Toon posts:

Mijn Pc valt soms uit en begint te restarten ? ! ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probje en weet niet waar het aan ligt.
het zit zo : ik zit achter mijn pc en soms valt hij gewoon ineens uit en begint hij te rebooten zonder een commando,
erg vreemd :?

Windows ME

Tnx in advance

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Nieuwe kast kopen. Sorry dat het misschien bot overkomt, maar voor dit probleem lijkt het mij de enige oplossing.

Waarom zou het windows zijn?

• rb338
  • Laatst online: 22-07 12:59
Op zaterdag 22 september 2001 17:40 schreef Yokozuna het volgende:
Nieuwe kast kopen. Sorry dat het misschien bot overkomt, maar voor dit probleem lijkt het mij de enige oplossing.
Voeding lijkt me voldoende :+

edit:
Post nr 900 jeuj :P

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
Ja uiteraard. Op naar de 1000 zou ik maar zeggen!

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Kan je voeding zijn maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. CPU kan ook gaar zijn...
Kijk eens naar je temp's als dat kan.

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz ik kan mijn temp. niet checken het is namelijk een wat ouder mobo en 350 processor P2, heeft btw altijd lekker gedraait zeker voor zijn 64 mb ram

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 17:46 schreef AxeFlex het volgende:
Hmmz ik kan mijn temp. niet checken het is namelijk een wat ouder mobo en 350 processor P2, heeft btw altijd lekker gedraait zeker voor zijn 64 mb ram
En is het toevallig slot1, dan ben ik 99% zeker van de zaak dat je slot naar zijn moer is en je een nieuw mobo.kunt gaan halen!!!

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Kap verwijderen van je systeem misschien dat dat helpt.
Kan er meer warmte weg.

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

Verwijderd

BIOS al gereset, wil weleens helpen.

iig suc6

Verwijderd

Ik heb een pentium 2 350 (slot 1!), onder windowsME draaien, en hij loopt NOOIT vast en hij is helemaal nog nooit zomaar gerestart.

Verwijderd

met een 235 watt voeding trouwens

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56

FFF

Hey, Kunnen weleens gaan testen, in die oude kasten, geloof dat jij nog een AT had toch?? zit vaak maar een schaarse voeding, (in mijne p1 ligt d'r 1 van 150 watt) en daar kan de zaak dus op gaan hangen als hij teveel trekt, verder heb je echt een superkleine kast, dus de hitte blijft erg hangen, maybe wordt je cpu gewoon soms te warm.

btw:

ik werk op school met WINDOWS ME en daar zuigt het dus echt supper erg, we hebben allemaal duron's 800, maar heb minimaal 3 blauwe schermen per dag. In combinatie met een netwerk, daarom zeker ondergeschikt vindt ik. Als gewoon spelletjes OS draait 98se gewoon het snelste van allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
iig bedankt voor jullie suggesties
maar als ik de kap eraf haal wordt 'ie toch juist alleen maar warmer?
dan heb ik geen goede luchtstroom meer in mij kast

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 13:33
Het kan ook zo zijn dat je spannings groep waar hij aanhangt niet goed is.
Is hij wel geaard dat kan ook de oorzaak zijn.

Verwijderd

Topicstarter
hmmz weet het niet, ik vind het heel vreemd. hij doet het weken heel goed zonder vast te lopen draait als een trein ( ok ok een locomotief voor mijn 350 dan :) )
en dan ineens valt hij dan weer eens een keer uit

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Wanneer valt hij uit? is er enige logica aan te ontdekken?
Krijg je dan gewoon een helemaal zwart scherm? of begint hij meteen te rebooten.

Ik heb zelf nl. ook eens een probleempje gehad met een p2 en de oplossing was heel simper batterijtje op het mobo vervangen en opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen zwart scherm ofzo hij begint gewoon gelijk met rebooten

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:10

Flexx

This side up

Check of de voeding goed op je mobo vast zit, ik heb dit op mijn stage ook vaak gezien dat er pc's binnen kwamen die spontaan rebootte en dan bleek gewoon de voeding niet goed op het mobo vast te zitten.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga het checken , bedankt alvast

Verwijderd

Heb dit wel eens gemerkt bij ons op het werk, dan resetten we gewoon de bios (....) en soms werkte dat inderdaad, anders kan het foute hw zijn. (mem, voeding)

Verwijderd

Moet dat perse aan de voeding liggen?? Ik heb eeb nieuwe a-open bigtower (300w) met alles erin (tvkaart, modem, twee hdd, etc). Bij mij deed het het soms ook, maar is nu weer over. Het kan toch ook aan het software liggen..

• Kman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 07:18
Zelf heb ik dit soort problemen ook vaak gehad. Van wat ik eruit kon opmaken is dat m'n videokaart en m'n celeron-naar-slot1-converter een beetje los in het agp/slot1 poort zaten.

Gewoon een beetje ERG goed aandrukken, en toen ging het weer voor een paar weken :)

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook... ik weet ook niet waar het aan ligt... het begon het zelfde als bij jou maar nu ist al iets erger... als ik hard op me bureau mep of ik kick per ongelijk tegen me kast aan reboot ie.... tis heel vaag....

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 11:53 schreef KiLLiNGMAN het volgende:
Zelf heb ik dit soort problemen ook vaak gehad. Van wat ik eruit kon opmaken is dat m'n videokaart en m'n celeron-naar-slot1-converter een beetje los in het agp/slot1 poort zaten.

Gewoon een beetje ERG goed aandrukken, en toen ging het weer voor een paar weken :)
Precies ik heb dit dus al eerder aangegeven, slot 1 is een zeer zwakke schakel!Logisch want je processor plus adapter hangt maar te hangen en wat over de maanden cq jaren schokken ed. te verduren krijgt, dus gaat naar zijn moer.
Ik heb het zelf gehad het begon met onschuldige reboots zo af en toe en het werd steeds gekker!Op een gegeven moment is het over dan kun je je kast nog op zijn zij leggen dan doet ie het weer een paar uur mwja dat is natuurlijk niet de bedoeling.

• Bladerer
  • Laatst online: 29-04-2025
Ik heb precies het zelfde probleem.
ik heb net een nieuw systeem soms geen enkel probleem alleen bij een zware applicatie als Max 3D start hij zomaar opnieuw op. na een her install deed hij het niet meer maar nu heb ik het weer bij een ander progie. valt me op dat vaak de wat zwaardere programma;'s de oorzaak weren.

alleen ik heb zelf ook nog geen oplossing het is echt heel vervelend. zou best wel eens de voeding kunnen zijn is 250 Watt dan echt zo weinig voor een amd t-bird?

MSI K7T 266 PRO | AMD T-bird 1400Mhz 42 idle 49 stressed | 2 * 256 MB PC2100 DDR Major Major | 120 GB IBM Deskstar + 40 GB IBM Deskstar | TNT 2 M64 Gainward PCI | Pioneer DVD-106S | LiteOn LDW 401S @ 411S DVD +/- R(W) | Enlight 300 Watt| IIyama 19"

• CU2morO
  • Laatst online: 31-01 20:32
Op zaterdag 22 september 2001 17:39 schreef AxeFlex het volgende:
Ik heb een probje en weet niet waar het aan ligt.
het zit zo : ik zit achter mijn pc en soms valt hij gewoon ineens uit en begint hij te rebooten zonder een commando,
erg vreemd :?

Windows ME

Tnx in advance
ik had laatst een nieuwe athlon 1200, 256ddr en meer, upgrade setje voor mijn oude celeron 400, dus dan ook een nieuwe voeding i.p.v 250, de 300. nou het begon al goed, ik bestellen bij mycom, 125, ligt klaar tesamen met de andere zooi, ik kom daar aan, hebben ze de helft van de spullen niet waaronder de voeding. ik naar de winkel ernaast: computerland (centuurbaan) dezelfde (volgens de verkoper) voeding voor 60,- dus ik kopen dus. kom thuis installeer de boel en dan plotselingen rebooten, nou jah, niet echt rebooten maar de numlock lampjes gaan knipperen (heel snel) de hdd kop zoekt willekeurig en de cd speler opend en gaat dicht zonder reden terwijl hij op 50X draait (/me bijna onthoofd door rondvliegende windows ME cd) en nu draait hij al 2 weken goed op 250 watt voeding, dus mischien is het toch voeding?

Verwijderd

Topicstarter
250 watt is wel weinig voor een thunderbird denk ik ja.
Pagina: 1