Toon posts:

advies hd voor video bewerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb even een advies nodig voor video bewerking.
Moet een nieuwe comp bouwen voor een vriend.
Moet niet zo'n duur systeem worden.
Wordt wel een amd 1400 met een ecs bord lekker goedkoop.
Zou een 40 of 60 gb hd van 5400 rpm redelijk snel data verwerken.
Of zou een 7200 rpm aan te raden zijn, of is het verschil te klein naar verhouding prijs.

• Sir_Joachim
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

ik zou voor een 7200 gaan, lijkt me bij grote bestanden toch aardig schelen... en verder voor 60 GB gaan natuurlijk :) als het nog in je buget past teminste :P

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

Verwijderd

Topicstarter
Moet zo,n beetje rond de 1500 gulden, zonder monitor muis en toetsenbord.
Ecs met proc is al rond de 550 gulden, heb dan nog rond de duizend gulden te besteden.

Verwijderd

diamondmax 60+ 7200 toeren schijf van maxtor.
acoustic managment uitzetten en als je genoeg geld hebt 2 kopen en in raid 0 zetten. dan is de toegangstijd iets van 3,5#3,8 ms dat is dus snel. en de doorvoersnelheid is enorm, heb 76mb/sec gemeten(lezen) en iets van 67mb/sec (schrijven) is alleen nodig als je multitrack ga editen.

maar 1 schijf voldoet al(voor simpele videobewerking), had ook geen dropped frames met 1 schijf.

Verwijderd

Topicstarter
Dacht dat een video kaart in dit geval niet belangrijk is heeft geen invloed op video bewerking.
Als ik dan een simpel kaartje neem van 100 gulden.
Hou ik meer over voor een grootere hd.

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Waren er in het verleden niet aparte AV drives, die geen thermische hercalibratie nodig hadden, en daardoor geen framedrops veroorzaakten ? Ik weet niet of ze nog steeds zo verkocht worden, of dat inmiddels alle drives dat zo ongeveer wel zijn.

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 19:58 schreef Dweil het volgende:
Waren er in het verleden niet aparte AV drives, die geen thermische hercalibratie nodig hadden, en daardoor geen framedrops veroorzaakten ? Ik weet niet of ze nog steeds zo verkocht worden, of dat inmiddels alle drives dat zo ongeveer wel zijn.
een diamondmax heeft dat b.v. en er zijn er nog.
Pagina: 1