Toon posts:

Geheugen probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD 1,4TB en een Epox mobo (8kha ddr)
Hierop zit 2 x 256mb ddrram, als ik dimm 1 in slot in zet en dimm 2 in slot 2 loopt de computer na het opstarten van Windows vast (was voorheen nooit :? als ik dan windows opnieuw wil instaleren geeft ie fouten en wil hij sommige files niet installeren) en als ik ze nu om wissel doet ie het gewoon. Als ik er maar 1 dimm in heb is er niets aan de hand (maakt niet uit waar in welk slot). Wat kan hier de oorzaak van zijn tot ie steeds vals loopt bij de eerste combinatie???

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 02:51

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Één van je dimmetjes is aan gort (of beide) gebruik een geheugen test programma om je dimms grondig te testen.

You only live once, so live to the max's

Verwijderd

Sommige moederborden hebben hele vage afwijkingen.
Oh, about the dimms, zijn ècht precies hetzelfde?

Verwijderd

Ik heb dezelfde mobo en ook een athlon 1.4 en bij mij loopt ie gewoon normaal. 3X Hyundai 256Mb DDR-Ram (alle 3 dus dezelfde modules) Ik heb wel wat moeten aanpassen in mijn system.ini (WinMe). Als ik 1 module eruit haal dan zijn de aanpassingen niet nodig en loopt hij gewoon normaal zonder problemen. Virtual memory heb ik trouwens uitgezet :P

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 12:09
Op zaterdag 22 september 2001 17:49 schreef MORCIK het volgende:
Één van je dimmetjes is aan gort (of beide) gebruik een geheugen test programma om je dimms grondig te testen.
gebruik ff Memtest86

Verwijderd

Topicstarter
Yep Dimms zijn beide zelfde merk (Apacer).
Pagina: 1