Toon posts:

[asp]Browser detection bij IE6 geeft Netscape aan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is echt belachelijk, maar ik gebruik al meer dan een jaar de volgende browser check:
code:
1
2
Dim bd
Set bd = Server.CreateObject("MSWC.BrowserType")

Dit object heeft dan o.a. de volgende properties :

- Browser
- Version

Tot IE5.5 komt uit Browser netjes "IE" en uit version "5.5", maar sinds Internet Explorer 6 is het resultaat "Netscape" en "4.0"!!!! En nee dit is geen 1 april grap ofzo.. Wat nu? Weet iemand een browser check die wel altijd werkt of is er een oplossing voor dit probleem?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Voor zo ver ik weet leest dat object de browscap.ini file op je server uit en vergelijkt de waarde(n) die het krijgt van de client met deze file.
Je zult dus even moeten zoeken naar een nieuwe versie van dat bestand of zelf de aanvullingen doen.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad daar zit het probleem. Om dit forum behalve een vraagbaak ook een resource voor antwoorden te maken zal ik even de oplossing geven ;)

Die browscap.ini is niets dan een opsomming met mogelijke HTTP_USER_AGENT strings en deze worden enigszins verduidelijkt door een omschrijving en versie info etc.

Het beste is dus om terug te gaan naar de basis van de informatie en dat is de HTTP_USER_AGENT die je op kan vragen door Request.Servervariables("HTTP_USER_AGENT") aan te roepen.

En dan gewoon wat string functies erop los laten om de inhoud te vergelijken met waar je naar zoekt. (vb. Instr(Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT"), "MSIE") geeft 0 terug als er geen gebruik wordt gemaakt van IE.. Simple as that!

Verwijderd

WAT?!? Moet je software tegenwordig updaten?! *BELACHELIJK* zeg ik je!!.....*sigh*

Gelukkig heeft microsoft dat browsecap niet zelf verzonnen en is hier een gratis update vandaan te trekken. *D