Toon posts:

Draadloze hoofdtelefoon...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was al een tijdje opzoek naar een draadlose hoofdtelefoon omdat ik vaak rondloop in huis en m'n muziek toch bij me wil houden zonder andere er mee lastig te vallen.
Veel goeds over Sennheiser gehoord, ben naar PolectroPlaza geweest en een paar geprobeerd, geluid was super maar de meeste zaten echt voor geen meter! Ik wilde er niet meer dan 400.- voor uitgeven maar de Sennheisers waren niet echt interresant.
De verkoper raadde me toen een Vivanco aan, ik zeg een wát?
Net zoiets als Senheiser zegt ie... Ja zal wel...
Nou goed, vind je hem niet goed breng je hem terug en neem je een ander, ok vind ik best.
Kom thuis en sluit het zooitje aan, het eerste wat ik hoorde was een bak ruis en een hele hoge pieptoon die bijna niet weg te krijgen is!
Verder is de klank heel erg goed, mooie diepe bassen ook.
Het grootste probleem is de ruis en pieptoon, deze is er niet altijd, afhankelijk van je houding.
Dit is, zoals je wel begrijpt, erg vervelend want je bent de hele tijd je houding aan het veranderen om die ruis en piep weg te krijgen.
Dit heeft mij dus 400.- gekost, tis de Vivanco FMH_8080 als het iemand iets zegt.
Nu wil ik dus wat advies, moet ik deze omruilen voor een goede Sennheiser of moet ik gewoon een koptelefoon mét draad kopen om helemaal zonder storing te luisteren, dan blijf ik maar op m'n gat zitten :(
Ik heb ook even in de search gekeken of ik iets over Vivanco kon vinden, niets, nopes, nada, niente, dit geeft ook lekker veel vertrouwen!
Anyways, ik wil van dit ding af, of het nu een andere draadlose wordt of toch eentje mét draad boeid niet zo veel als ik maar geen rommel door m'n geluid heb :(

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Je geeft eigenlijk zelf al het antwoord.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Topicstarter
Oh :? Hoofdtelefoon met draadje?
Wat ik vreemd vind is dat m'n oude Phillips zonder draadje nergens last van heeft, alleen geluidskwaliteit is minimaal.

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

je gaat dus óf een goede sennheiser kopen, óf één met een draadje...

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Topicstarter
Het liefst heb ik er een zonder draad, ik wil alleen geen ruis en pieptonen, dit kun je echter moeilijk omzeilen met een draadloze hoofdtelefoon omdat ze met een ontvanger werken, en ontvangers ontvangen ook andere signalen :(

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

De betere doen aan frequentie hoppen, dus ze kiezen verschillende frequenties. Ik weet uit ervaring dat andere merken dan Sennheiser vrijwel altijd problemen geven. (AKG!)

Ik heb echter niet zoveel ervaring met consumenten-producten.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Topicstarter
AKG zag ik bij Raf staan, had er nooit van gehoord en was ook veels te duur dus heb er geen tijd aan besteed.
Het probleem is dat ze de draadlose hoofdtelefoons nergens demonstreren omdat ze dan battarijen moeten gebruiken, die zijn duur zeg! |:(
Kon ze alleen even op m'n hoofd zetten om te kijken hoe ze zaten.
Deze Vivanco zit echt super maar de Sennheisers hadden te kleine oorschelpen voor mij, nee heb geen flaporen :P

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

D'r zijn eigenlijk maar een paar goede merken: Sennheiser, AKG en Beyer Dynamic, en dan is het op... ;(

De rest is allemaal bagger.

Specs? Zie ondertitel...

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Zeker de draadloze.

Specs? Zie ondertitel...

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

ik heb een paar jaar geleden een vivanco 6600 gekocht en dat ding doet het echt SUPER!!!
k heb eens op een lan-party gezeten en ben toen met dat ding naar de supermarkt gegaan (circa 300 meter verderop) en nog deed ie het maar eenmaal in de supermarkt viel die toch echt weg :(
maar dat ding stond echt in een betonnen ruimte!
ik ben er zeker wel tevreden over en het mooiste, deze koste maar 100,- piek!!

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

en iedereen die het hoorde vond er goed geluid uit komen met een goede bass enz!

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

Topicstarter
Ja de klank is echt heel mooi en de bassen zijn diep, alleen die ruis er doorheen is super irritant.
Dan moet ik maar kijken voor een Sennheiser, m'n vader vind deze wel OK, omdat zijn oren niet zo jong meer zijn :P
Neemt hem dus gewoon over en ik koop een nieuwe.
Ik zag echter niet veel draadloze Sennheisers bij Raf en PolectroPlaze :(
Pagina: 1