Toon posts:

Pentium 1400 Mhz Koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje, ik vind dat mijn processor te heet
wordt 40c in rust en 55c als ik bezig ben (spel of zo)
Mobo wordt 40c. Stel ik mij aan of kan ik beter een andere
koeling gebruiken (welke koeling is dan het beste)

Verwijderd

Heb je casefans in je computer zitten? Zoniet , 1tje voorin erin blazen en 1tje achterin naast je proc eruit blazen. 40 graden mobo temp is best wel extreem hoog hoor.

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:06
weet je zeker dat die 40c je sys temp.
dat is volgens mij een beetjke heel erg extreem.
mijn proc word 50 idle en 58 stressed.
maar mijn sys temp is meestal 20 a 25 graden

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Verwijderd

50 graden is prima, wel de originele cooling gebruiken die in het doosje bij de p4 zat, en niet overklokken, probleem opgelost

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:15

Remi

Moo!

40 graden voor je mobo? Volgens mij is jou sensor kaduuk. Mijn 1.7 is idle 35 en stressed 48
Mijn mobo is idle 31 en stressed 32

Ik gebruik wel een Swiftech MC462 met een Delta fan voor m'n cpu.

Waarmee check jij je temp?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn temp bekijk ik met ASUS probe.
En wat kan ik er aan doen om mijn moederboard koeler
te krijgen
Voor heb ik een 80mm fan die zuigt achter een casebracket voor een PCI slot de fan van mijn voeding en proc natuurlijk en een HDD terminator

Verwijderd

KAn zijn dat die gozer totaal geen airflow in zijn kast heeft. Dan kan dat toch makkelijk oplopen naar 40 graden.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien stomme vraag maar wat is precies een AIRFLOW
Is dat soms hoe alle koelingen staan in de computer

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:15

Remi

Moo!

Op zondag 23 september 2001 00:36 schreef Hellkite het volgende:
Misschien stomme vraag maar wat is precies een AIRFLOW
Is dat soms hoe alle koelingen staan in de computer
Zoiets ja, de meeste tweakers die zorgen ervoor dat ze aan de voorkant van de kast 1 of 2 fans hebben en achter 1 of 2. Op die manier gaat de lucht er voor in en achter uit en dan heb je een airflow.

Een airflow kan ook verkeerd worden aangemaakt door bv. een megagrotefan voorin de kast te zetten en achterin een hele kleine zodat je een overdruk in je kast krijgt waardoor de airflow zelfs nutteloos wordt.
Op zondag 23 september 2001 00:10 schreef D.Patty het volgende:
KAn zijn dat die gozer totaal geen airflow in zijn kast heeft. Dan kan dat toch makkelijk oplopen naar 40 graden.
Dat kan idd ja. Mijn mobo en cpu zitten in een Coolermaster case met 6 fans exclusief cpu fan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn zijkap uit mijn kast gehaald en de temp van mijn moederboard zakt en is nu 30c in rust en mijn CPU is
38c in rust.
Dus mijn AIRFLOW zal wel niet goed zijn. Hoe los ik dit op ik heb een Aopen big Tower en vond zelf al dat ze de plaatsingen voor de kooling vreemd hadden gedaan
ondervoor kan ik een 80mm kooling plaatsen en achterboven 2
80mm maar die zitten boven de voedingen. Maar die zijn meer om de warmte af te voeren van de cdrom stations
want er zit een plaat tussen boven en onder met een niet al te groot gat voor de kabels
Pagina: 1