Toon posts:

Tracks korter dan 4 sec. een probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een backup kopie te maken van een spel (niet dat het uitmaakt, maar het is KKND2).

Ik gebruik een HP8100i en als software CDRWin3.7c.

:? Bij het inlezen van de CD komt hij al met de melding :

"Warning: Disklayout contains one or more tracks that are shorter than 4 seconds.
This is a violation of the CDRom specification.

Do you want to continue?"

8-) Omdat het een warning is heb ik gwoon op continue geklikt maar als het lezen klaar is en het branden beginnen moet meldt CDRwin dat hij moeite heeft met de Cuesheet specificatie die er als volgt uitziet:

FILE "E:\CDRWINXX.BIN" BINARY
TRACK 01 MODE2/2352
INDEX 01 00:00:00
TRACK 02 AUDIO
PREGAP 00:02:00
INDEX 01 60:30:66
TRACK 03 AUDIO
INDEX 00 60:32:66
INDEX 01 60:34:66
TRACK 04 AUDIO
INDEX 00 60:36:66
INDEX 01 60:38:66

:( EINDE OEFENING OF IS ER NOG HOOP?

Verwijderd

Topicstarter
:* Misschien overbodig, maar nog wat info over het systeem:
PIII - 800
W98SE
256Mb

CDR's van Sony

CDReader is Philips

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
de cd die je gebrand hebt doet 't dus niet?

misschien een keertje proberen met clonecd

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Nee, sterker nog, het "readen" gaat wel en hij maakt een bin file en een cue file aan, maar vertikt het om imagefile te branden met als reden dat CDRWIN de CUE sheet file niet lust.

Ik zal eens kijken of ik ergens aan cloneCD kan komen en het daarmee proberen (ideetje waar ik die kan krijgen?)

Verwijderd

Heheh das dus een beveiliging ... tracks korter dan 4 seconden mogen niet volgens het redbook (dacht ik, don't shoot me if I'm wrong). Zijn valse tracks en is lastig te kopieren .... moet wel kunnen maar zou niet uit m'n hoofd weten hoe.

edit:
typo

Verwijderd

Download CloneCD ergens die fikt um wel :)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 22 september 2001 20:53 schreef ChUcKy2731 het volgende:
Download CloneCD ergens die fikt um wel :)
ja hoor doe maar aardig
als je toch de moeite neemt hetzelfde antwoord als ik te replyen, zoek dan wel even een linkje erbij... dan heeft je post nog enig nut gehad

http://www.elby.de/CloneCD/english/

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
:'( Zucht . . .!!

Zoals jullie al voorstelden, CloneCD gedownload, maar daar wordt je ook niet vrolijk van.

:P Het dowloaden ging prima, het installeren leek ook prima te gaan, dus gereboot om e.e.a. te gaan gebruiken, maar dan . . .

:( Elke keer loopt hij vast op Searching for SCSI/ATAPI devices.

Als ik dan kijk waarmee hij het allemaal zo druk heeft (ctrlAltDel om te kijken welke processen draaien) is dat soms Adaptec die "not responding" geeft, soms CloneCD zelf die als "not responding" aangegeven staat.

:? Ik neem aan dat het geen probleem is dat ik een IDE Writer heb en geen SCSI? Iemand een ideetje waaraan dit vastlopen kan liggen?

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Staat je cd writer wel in de ondersteunende lijst apparaten van CloneCD.
Anders moet je een nieuwere versie (if possible natuurlijk) downen.
Het kan ook zijn dat er nu een aantal brand programmas met elkaar in de clinch liggen qua drivers.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:08

Soullie

Planeshift

er staat in de help file ergens een lijstje met ondersteunde branders... staat ie er niet bij.. doet ie het ook niet... helaas.....

en als je die 4 seconden track gewoon weg laat ??.....

Verwijderd

Topicstarter
Heb de download gewoon gedaan van de originele site, dus ik moet wel de laatste versie hebben.

Heb daar ook gekeken of mijn HPWriter ondersteund wordt: stond in het lijstje, dus dat kan het ook niet wezen!

De track van 4 seconden weglaten? Ik weet niet of het enkel maar een beveiligingstruuk is, zoja, dan zul je de track toch wel nodig hebben, anders is het een beveiliging van niks.

Ik probeer gewoon een exacte kopie te maken, dat moet toch lukken.
Alle bestanden naar HD kopieren en dan in een sessien naar een CD branden kan misschien ook wel, maar dan heb ik geen echte kopie, waardoor het spel wellicht gaat zeuren als die CD erin zit.

[Wegehaald door Bulldog]

stond dit spel niet met een CD crack, dus ik heb de CD echt nodig zoals-t-ie is.

:? Wie weet nog raad?

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Op zondag 23 september 2001 18:40 schreef Soullie het volgende:
en als je die 4 seconden track gewoon weg laat ??.....
Sure... dat is juist de beveiliging van de CD. :Z
Weglaten -> Spel niet vanaf CD te spelen. (Of met crack natuurlijk, maar dan was deze hele kopie topic niet nodig.)

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 20:41

EXX

EXtended eXchange

HP8100i heeft geen raw-bitstream mogelijkheid en wordt dus niet ondersteunt door CloneCD. Misschien kan Nero er nog wat van bakken...

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-01 16:32
Als je CloneCD 3.0.8.1 of 3.0.8.2 hebt gedownload, weet ik waarschijnlijk waar het probleem ligt. Check maar de bug & limitations lijst op de CloneCD-site. Het ligt dan aan twee bestanden die hidden zijn, maar dat niet mogen zijn. Dit was (denk ik) bij mij de oorzaak van hetzelfde probleem. De nieuwste versie 3.0.9.1 werkt nu zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
De laatste suggestie - ElbyCDIO.vxd en ElbyCDIO.sys - die mogelijkerwijs hidden zouden kunnen zijn leverde ook niets op. Beiden waren niet hidden.

Inmiddels op mijn werk, waar ik onder WindowsNT draai, ook voor de gein eens dezelfde gedownloade CloneCD geinstalleerd en daar start e.e.a. wel gewoon op.

Daar hangt er een relatief oude HP7100e externe brander aan.

Enige kans dat het aan Windows98SE ligt? Zoja, hoe kan ik dat oplossen? (zonder alles opnieuw te moeten installeren!)
Pagina: 1