SBLive muziek van cdrom

Pagina: 1
Acties:

• C3La
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02-2021
Misschien staat er al ergens een topic over, maar dat heb ik niet gevonden. Svp een link daarnaar als dat zo is...

Ik heb twee vragen over de (software/drivers bij) mijn SBLive! geluidskaart:

Ten eerste: Ik heb een sb-live value met daarop intern zowel mijn brander (Lite-On) als mijn cdrom (creative) aangesloten. Ten eerste krijg ik het niet voor elkaar om vanaf de cdrom die als tweede is aangesloten (met bijgeleverde kabeltjes) geluid weer te geven als ik een audio cdrom afspeel. Wisselen van de cd-roms maakte geen verschil (het bleef bij geluid vanaf de eerst aangesloten cdrom). Hoe kun je dit oplossen?

Ten tweede: Ik heb 2 sets speakers (stereo + pcspeakers) Als ik vanaf de werkende cdrom speler een muziek-cd afspeel, krijg ik alleen vanaf de rear-speakers geluid. Als ik MP3's afspeel krijg ik van alle 4 de speakers geluid. Ik kan nergens in de software/drivers vinden hoe je kan instellen welke speakers je gebruikt als je muziek-cd's afspeelt... Wie heeft hier een tip voor?

Dank en zo, Alec.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

je kunt misschien in de eigenschappen van de cd-rom spelers eens digitale uitvoer van audio-bestanden aanvinken

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.