Op zaterdag 22 september 2001 20:21 schreef Orphix het volgende:
De smary template engine compiled de templates van tevoren waardoor die veel sneller is/zegt te zijn (dus van template->php source code). Dat is ook wel een idee. Ben er zelf nog niet aan toegekomen het te gebruiken, heeft iemand ervaringen met deze engine??
Hij werkt erg lekker en is ook erg snel, maar er zitten een paar nadelen aan, het grootste zal ik proberen uit te leggen.
Je hebt in deze template ook loops (dat ie een array alle waardes gaat outputten voor het aantal als dat er keys zijn, in een door jouw gedefineerde opmaak, leuke is dat je ook andere array's met even veel keys kan outputten binnen die loop). Dat werkt allemaal prima, maar zogauw je in loops gaat werken wordt de aanroep van vars ipv {$varnaam} zoiets als dit {$index/naam/subarray/key} of gewoon zo {$index/naam}. Er zitten ook if statements ingebouwd in deze template engine en die werken ook prima. Probleem begint als je het wilt gaan combineren. Wanneer je binnen je loop de waardes van verschillende keys wilt gaan iffen, lukt mij dat gewoon NIET. Ook in de manual kom ik er niets over tegen, terwijl er alles instaat wat kan, dus ik neem aan dat het dus NIET kan. Das erg jammer.
Verder is de syntax van de template aan het begin raar, want je geeft array's buiten de loops niet met {$arraynaam/key} wat eerder beschreven werd, ook niet met de gewone {$arraynaam[key]} of {$arraynaam->key}, maar met {$arraynaam.key}.
Nog een kleine bug is dat je de delimiter { en } volgens de manual wel aan kan passen, maar dat het in de praktijk bij alles versies die ik geprobeerd hebt niet werkte. Dat heeft als gevolg dat de { en de } niet in je HTML van je template mogen voorkomen (dus wel in de te outputten PHP-vars), dus je moet CSS en JS extern regelen. (Bij CSS alleen maar beter, maar voor JS soms een beetje omslachtig).
Volgens mij snapt niet iedereen wat ik bedoel met mijn verhaal, maar dan moet je de engine maar es downloaden en wat experimenteren en wellicht dat je het dan wel snapt.