magnat speakers, goede koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.015 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag pas in een audiozaakje 2dehands audiospeakers staan van Magnat van 150piek/s (kappen missen). Heb niet op het type gelet, zag wel dat het vermogen 250/500 watt was. Ik op http://www.magnat.nl/
gekeken. Daar staat de vintage760, die sprekend lijkt op de speakers die ik zag, maar dan bruin hout i.p.v. zwart. Bovendien zelfde vermogen, dus zijn ze hetzelfde denk ik. Bouwjaar weet ik niet.
Goede koop?

Verwijderd

Lijkt me geen verkeerde koop hoor, magnat is een goed merk!Maar het belangrijkste is natuurlijk wat jij van het geluid vind, is dat goed zit je gebeideld toch voor 3 meyertjes!!

Verwijderd

Zou ik niet doen! Zelf heb ik Magnat zuilen (Project 4 150-300watt, 20-30000hz, 91bd) Deze heb ik bij correct gekocht in een aanbieding voor 199,- p.s.

Voor dat geld vind ik ze erg goed klinken. Misschien zijn die andere speakers van 150,- wel van betere kwaliteit maar je koopt toch niet van die gare speakers voor 150,-waar niet eens een front bij zit.

Verwijderd

net as delfosso heb ik ook die magnat's gekocht, en m;n moeder kwam net weer klagen of het wat zachter kon!

Ze klinken best goed, vooral de lage tonen zijn uitstekend, tweeter is niet super maar ook niet slecht.

alleen delfosso, vind je ook niet dat de uitslag, het bewegen van de woofers een beetje te groot is?
met loudness off, bass+0 en treble +0??
Ik vind dat ze behoorlijk bewegen(uitslaan)

Verwijderd

Topicstarter
nieuwprijs op de site is 1600 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

Hé, het lijkt er wel op of Correct idd erg vaak van die aanbiedinkjes heeft met Magnat boxen, want daar heb ik ze ook vandaan. Project 10 voor 399,- /stuk. Wat kunnen die dingen laag en luid! Ook de middentonen zijn gewoon gruwelijk goed, maar de tweeters zijn iets minder. Niet slecht, maar ook niet meesterlijk, eigenlijk net zoals iemand hiervoor ook al opmerkte, wel goed, maar het kon beter.

Wat betreft het geluid raadt ik je dus ook aan om ze wel te kopen, al zijn die kappen er dus niet... :'(. Persoonlijk heb ik de kappen er vaak ook af, omdat de achterste woofer dan iets verder uit kan slaan, zonder dat je hem hoort resoneren tegen dat doek.

Het is dus even de afweging die je maakt, kijk anders eens of je er ook nog van die kappen bij kan krijgen, bv bij een goede speakerzaak die ook Magnat verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
speakers van 1600 euro per stuk 2e hands kunnen kopen voor 60 euro? Als er hier geen dikke adder onder het gras zit te wachten weet ik het ook niet meer :)

Ikzelf heb vintage 710's, en moet zeggen dat ik de tweat erg goed vind. Voor de muziek die ik luister athans, dus vraag me niet hoe ze in combinatie met klassieke muziek klinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb bij RAF een tijdje terug speakers van Magnat gekocht voor 150 piekies (voor 2)

sommige mensen denken dat ik een subje heb liggen

:)

/me is erg blij met z'n magnatjes :)

oh ja dees waren dan voor me auto

but still
Pagina: 1