, vooral dat hoge FSB zie ik zitten. but we'l c..
Pagina: 1