IBM garantie : genaaid ?

Pagina: 1
Acties:

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Heren,

Ik ben dus ook IBM slachtoffer, mijn DTLA-307015 is een maandje of 2 geleden kapot gegaan... Na 1,5 maand wachten zegt de winkel: "Ja, we hebben een credit gehad van IBM, je krijgt 182 gulden inc. terug voor je schijf."

Er is dus geen nieuwe/gerepareerde schijf opgestuurd, maar geld overgemaakt aan de winkel. Ik heb 3 jaar garantie op die schijf, en vind het een beetje vreemde zaak. Je kan toch geen nieuwe 15 GB 7200 RPM schijf halen voor 182 gulden ! De gemiddelde vergelijkbare 60GXP (20 GB) in de pricewatch is ongeveer 289,=

Meningen ?

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Je had de schijven zelf naar IBM moeten opsturen. Bel naar IBM en leg je verhaal uit en zeg ook maar ff een paar keer de naam van de winkel.

Want je zou gewoon een nieuwe moeten krijgen, nikz geen vergoeding of wat dan ook.

suc6

• sniperz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 17:59
Ik werk nu 3 jaar bij een TD van een Computer Shop
en zover als ik dat weet krijgt de klant 3 jaar garantie, dit houd meestal in dat je een nieuw 15 gb schijf krijgt of een 20 gb als de 15 er niet meer is.

weet het alleen niet exact hoe de voorwaarde van IBM zijn

P@trick

Verwijderd

Volges mij mag dat nooit...
Je moet toch een vergelijkbare of nieuwere hd terug krijgen?

Op zo'n manier was het ook mogelijk dat mensen een oude schijf aan het eind van de garantieperiode inleverden en een veel nieuwere en betere schijf terugkregen omdat ze die oude niet meer hadden. Of misschien wil IBM hier juist vanaf (is tenslotte wel ongunstig voor hun) en geven ze je sinds kort een dagwaarde als de schijf niet meer op voorraad is.

Op zich vind ik de dagwaarde wel redelijk, want zo'n 60GXP is wel weer een nieuwer (sneller & betrouwbaarder model) en het is ook weer een nieuwe schijf met volle garantie. Maar of je zomaar moet accepteren dat je geld van hun krijgt en hoe hun de dagwaarde hebben bepaald dat vraag ik me sterk af... Ik zou dus in elk geval de garantievoorwaarden eens goed doorpluizen, daar staat het in.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 18:59
Klinkt raar maaar zo gek is het niet.

Als bij IBM je schijf defect is (mij twee keer overkomen) krijg je een ander gerepareerd exemplaar. Is ook geen lekker gevoel....

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38

Predator

Suffers from split brain

Mij lijkt het sterk dat IBM jou genaaid heeft.
Eerder de winkel zelf die nu lekker een nieuwe HDD in zijn rek liggen heeft met jouw naam op :(

Anderzijds met de hoge IBM uitval hebben ze misschien geen zin op die allemaal te vernieuwen })

Kan bijna niet dat IBM ze niet vernieuwd.
ZE MOETEN

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Ik zou gewoon ff een knokploeg bij elkaar verzamelen.... en !!! |:( met de winkelier >:)

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-04 21:52
Waarom allemaal zo moeilijk doen?
je hebt inderdaad 3 jaar garantie. Een normale winkel zal die schijf terugsturen naar de leverancier of importeur..
echter zij zullen deze schijf weer opsturen naar ibm zelf..
nou om al die schakels te vermijden (want je zult je schijf lang kwijt zijn)

gewoon naar http://www.storage.ibm.com/warranty/jsp/arma31.jsp

Vul daarin het serienummer en part nummer van je schijf en je overige adres gegevens.
Wel moet je, voordat je je schijf opstuurt ff door een fitness test programma laten lopen.. (als dat nog kan)
Hieruit krijg je een code zoiets als 0x70.
Aan het eind blijkt dat je je schijf op kan sturen naar IBM
UPS Worldwide logistics
herkenbosch..
complete adres weet ik zo niet uit mn hoofd,

Dit weet ik allemaal omdat ik dagelijk voor mn werk defecte computer onderdelen moet opsturen.
Mijn ervaring leert dat je schijf gewoon wordt omgeruild voor een nieuwe. Vaak binnen 10 werkdagen heb je een nieuwe schijf!.(behalve bij Western digital krijg je een "refurbished" schijf terug) De enige kosten die je hebt zijn de verzendkosten.

succes!

• FreeRider
Ik ben dus genaaid. :( De schijf is al bij de leverancier, en het geld -zeggen ze- al over gemaakt. Ik krijg dus die schijf waarschijnlijk al niet meer terug ... grrrrr ... Ik denk dat ik maar eens ga bellen met IBM en de leverancier... 't is toch belachelijk ! Garantie is garantie !

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
de schijf is al bij de leverancier zeg je, heb je de leverancier dan gecontacteerd of beweerd de winkel dat?

ik zou toch wel een "officieel" briefje willen bij de winkel die bevestigd dat je maar 185 krijgt, lijkt mij idd nogal weinig, of de winkel naait je en houd geld achter (of een schijf) of der klopt iets niet, da's duidelijk

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Op zaterdag 22 september 2001 18:39 schreef PsyFlux het volgende:
... want zo'n 60GXP is wel weer een nieuwer (sneller & betrouwbaarder model ...
sorrie hoor, maar 60GXP en betrouwbaar, dat zijn dus twee verschillende dingen. Vraag maar eens rond op dit forum, van die 60 GXP dingen zijn er al horden uitgevallen. Ook al waren die dingen gratis, ik zou ze nog niet willen installeren. :) Laat mij maar lekker aanklooien met me Seagates en Maxtors..

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

gewoon flink agressief zijn, en als ze dan nog moeilijk doen -> -> -> klapjes uitdelen

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 19:27

cruncher

wanna crunch someone?

Op zaterdag 22 september 2001 19:55 schreef Dweil het volgende:

[..]

sorrie hoor, maar 60GXP en betrouwbaar, dat zijn dus twee verschillende dingen. Vraag maar eens rond op dit forum, van die 60 GXP dingen zijn er al horden uitgevallen. Ook al waren die dingen gratis, ik zou ze nog niet willen installeren. :) Laat mij maar lekker aanklooien met me Seagates en Maxtors..
idd helemaal mee eens, die van mij hield het amper 1 maand uit :(

can you read my mind?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 09:09
Sommige td's krijgen geen error code uit dat drive fitness test proggie en toch doetie raar.

Ik hoor van een kennis dat ze op hun td gewoon de schijf een keer op de grond gooien :P en huppa.. error :P

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 19:55 schreef Dweil het volgende:

[..]

heh, ik weet van de problemen van IBM... iets al te goed zelfs.
Ik heb zelf een dtla-307045 (75GXP dus) die na 4 maandjes kapot is gegaan, en ik wil nu proberen een 60GXP dervoor terug te krijgen. Ten 1e lijkt hij me iets betrouwbaarder (vergeet niet dat 1 op de 100 schijven nu eenmaal kapot gaat, ongeacht merk of serie) en ten 2e wil ik niet nog een keer zo'n 75GXP.... Ik heb me er altijd al heel erg in verdiept, en die 60GXP is in elk geval al koeler. Als er dus inderdaad hitteproblemen met de GMR heads zijn zoals Anandtech zegt, dan heb ik dus liever een 60GXP omdat die koeler blijft.

Ik kan wel een heel lang verhaal gaan schrijven met waarom die 60GXP me toch iets betrouwbaarder lijkt, maar daar heb ik ff geen zin in en het is ook nog es OT. Mijn mening is echter dat ze in elk geval betrouwbaarder zijn dan de 75GXP en waarschijnlijk zelfs op hetzelfde niveau zitten als bijvoorbeeld Maxtor hd's (waarvan een D540X van 80GB bij mij trouwes ook al na 2&een halve week kapot ging).

• FreeRider
Op zaterdag 22 september 2001 19:44 schreef catfish het volgende:
de schijf is al bij de leverancier zeg je, heb je de leverancier dan gecontacteerd of beweerd de winkel dat?

ik zou toch wel een "officieel" briefje willen bij de winkel die bevestigd dat je maar 185 krijgt, lijkt mij idd nogal weinig, of de winkel naait je en houd geld achter (of een schijf) of der klopt iets niet, da's duidelijk
De winkel heeft dat gezegd, en ik kan de afrekening van de credit nota inzien... Daar wordt ik dus helemaal niks wijzer van... ik sta daar met 182 piek...

• catfish
  • Laatst online: 13-04 11:40
Op zaterdag 22 september 2001 20:37 schreef FreeRider het volgende:

[..]

De winkel heeft dat gezegd, en ik kan de afrekening van de credit nota inzien... Daar wordt ik dus helemaal niks wijzer van... ik sta daar met 182 piek...
volgens mij is dat dus de leverancier die 185 teruggeeft aan de winkel, wat dus klopt, maar naar mijn mening zou dit de inkoopprijs kunnen zijn van zo'n schijf, als de winkel je dan een nieuwe koopt (voor jou) mogen ze hier namelijk geen winst op maken! anders verdienen ze 2x en da kan nie natuurlijk

ik zou ze hier eens mee confronteren, ook bv ouders of iemand meenemen die ouder is (doen ze raar genoeg altijd voorzichtiger mee, heb ik toch al ondervonden)

volgens mij is dit gebeurd, aangezien je voor die prijs NOOIT een nieuwe kan kopen en ik er van uitga dat IBM geen oplichtersbedrijf is...

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:19

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 22 september 2001 21:59 schreef catfish het volgende:

[..]

volgens mij is dat dus de leverancier die 185 teruggeeft aan de winkel, wat dus klopt, maar naar mijn mening zou dit de inkoopprijs kunnen zijn van zo'n schijf, als de winkel je dan een nieuwe koopt (voor jou) mogen ze hier namelijk geen winst op maken! anders verdienen ze 2x en da kan nie natuurlijk

ik zou ze hier eens mee confronteren, ook bv ouders of iemand meenemen die ouder is (doen ze raar genoeg altijd voorzichtiger mee, heb ik toch al ondervonden)

volgens mij is dit gebeurd, aangezien je voor die prijs NOOIT een nieuwe kan kopen en ik er van uitga dat IBM geen oplichtersbedrijf is...
Je hebt gelijk, dit doet IBM niet.. ga er voor.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Je hebt gewoon recht op een nieuwe schijf, en daar kan volgens mij niemand tussen komen, kortom je wordt gewoon genaaid door die winkel denk ik zo iig je hebt gewoon recht op een nieuwe dus ik zou dat iig eisen
en als ze lastig doen gewoon ff een paar butsen geven

Verwijderd

Dat leveranciers bepaalde HD's crediteren kan gebeuren, kom het bij ons op het werk(Funprice) ook nogal es tegen, wij zorgen dat de klant dan iig. een schijf krijgt(soms een nieuwe, soms een refurbished) schijf en geen geld.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op zaterdag 22 september 2001 21:59 schreef catfish het volgende:

[..]

hierbij sluit ik me volledig mee aan..

Verwijderd

Ik zou een Maxtor vragen :)
iets minder snel dan die deskstars van IBM, maar wel VEEL stiller en betrouwbaarder.

Mensen met IBM, niet op je pikkie getrapt voelen :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-04 20:04

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zaterdag 22 september 2001 18:39 schreef Jaspov het volgende:

Als bij IBM je schijf defect is (mij twee keer overkomen) krijg je een ander gerepareerd exemplaar. Is ook geen lekker gevoel....
mijn 30Gb IBM was ook kapot na 4 maanden. dus ik had een mailtje gestuurd naar het bedrijf met daarbij het mp3tje hoe die hdd klonk. zei vertelden (gistron volgensmij) dat ik de hdd moest terug sturen. RMA formulier GOED moest invullen en dat ik daarna wel een nieuwe kreeg. zo gezegd zo gedaan.

eind van de week kreeg ik een nieuwe IBM hdd geseald en al + nieuw RMA formulier, want die zat er standaard ook al in bij de eerste keer dat ik een hdd kreeg :) :) .

kortom je moet het goede bedrijf hebben en de goede service. maar nog kvind dat ze iets moeten regelen in jou geval dat je wat kunt bijleggen en een grotere hdd krijgt voor niet veel meer geld...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 00:39 schreef italiano het volgende:
Ik zou een Maxtor vragen :)
iets minder snel dan die deskstars van IBM, maar wel VEEL stiller en betrouwbaarder.

Mensen met IBM, niet op je pikkie getrapt voelen :)
op mijn pikkie kun je niet trappen want die staat nog steeds stijf uit :)

anderzijds: hoezo een 100@83 ???? :?
heb je e'm naar beneden geklokt ofzo ??

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Op zondag 23 september 2001 00:57 schreef ranchero het volgende:

[..]

ik neem aan dat dat de router is :P

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 00:57 schreef ranchero het volgende:

[..]

Zoals het merk cpu het al zegt Cirix, hij geeft in de bios 100MHZ aan maar als ik een benchmark draai dan gaf ie altijd 83MHZ aan :)
Maar goed het was mijn 1e pc (8>

• FreeRider
Zo ik heb even gebeld met IBM, en die gaan het uitzoeken. Aan de hand van het serienummer kunnen ze tracken hoe en wat, een gelijkwaardige of betere schijf is mij toegezegd :)

• 4POX
  • Laatst online: 29-04 06:29

4POX

Everybody is wired

Ik vind niet dat je een IBM slachtoffer bent. Want de 15 gigabyte versie van IBM is wel betrouwbaar.. Dat toevallig die van jou kapot gaat vind ik toeval..

AKA Rinkel weblog

• FreeRider
Op maandag 24 september 2001 16:40 schreef 4POX het volgende:
Ik vind niet dat je een IBM slachtoffer bent. Want de 15 gigabyte versie van IBM is wel betrouwbaar.. Dat toevallig die van jou kapot gaat vind ik toeval..
Waarom zou die 15GB wel betrouwbaar zijn ? Hij heeft exact dezelfde kuren als de grotere uitvoeringen. De hele 75GXP serie gaat gewoon snel verrot.

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid voor sommige mensen :)

Ik heb zelf bij diverse computerzaken gewerkt en onder andere RMA regelingen getroffen en gemaakt met leveranciers van die bedrijven. Het komt heel vaak voor dat een tussenleverancier dus dan heb je deze situatie:
Winkel waar jij hemt koopt -> Leverancier -> Distibuteur -> IBM. Dat de leverancier hem crediteerd aan de winkel waar jij hem hebt gekocht en de winkel mag dan bepalen of ze een nieuwe HD aan je mee geven ongeacht welk soort of het geld terug mogen geven. Je hebt ten allentijde recht op een zelfde HD, indien deze niet leverbaar is dan een alternatief in dezelfde soort en is dat niet te regelen, dan pas geld terug mbv dagwaarde. Dit staat trouwens in de meeste voorwaarden van fabrikanten. En daarmee ga je automatisch accoord als je een product van die fabrikant koopt ongeacht dat je het gekregen hebt of nie, lange leve de fabrieken die buiten Nederland staan :(

(vergeet niet dat 1 op de 100 schijven nu eenmaal kapot gaat, ongeacht merk of serie)
Bij IBM heb ik 70% van alle HD's die ooit besteld zijn terug zien komen...

Maxtor 3% komt mede door de hoge verkoop, terug gerekend in normale getallen zal maxtor op 6% liggen.

En Seagate 17%...

IBM en Maxtor zijn op dit moment het snelst. IBM in de hoogste snelheid en Maxtor in de allround snelheid (komt door de hitte die onstaat bij IBM)

Ik raad iedereen een Maxtor aan want ik zelf heb er (nog) geen een gehad die kapot is gegaan :9~

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:08
Van de IBM site:
If, during the warranty period, the Machine is not in good working order, IBM will, at its option, repair or replace it at no additional charge, except as is set forth below. A refund may also be available from your point of purchase.

Lijkt me dus dat je gewoon een andere schijf moet krijgen tenzij je beslist voor de centen te gaan.

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 19:39 schreef Breez-r het volgende:
Bij IBM heb ik 70% van alle HD's die ooit besteld zijn terug zien komen...
70% !?!?!?!
WHOA!!!

Ik weet dat het een probleem is met die 75GXP serie... maar zo erg? Ik vind het eigenlijk heel erg moeilijk te geloven. Zelfs als alle 75GXP's kapot zouden gaan zit je nog niet op 70% van alle hd's van IBM... Nu gaat er in een andere serie ook wel es wat kapot, maar dan kom je nog niet uit op 70% lijkt het me. Hoe kan IBM ooit nog winst maken als 7 van de 10 hd's weer vervangen moet worden (en daar ook weer 7 van de 10, enz, enz).
Maxtor 3% komt mede door de hoge verkoop, terug gerekend in normale getallen zal maxtor op 6% liggen.
Dat snap ik niet helemaal... percentages blijven toch percentages, ongeacht het aantal?
En Seagate 17%...
Ook al verrekte veel... zelfs met 17% vind ik het al moeilijk te geloven dat een bedrijf nog winst kan maken. Of dit moet allemaal weer in de prijs doorberekend zijn, maar dan zouden ze veel duurder dan bijvoorbeeld maxtor zijn die een veel lager uitvalpercentage heeft.

Als deze getallen echt waar zijn, dan zijn hd's veeeel onbetrouwbaarder dan ik ooit had verw8... en maxtor zit nog wel druk te promoten dat 1 op de honderdzoveel hd's slechts kapot gaat. En dan gaat bij IBM maar liefst 70% dood? Damn, dat kan gewoon niet...

Ik heb toen ik die maxtor D540X kocht nog speciaal gevraagd over de betrouwbaarheid... die winkelier vroeg waarom ik dat vroeg en ik heb 'm uitgelegd dat ik zo'n beruchte 75GXP van IBM heb gehad. Hij had nog nooit van dit probleem met de serie gehoord en zei zelfs dat er niet abnormaal veel van terugkwamen.... als 70% terug zou komen zou dat toch wel meer dan abnormaal zijn... en dan heb ik het hier alleen nog maar over de 75GXP terwijl die 70% dan een gemiddelde is voor alle IBM hd's (ook de betrouwbaardere modellen).

Verwijderd

Toch zijn nog steeds de getallen echt waar, wat ik bedoel met Maxtor is als we gaan kijken over een periode waarin veel makkelijk gekocht wordt zoals het nu tegenwoordig gaat dan kan ik incalculeren dat 6% kapot gaat, gebruikersfout etc.

Ik heb alleen ervaring met de 75GXP en 60GXP waarvan de 75GXP serie alles die ingekocht was door het bedrijf waren daarvan kapot de 60GXP heeft het deels goed gemaakt maar het vertrouwen blijft weg bij de afdeling inkoop en bij de klanten.

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-04 23:13

Koelkasten

har har koelkast op je knar

na 9 maanden begaf de 75gxp serie 46.1 gyg het ding kreeg rare geluiden en bad sectors na scnadisk waren de bad secrtors marked en geen rare geluiden meer ding deed weer prima

alsnog ding teruggebracht naar alternate en persoonlijk op die TD balie gelecht screenshot van de bad sectors er bij mannetje ging naar achter en ik kon meteen een 41 Gyg ibm it de 60gxp serie nieuw uit de doos mee nemen :)

geen problemen

In andere pc zit nog een 15.3 gyg IBM schijf en die draait al 2.5 jaar perfect in de server zit een ibm scsci schijf en die doet het al een jaar of 5/6 dus tot nu toe geen echte die probs met ibm

Dat kan ik helaas niet melden van samsung :( en maxtor schijven 2 stuks besteld en bijde dead on arival tja is natuurlijk toeval maar ja ik wilde het geen 3e keer meer proberen :)

Sommige mensen....

Verwijderd

Op dinsdag 25 september 2001 14:58 schreef Breez-r het volgende:
Toch zijn nog steeds de getallen echt waar, wat ik bedoel met Maxtor is als we gaan kijken over een periode waarin veel makkelijk gekocht wordt zoals het nu tegenwoordig gaat dan kan ik incalculeren dat 6% kapot gaat, gebruikersfout etc.
Okay, das dus gewoon een voorspelling van jou hoeveel je denkt dat er terug gaan komen :)
Ik heb alleen ervaring met de 75GXP en 60GXP waarvan de 75GXP serie alles die ingekocht was door het bedrijf waren daarvan kapot de 60GXP heeft het deels goed gemaakt maar het vertrouwen blijft weg bij de afdeling inkoop en bij de klanten.
ow... ik d8 ff dat die 70% voor alle IBM hd's gold. Zo leek het wel zoals je het zei :)

Maar is die 70% dus voor de 60GXP en de 75GXP serie samen?
Als je er dan vanuit gaat dat alle 75GXP's kapot gaan en er ongeveer evenveel 75GXP'a als 60GXP's verkocht zijn heeft de 60GXP een failure rate van 20%... das tenminste nog enigszins normaal blijkbaar want het zit tenminste aardig in de buurt van seagate die er niet om bekend staat dattie onbetrouwbare schijven maakt ofzo. Als tenminste klopt dat er ongeveer evenveel 75GXP's als 60GXP's verkocht zijn... kun je daar dus nog wat meer info over geven, of nog beter: gewoon hoe de betrouwbaarheid van de 60GXP serie nou is in percentages. Toch wel es fijn om te weten.
Op dinsdag 25 september 2001 17:18 schreef Koelkasten het volgende:

alsnog ding teruggebracht naar alternate en persoonlijk op die TD balie gelecht screenshot van de bad sectors er bij mannetje ging naar achter en ik kon meteen een 41 Gyg ibm it de 60gxp serie nieuw uit de doos mee nemen :)
Bedankt! Nu weet ik dat ik bij het omruilen van m'n dtla-307045 bij alternate wel kan eisen voor zo'n 60GXP... dan hou ik die wel als lekker snelle opstartschijf voor windows met die Maxtor 80GB voor de brute opslag.
Dat kan ik helaas niet melden van samsung :( en maxtor schijven 2 stuks besteld en bijde dead on arival tja is natuurlijk toeval maar ja ik wilde het geen 3e keer meer proberen :)
Ja, vreemd is dat he. Terwijl de kans op een goede schijf dan alleen maar groter is :P

• Diamon
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Op zaterdag 22 september 2001 18:39 schreef Jaspov het volgende:

Euhmmmm, mijn DTLA 45Gb heb ik direct naar Herkenbosch oid gestuurd.
Ruim een week later (9 dagen) had ik een nieuwe schijf thuis liggen.
Was een 60Gb versie :9, alleen gebruik ik nu voor data opslag.

(lees data = bestanden die niet belangrijk zijn).

Ps, voor topic starter, bel IBM eens op en vraag of hun hiervan op de hoogte zijn.

And The Only One

Verwijderd

Het kan ook anders, wees blij:
[topic=192320]

Dan krijg je helemaal niets terug.

• DeTjuk
  • Laatst online: 28-04 13:51
Ben wel benieuwd naar de afloop...

Welke winkel gaat het hier eingelijk om?

Wel handig om te weten lijkt me, ongeacht afloop van dit verhaal.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• FreeRider
Nou, gisteren is DTLA307015 nummer 2 v.d. 4 overleden.... die gaat dus maar direct naar IBM. :(

Ik heb de winkel (Fascom Rotterdam) gebeld en gezegd dat zij maar naar de leverancier moeten bellen om mijn schijf gerepareerd op te eisen, aangezien IBM mij wist mede te delen dat de drive gerepareerd naar hun is opgestuurd. Niks credits, gewoon vervanging (wat IBM gelukkig ook aangaf). Pfff wat een gedoe.

Verwijderd

De frontpage poll:

Welke harddisk fabrikant is jouw favoriet?

Maxtor (35.9%) :7
IBM (31.9%) |:( :o
Sorry vriend, maar ik heb geen favoriet (13%)
Seagate (8.8%)
Western Digital (8.1%)
Anders (1.6%)
Samsung (0.7%)
Stemmen: 8054 - Reacties (88)

Er zijn toch nog veel IBM stemmers. Maar ik zou voor geen geld meer een ide IBM aanschaffen. Na alle berichten rondom de betrouwbaarheid van IBM schijven. :'(
Mijn stem staat bij Maxtor! :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-04 20:04

ReseTTim

Chocolate addicted

Op donderdag 27 september 2001 01:39 schreef gve het volgende:
De frontpage poll:

Welke harddisk fabrikant is jouw favoriet?

Maxtor (35.9%) :7
IBM (31.9%) |:( :o
Sorry vriend, maar ik heb geen favoriet (13%)
Seagate (8.8%)
Western Digital (8.1%)
Anders (1.6%)
Samsung (0.7%)
Stemmen: 8054 - Reacties (88)

Er zijn toch nog veel IBM stemmers. Maar ik zou voor geen geld meer een ide IBM aanschaffen. Na alle berichten rondom de betrouwbaarheid van IBM schijven. :'(
Mijn stem staat bij Maxtor! :)
er zijn veel mensen denk ik die gestemd hebben op IBM netzoals ikke omdat ze toch vinden dat het lekkere snelle hdd's zijn en erg stil. ik denk dat je dan toch wel dat ze vaak defect zijn ff opzij legt.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 02:08 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

er zijn veel mensen denk ik die gestemd hebben op IBM netzoals ikke omdat ze toch vinden dat het lekkere snelle hdd's zijn en erg stil. ik denk dat je dan toch wel dat ze vaak defect zijn ff opzij legt.
Ik vind een betrouwbare hardeschijf toch wel erg belangrijk. Wat moet je nou met een schijf die op springen staat? Je weet nooit wanneer ie gaat. Ik vind dat echt vervelend want je kan niet alles backupppen.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

ff voor de duidelijkheid. Je hebt als consument / klant geen ene fuck te schaften met de afspraken en regelingen voorbij JOUW leverancier!
Jij koopt bij winkel X een schijf met 3 jaar garantie, dan is winkel X VERPLICHT er zorg voor te dragen dat jij die garantie krijgt. Gaat je schijf dus binnen die 3 jaar kapot, krijg je van winkel X dus een nieuwe (refurb.) schijf OF je geld terug (AANKOOPBEDRAG THAT IS!). Hoe ze dat naar hun leverancier, importeur of fabrikant uitvechten zal jou een complete rotzorg zijn. Heb je niets mee te maken en als de fabrikant moeilijk zou doen is dat HUN probleem, niet het jouwe...
Jij kan dus gewoon een gelijkwaardig exemplaar eisen binnen een redelijke termijn (zeg 2 weken). Zo niet dan heb je recht op een volledige terugbetaling van je aankoopbedrag. Even vriendelijk mededelen in een aangetekende brief. Bij moeilijk doen van de winkel, fijn rechtsbijstand inschakelen. Moet je eens zien hoe snel jij een nieuwe schijf hebt!

Dit zijn wettelijke bepalingen waar je als winkelier niet onderuit komt. Ze zullen dus nooit zo dom zijn om het echt op een rechtzaak aan te laten komen (gegarandeerd verloren zaak). FF lekker op je strepen gaan staan dus en vooral goed beseffen hoe sterk je positie als klant wel niet is!

de betaler vervuilt

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Op donderdag 27 september 2001 02:56 schreef GA!S het volgende:
ff voor de duidelijkheid. Je hebt als consument / klant geen ene fuck te schaften met de afspraken en regelingen voorbij JOUW leverancier!
Iets of wat ongenuanceerd, maar hij heeft wel gelijk. Toch 2 opmerkingen.

1) Als er GEEN gelijkwaardig product meer geleverd kan worden, dan mag de dagwaarde gegeven worden! Alleen gaat dit bij computers vaak niet op, want als je nu 20 ipv 10GB krijgt voor dezelfde prijs, is dat een gelijkwaardig product!!!. Het zou anders zijn als de 15g niet meer leverbaar is en de 20G meteen 50% duurder is. Andersom mag dus wel! En JA je hebt een overeenkomst me de winkel en niet met de fabricant. De fabricant is dus nooit partij in dit soort zaken. Jij moet het met de winkel afhandelen en die aansprakelijk stellen. Dan kan hij weer doen bij die zaak/leverancier/fabricant waar hij klant is. (8>

2) Als klant heb je veel rechten en die staan sterk. Afdwingen is weer een heel ander verhaal. :( :( :( ALs je inkomen te hoog is doen rechts- wetwinkels niets voor je. En om dan voor een hdtje van 250 een advocaat a f 400 in de arm te nemen is niet slim. Je kunt wel je brieven onderteken met Mr. (mag officeel niet als je geen meester in de rechte bent, maar zeg je dat je een foutje gemaakt het en dat het mr. moest zijn)en zo proberen ze te overbluffen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Op donderdag 27 september 2001 13:29 schreef Cyberpope het volgende:

[..]

Iets of wat ongenuanceerd, maar hij heeft wel gelijk. Toch 2 opmerkingen.

1) Als er GEEN gelijkwaardig product meer geleverd kan worden, dan mag de dagwaarde gegeven worden! Alleen gaat dit bij computers vaak niet op, want als je nu 20 ipv 10GB krijgt voor dezelfde prijs, is dat een gelijkwaardig product!!!. Het zou anders zijn als de 15g niet meer leverbaar is en de 20G meteen 50% duurder is. Andersom mag dus wel! En JA je hebt een overeenkomst me de winkel en niet met de fabricant. De fabricant is dus nooit partij in dit soort zaken. Jij moet het met de winkel afhandelen en die aansprakelijk stellen. Dan kan hij weer doen bij die zaak/leverancier/fabricant waar hij klant is. (8>

2) Als klant heb je veel rechten en die staan sterk. Afdwingen is weer een heel ander verhaal. :( :( :( ALs je inkomen te hoog is doen rechts- wetwinkels niets voor je. En om dan voor een hdtje van 250 een advocaat a f 400 in de arm te nemen is niet slim. Je kunt wel je brieven onderteken met Mr. (mag officeel niet als je geen meester in de rechte bent, maar zeg je dat je een foutje gemaakt het en dat het mr. moest zijn)en zo proberen ze te overbluffen.
[edit]
Geen even de naam van de winkel door, dan weten wij het hier ook allemaal meteen

En ik wordt zo moe van mensen die wij een "computerzaakje" gewerkt hebben en dan meteen denken dat hun manier van werken de correcte wettelijke manier is geweest. |:( |:(

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
En anders geef de naam van die winkel eens ... en confronteer ze met een negatieve publiciteit. >:)

• FreeRider
Op donderdag 27 september 2001 01:23 schreef FreeRider onder andere het volgende:
...de winkel (Fascom Rotterdam) ...

• ijdod
  • Laatst online: 23-04 13:59
Wat betreft grote partijen harde schijven: als je ze in een grote partij koopt, is het goed mogelijk dat er veel uitval in zit, juist omdat die partij waarschijnlijk in dezelfde doos verscheept is. Je wilt niet weten wat er op transport allemaal mee uitgespookt wordt...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

IBM heeft je niet genaaid. Dat heeft die winkel gedaan. IBM heeft op dit moment hele grote problemen wat een x aantal schijven betreft en doen hun uiterste best om het te herstellen. En ja, IBM geeft een gerepareerd exemplaar terug en Nee, daar hoef je je niet vreemd bij te voelen. Die dingen komen alleen terug in omloop als ze het ook gewoon goed doen. De bewegende delen zijn bij zo'n schijf niet kapot gegaan, maar de electronica op de print wel. Die is vervangen of de hele print is vervangen. Et voila... je schijf doet het weer. Wat voor actie je tegen die winkel moet ondernemen is mij onduidelijk. Je zou het verhaal bij IBM voor kunnen leggen en naar aanleiding daarvan teruggaan naar de winkel. Ze MOETEN je een andere schijf geven. Dat jij niet wist hoe IBM werkt daar heeft de winkel misbruik van gemaakt en daar hoef je je niet mee af te laten schepen. Nu weet je wel hoe er gewerkt wordt in deze gevallen en kan je die winkel alsnog verantwoordelijk proberen te houden. Ik HAAT winkels en hun personeel die mensen NAAIEN. :r Je kan ook bij de consumentenbond aankloppen als je het zou willen. Aan de andere kant kan ik me ook heel goed voorstellen dat je zoiets hebt van: ach... ik heb geld, en een nieuwe schijf ondertussen... boeit me niet veel meer. Ik zou er wel werk van maken iig...

• FreeRider
Zo, ik heb net m'n nieuwe disk geinstalled, een 20GB 60GXP. Deze heb ik na een paar keer bellen los gekregen. De 2e zit nu in de RMA bij IBM... toch wel effe beter dan met 182,= afgescheept worden...

Pagina: 1