Op zondag 23 september 2001 13:31 schreef TD-er het volgende:
Op de DC-10 zit geen tuner, dus als je wilt TV-kijken ermee, moet je een externe tuner van bijv een video-recorder gebruiken. is dus niet echt makkelijk.
Dus als ik live TV wil kijken op mijn PC met de DC10+ moet ik het aansluiten via een videorecorder?
Ik heb trouwens internet via de kabel. Op dat modem zit ook een TV-out, als ik die zou doorlussen naar de DC10+, kan ik dan ook TV kijken op mijn PC via de DC10+?

even kort samengevat:
met een TV-kaart kun je video op high res opnemen, maar dan moet er een hoop op software niveau gedaan worden en afhankelijk van de gebruikte codec kan hiervoor dus een krachtige CPU nodig zijn.
andere kaarten nemen deze compressie over, zodat de computer vrijwel alleen maar de data hoeft door te geven naar de schijf. Deze kan dan dus vrij eenvoudig zijn.
Dergelijke hardware kaarten hebben nog een niet eerder genoemde extra, namelijk dat je de bewerkte video weer terug kunt zetten op een externe bron, zoals een video-band.
Deze uitgangen zijn vaak van een betere kwaliteit dan die op een VGA-kaart zit.
Mijn doel is Fullscreen TV kijken op mijn PC & Muziekvideo's etc in goede kwaliteit kunnen captureren.
Als ik het goed begrijp zijn de duurdere kaarten wat makkelijker in gebruik, aangezien de compressie beter is.
Ik kan met die DC10+ dus live Fullscreen TV kijken ( als ik hem aansluit via mijn video of modem?)?
Is Miro en Pinnacle hetzelfde?
Iemand ervaring met de WinTV-PVR?

Hieronder de mpeg specs:
MPEG capture specifications:
MPEG1 capture at 1152KB/sec (video CD data rate)
MPEG2 capture rates: 2MBit/sec full D1 and half D1, 4MBit/sec full D1 CBR (constant bit rate) or VBR (variable bit rate), 6Mbit/sec full D1 CBr or VBR, 8Mbit/sec full D1 CBR or VBR, 12Mbit/sec full D1 CBR or VBR
NTSC format at 29.97fps: Full D1: 704x480, Half D1: 352x480, MPEG1: 352x240
PAL format at 25fps: Full D1: 704x576, Half D1: 352x576, MPEG1: 352x288
Audio sampling: 32, 44.1, 48 KHz
Chroma sampling: YUV 4:2:2
Video file format: .MPG
MPEG file tested compatible with: MediaStudio 6.0
Welke kaart raad je mij aan?
Bedankt,
latinOh