Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SMS versturen via dutchtone simkaart

Pagina: 1
Acties:

• VreemdeMummy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 20:17
Ik maak gebruik van een motorola m6088 met een dutchtone allin prepay sim kaart. Sinds enkele dagen kan ik geen sms meer verzenden, terwijl bij iedere poging er wel beltegoed wordt weggesloopt. Ik kan hier niemand anders vinden die hetzelfde probleem heeft, dus ik zal wel de enigste zijn, vroeg me tog af of dit inderdaad zowas. Ook via andere antennus en vanuit het buitenland werkt het niet.

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vanuit het buitenland kun je naar mijn weten geen SMS berichten verzenden met prepaid telefoons (welke aanbieder dan ook).

Maar hoe weet je dat het bericht niet wordt verzonden? Krijg je een foutmelding of zo? (Iets meer details graag ;).)

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 22:22 schreef AtHomer het volgende:
Vanuit het buitenland kun je naar mijn weten geen SMS berichten verzenden met prepaid telefoons (welke aanbieder dan ook).

Maar hoe weet je dat het bericht niet wordt verzonden? Krijg je een foutmelding of zo? (Iets meer details graag ;).)
Ik denk gewoon: "Hè? Ik heb geen SMSje van je gehad hoor!". Maar heb je het ook al geprobeerd om die sim-kaart in een andere telefoon te doen, die zeker weten wel SMSjes kan versturen? Misschien ligt het aan je telefoon...

• VreemdeMummy
Mijn motorola zegt: Bericht niet verzonden, opnieuw proberen? Als je dat kiest kryg je weer dezelfde melding. Als ik een bericht naar mezelf of een andere telefoon van mezelf (kpn, libertel) probeer te zenden werkt het ook niet. Tot voor kort (voordat deze problemen kwamen) kon ik met dutchtone zelfs in het buitenland, helemaal gratis onbeperkt smsen....(hoe vreemd het ook klinkt)

Verwijderd

Controleer eens het service nummer van de centrale die kan je vinden bij de opties van sms. Want als het service nummer er niet instaat dan weet dat ding ook niet waar hij het naar toe moet zenden. Dan dan werkt het in geen enkle telefoon, want dat nummer staat op je simkaart. En staat die er wel in (zeker weten, want ik weet niks anders dan niet) dan moet je effe duchtone bellen. Alleen dan hang je drie kwartier aan de lijn te wachten. Want die hebben een kut service.

Ik zou zeggen veel suc6 en als je nog vrage heb.......
>:)

• VreemdeMummy
In een andere celly werkt het ook niet (bericht niet verzonden, opnieuw verzenden?) maar gaat er wel beltegoed af. Het dutchtone berichtencentrale nr staat goed, op hetzelfde nummer als op www.dutchtone.nl aangegeven staat, hier is trouwens ook nix aan veranderd. Ik ga denk ik maar naar tha lokale gsmboer tha simlock laten rippen en me een libertelsim halen, dan hoef ik tenminste niet naar boven in het huis om te kunnen bellen (kankerbereik), en heb ik misschien wel een beetje service en niet iedere maand gare storingen....

Verwijderd

Lekker vaag dan als dat goed staat. En met libertel heb je goed bereik alleen dan kan je toch beter kpn nemen want die blijft het beste in telefonie.

Suc6 verder

Mzzl
Pagina: 1