OpenBSD en MXStream?

Pagina: 1
Acties:

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb al hioer gezocht en op verschillende sites, maar ik kom er nog niet helemaal uit.
Ik heb OpenBSD 2.9 geinstalleerd op een oude PC (P166) ik heb hier op de pptp-module 1.0.2 gezet vanaf packetst0rm.net en ik heb in de kernel: GRE-support uitgezet en een tun-device aangemaakt (moest volgens de OpenBSD FAQ).
Ik heb geprobeerd om via de methode op www.kjkoster.org een verbinding op te bouwen. (is voor FreeBSD maar gaat ook op voor OpenBSD, wordt gezegt) Mijn doos zegt wel dat ie verbinding heeft maar verder iets doen.... ho maar. Hij geeft geen foutmeldingen, maar ook mijn tun0 krijgt helemaal niets.... Niet eens een IP.

Ik heb het ook volgens de methode beschreven in dit topic geprobeerd maar ook hier hetzelfde probleem, maar dan op ppp0.

Kan iemand mij die het aan de praat heeft wat verder opweg helpen? Evt met wat printouts of andere handige tips.

En wat is het verschil tussen tun0 en ppp0?

Verwijderd

tun0/ppp0 zijn BSD-/linux-namen voor netwerkinterfaces. Net als xlX voor 3com90x kaartjes onder openBSD, dat heet onder linux (net als alle netwerkkaartjes) ethX.... Komt verder op hetzelfde neer.

Kijk eens in de "ps -ax" lijst of er een dhcp-client in voorkomt. Misschien is dit dhclient, in dat geval zou dit wel eens het probleem kunnen zijn - ik heb in verschillende configuraties en omgevingen dhclient, dhcpcd en pump getest en dhclient en dhcpcd werken niet altijd even goed. Misschien dat pump wel goed werkt, installeer pump dus even (als dat uberhaupt onder openBSD werkt.... Check dat ook even ;)) en probeer met pump een IP te bemachtigen. Als er in de "ps -ax" lijst uberhaupt geen dhcp-client voorkomt dan weet je het probleem en kun je dit oplossen met "dhclient tun0" :)

• teigetjuh
  • Niet online
Dit hoort toch afgehandelt te worden door de pptp/ppp-daemon?
Kan ik er anders niet een vast ip-adres aanhangen?

Verwijderd

Kijk anders hier is ...

http://www.sirious.net/adsl/

Is eigenlijk voor freeBSD maar volgens mij moet dat ook wel werken voor OpenBSD.

• teigetjuh
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 09:23 schreef avthart het volgende:
Kijk anders hier is ...

http://www.sirious.net/adsl/

Is eigenlijk voor freeBSD maar volgens mij moet dat ook wel werken voor OpenBSD.
Bedankt. het is wel niet helemaal wat ik zoek, maar als ik er met pptp/ppp niet uitkom dan ga ik dat proberen.

Verwijderd

Ok is goed, het schijnt stabieler en minder 'buggy' te zijn als de pptp client.

Suc6 verder

• teigetjuh
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 10:15 schreef avthart het volgende:
Ok is goed, het schijnt stabieler en minder 'buggy' te zijn als de pptp client.

Suc6 verder
Yep dat heb ik ook gehoord, maar dat schijnt mee te vallen. En MPD is veel zwaarder, dus ik wil mijn firewall/router eigenlijk niet onnodig belasten.

• teigetjuh
  • Niet online
ff nog een schopje omhoog...
Er zullen vast wel meer mensen zijn die ook iets van openbsd weten...

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Nou ik heb mijn OpenBSD volgens de methode onderaan dit topic(Blender):
[topic=168154/1/50]

geïnstalleerd en werkt perfect *D

Je moet inderdaad een kernel hebben zonder GRE. tun0 gebruik ik niet eens. succes :)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hai! Ik zou inderdaad ook het tunneling device (tun0 e.d.) gewoon uit je kernel slopen... gre moet je eruit halen omdat die ppp in de weg kan zitten. Zelfde geldt misschien wel voor tun...

Probeert dat maar eens en laat ff weten wat het resultaat is.

offtopic:
Trouwens wel tof dat er meer mensen met OpenBSD aan de slag gaan... :P

Verwijderd

Leuk als er mensen willen werken met een OS waar ze geen klap vanaf weten.
Ik wil niemand in diskrediet brengen oid..maar als je jezelf een expert noem, ga dan niet met de eerste de beste problemen op Got rondzaniken.
Maar goed, Misschien ken je hem al, maar ken je ADSL4linux.nl
(hee, dah rijmt..)

• teigetjuh
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 15:27 schreef Vaagharses het volgende:
Nou ik heb mijn OpenBSD volgens de methode onderaan dit topic(Blender):
[topic=168154/1/50]

geïnstalleerd en werkt perfect *D

Je moet inderdaad een kernel hebben zonder GRE. tun0 gebruik ik niet eens. succes :)
Jij haalt hetzelfde topic aan dat ik als tweede heb geprobeerd. Dat wil dus niet helemaal bij mij werken :'(
Op maandag 24 september 2001 15:33 schreef blender het volgende:
Hai! Ik zou inderdaad ook het tunneling device (tun0 e.d.) gewoon uit je kernel slopen... gre moet je eruit halen omdat die ppp in de weg kan zitten. Zelfde geldt misschien wel voor tun...

Probeert dat maar eens en laat ff weten wat het resultaat is.

offtopic:
Trouwens wel tof dat er meer mensen met OpenBSD aan de slag gaan... :P
Hmm, dat kan ik nog eens proberen... Moet je ergens je eigen ip invoeren voor je ppp0?

• Vaagharses
Op maandag 24 september 2001 15:57 schreef teigetjuh het volgende:

[..]

Jij haalt hetzelfde topic aan dat ik als tweede heb geprobeerd. Dat wil dus niet helemaal bij mij werken :'(
[..]

Hmm, dat kan ik nog eens proberen... Moet je ergens je eigen ip invoeren voor je ppp0?
Neuh je hoeft het ip van je ppp0 niet in te voeren, die wordt toegewezen tijdens het connecten.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• teigetjuh
  • Niet online
Op maandag 24 september 2001 16:47 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

Neuh je hoeft het ip van je ppp0 niet in te voeren, die wordt toegewezen tijdens het connecten.
Dat is dus het probleem. Als ik verbinding heb, tenminste mijn openbsd zegt connected.... Met ifconfig tun0 of ifconfig ppp0 geeft ie nergens aan dat ie een ip-adres heeft

• Vaagharses
Heb je de pptp wel gepatched, config files goed overgenomen :? Het zou namelijk gewoon moeten werken ;)

options.adsl:
code:
1
2
3
4
5
6
7
idle 0
noauth
user loginnaam@xs4all-fast-adsl
defaultroute
nodetach
lcp-echo-interval 10
lcp-echo-failure 3

hier nog een howto:

http://www.xs4all.nl/~rbdebeer/

Met deze info zou het volgensmij moeten werken, check je modem instellen en dat soort dingen ook nog even.

Succes :)

Pagina: 1