Wie kan mij helpen....?!

Pagina: 1
Acties:

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Topicstarter
Ik heb niet zo heel veel verstand van hardware, dus ik dacht ik LAAT me pjutertje ombouwen ipv het zelf doen, dus ik heb er een MSI MS-6380LE, athlon 1400, en 2 stripies 256MB DDR geheugen in laten bouwen, maar ik had het dus beter wel zelf kunnen doen...:

toen ik dus de pjuter opstarte toen ik hem weer thuis had, herkende hij de 2e harde-schijf niet, en hij draaide op 1050Mhz...
dus ik hem openschroeven, en daar zag ik een verschrikkelijke ramp... er zat een één-of-andere mislukte IDE kabel in me brander en CD-rom, en ze stonden allebij op SLAVE ingesteld..!!?? Dat de pjuter überhaupt nog aan ging was me al een raadsel. Dus ik die IDE kabel inwisselen in een GOEDE IDE kabel, en de slave-master situatie aangepast. Verder vind ik 1050Mhz wel een beetje lullig voor me 1400Mhz dus ik me jumpertje op 133FSB gezet. Ik had ze nog gezecht dat ik hem op 266Mhz wou laten draaien...!!!

En ik dacht nog wel dat Paradigit wel een goede zaak was, naja ze zijn de ombouwkosten vergeten te rekenen dus volgens mij hadden ze de ramp voorzien?!

maar nu weet ik dus niet of alles nu op 266 of op 133 draait, want je kan alleen 133 instellen, en geen 266, dus moet je hem dubbel clocken ofzo?! ik ben niet zo'n OC-er dus pleaze help..!!

(misschien draait ie al op 266, hoe kan ik dit controleren?)

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 22 september 2001 18:47 schreef KnEuTeR het volgende:
maar nu weet ik dus niet of alles nu op 266 of op 133 draait, want je kan alleen 133 instellen, en geen 266, dus moet je hem dubbel clocken ofzo?! ik ben niet zo'n OC-er dus pleaze help..!!

(misschien draait ie al op 266, hoe kan ik dit controleren?)
Lees de FAQ eens:

[topic=223827/1/50]

Laatste linkje bij de processoren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
133 = 266 :) Wordt verdubbeld :)

They made me do it.

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Topicstarter
maar hoe kan ik controleren of het echt op 133=266 loopt..?!

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Je FSB loopt op 133, maar ja Athlon intern op 266(DDR)

Flickr