Toon posts:

partitie weg na linux install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben m'n linux partitie kwijt!!!????

Voor de duidelijkheid zal ik even vertellen wat er precies is gebeurt:

Nieuwe hardeschijf(40GB) met fdisk gepartitioneerd.
C: 20Gb(windows98+programma's)
D: 5Gb(linux mandrake 7.0 respin),
E: 15GB (spellen en backups ed.)

Eerst windows geinstalleerd, met software. Daarna met partitionmagic een linux partitie gemaakt van D:. Toen opgestart met mandrake 7.0. Die geinstalleerd. Na de reboot kwam ik direct in win98. Niets van linux meer te vinden, geen bootmanager oid. Nu wilde ik even kijken of de linux-partitie er wel was, dus partitionmagic maar opstarten. Deze geeft vervolgens "Error117" en kan de hele hardeschijf niet benaderen. Ook Fdisk lukt niet, die loopt namelijk vast. Hoe kan ik die 5GB weer terug krijgen???? en wat heb ik verkeerd gedaan???

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:42

Predator

Suffers from split brain

Maak je geen zorgen :)
je bent gewoon de bootmanager vergeten installeren en windoze heeft natuurlijk zich de MBR toegeëigend.
Als je een bootflop gemaakt hebt tijdens je linux install steek je die er gewoon in en kan je dan lilo of grub installeren.
en dan lilo.conf editten zodat je al je andere OS'n ook kan starten.

Die partie zie je niet in windoze of dos want die is namelijk het linux filesysteem want dan niet herkent word.
Ie zal wel iets zeggen van unknown of zo

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Deze linux-bootfloppy heb ik niet, waar kan ik die eventueel downloaden???

Verwijderd

Ja, dit probleem heb ik dus ook. Alleen werkt mijn linux bootfloppy dus lekker niet :(

Hoe los ik dat op?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus niet de enige die dit heeft. Jammer dat niemand een oplossing voor m'n probleem heeft. Je zou toch zeggen dat er meer mensen rondlopen die dit ook eens gehad hebben.

please help,

Verwijderd

Misschien moet ie naar NOS

Verwijderd

Je kunt booten van je mandrake CD

Dan op de lilo-prompt 'rescue' intypen. Je komt dan terecht bij de prompt.

nu met mount je linux partitie mounten (snelle route, maak een dir 'test' in \mnt en mount \dev\hda1 \mnt\test dan kijken of 't 'm is (ls \mnt\test) eventueel gevolgd door een umount \mnt\test en een mount \dev\hda2 \mnt\test enzovoort.

Heb je eenmaal de juiste partitie te pakken dan:
cd \mnt\test
chroot .
lilo

kloar..

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

OM->NOS.. misschien dat het daar beter gaat?

Verwijderd

eh kaj het antwoord staat er al hoor ;)
Pagina: 1