Toon posts:

Dual MB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek al een tijdje een MB voor dual proc. maar kan niet echt een goede vinden voor een leuke prijs! (+/- 500,-) Ik wil graag een dual amd 1,4 of als ze er al zijn een dual p4 1,5. Met ondersteuning voor Udma 100, geen scsi en onboard sound+lan+vga enzo. Heeft iemand suggesties???
Bedankt!!

Verwijderd

Dual P4 is er volgens mij nog niet.

En een dual MB voor +/- 500?
zet dat maar uit je hoofd!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Gigabyte komt met een met ook de 768 southbridge maar die kost meer

dan heb je nog de tiger MP van tyan

op nog meer moet je nog 'n paar maanden of kwartaal wachten

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Tyan Tiger MP kost 679,- zie http://www.tweakers.net/pricewatch/20052

Dit is het goedkoopste AMD Dual mobo op dit moment.

Binnenkort (Lees binnen nu en eind oktober) komen er nog een paar Dual boardjes, waaronder die van Abit en Gigabyte als ik me niet vergis.

Ik denk dat die beter bij jouw budget passen!

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb ze dus wel gezien voor dat geld, maar das met dma33 en van die onboard crap... Het mag ook wel wat meer dan 500,- zijn, als het maar een goed bordje is! Ik wil gewoon NIKS onboard, en daar is volgens mij het probleem!

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 18:12 schreef edg_kosy het volgende:
Dual P4 is er volgens mij nog niet.
P4 Xeon

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 18:15 schreef PBtje het volgende:
Nou ik heb ze dus wel gezien voor dat geld, maar das met dma33 en van die onboard crap... Het mag ook wel wat meer dan 500,- zijn, als het maar een goed bordje is! Ik wil gewoon NIKS onboard, en daar is volgens mij het probleem!
ik kan me niet voorstellen dat een dual Athlon mobo een UDMA33 controller heeft... of het is wel hele zielige zooi.. om het zo maar ff te zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
ok cool thx voor de vlugge re's :)
kzal het dan nog wel ffies afw8en!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Alles wat extra onboard zit, is uitschakelbaar.
Dus wat is het probleem?
Zo duur zijn ze ook weer niet, je krijgt er wat voor.

Verwijderd

Topicstarter
[b]
ik kan me niet voorstellen dat een dual Athlon mobo een UDMA33 controller heeft... of het is wel hele zielige zooi.. om het zo maar ff te zeggen :)
hehe ja dat vond ik ook vrij zielig!! :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08 06:43
Als jij een DUAL Socket A bordje vindt met UDMA33 erop dan geef ik jou mijn pc... want volgens mij bestaan die niet hoor. Ik denk dat je een socket 7 dual zag... :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 22 september 2001 18:16 schreef Vae_Victis het volgende:

[..]

Alles wat extra onboard zit, is uitschakelbaar.
Dus wat is het probleem?
Zo duur zijn ze ook weer niet, je krijgt er wat voor.
Als er veel onboard zit zitten er meestal ook minder PCI sloten op.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
[b]

Als jij een DUAL Socket A bordje vindt met UDMA33 erop dan geef ik jou mijn pc... want volgens mij bestaan die niet hoor. Ik denk dat je een socket 7 dual zag... :)
Was volgens mij van MSI, zal nog wel ff keertje opzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
[/quote]

Ja precies, en als er iets kapot gaat kan je je hele MB inleveren.

Maar weer bedankt allemaal! Ik zal het wel gewoon moeten afw8en!!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op zaterdag 22 september 2001 18:20 schreef bas_konings het volgende:

[..]

heb ik anders met men thundertje geen last van, 5 PCItjes
en wel
SCSI, 2*LAN, VGA onboard.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 10:37

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het dual Socket A bord van MSI is nog niet verkrijgbaar. De Tiger MP is momenteel de goedkoopste en die heeft ATA100 en alleen de standaard dingen onboard.

Verwijderd

Misschien beetje gerelateerd aan dit..... Ik zit ook aan een dual athlon te denken, maar ik zie bij de winkels hier (norrod, funprice) die acceptabele prijzen vragen voor dat spul helemaal geen dual socket A moederborden.... :?

Ik kijk vast niet goed... dus... Bij wat voor winkels moet ik zoeken om een moederbord voor twee 1,4 athlonnetjes (TB) te kunnen vinden :?

En heeft dat ook onboard RAID :?

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Dual P4 is er wel en heet Xeon 1,4 tot 1,7 Gig

één probleem met die Xeon is ze zijn erg duur.

Twééde probleem i860 Dual Xeon mobo's zijn nog duurder dan de duurste AMD Dual mobo's.

Dual PIII 0,18 is het betaalbaarst maar wel met performance van vroeger.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Norrod en Funprice leveren geen Tyan. Bij deze zaken is het wachten op de borden van Abit, Asus, MSI etc.

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 19:07 schreef TweakGuy het volgende:
Norrod en Funprice leveren geen Tyan. Bij deze zaken is het wachten op de borden van Abit, Asus, MSI etc.
Kan ik hieruit opmaken dat Tyan het enigste merk is met dual socket A moederborder :? Er is vast niets bekend over wanneer Abit/Asus met hun moederborden komen, wel :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 22 september 2001 20:27 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Kan ik hieruit opmaken dat Tyan het enigste merk is met dual socket A moederborder :? Er is vast niets bekend over wanneer Abit/Asus met hun moederborden komen, wel :?
Ja. AMD heeft de 760MP/MPX in combinatie met Tyan ontwikkeld omdat het als extreem betrouwbaar te boek staat (is een erg belangrijke servermerk, maar niet bepaald tweakbaar). MSI zou een 766+686A mobo maken, maar dat bleek niet compatibel. Balen. Binnenkort komt Gigabyte met een 760MPX plankje- zie Tweaker.net voor meer info (al is het nog niet veel)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1