Toon posts:

A7V-133 dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn A7V lijkt (of is) dood. Wel power (lampje aan, ventilatoren aan, HD's en CD's aan). Geen beeld, geen piepjes, geen post, helemaal nix meer.
Computer is vastgelopen tijdens een spelletje. Gereset, geen boot wel piepjes (als sirene van politie). Nog eens gereset, computer begint te booten, start windows op, crasht met piepjes. Nog eens gereset, loopt ie vast in de geheugen check. En nu dus helemaal nix meer... :r
Enige suggesties????

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Misschien een stukkende geheugenmodule :?

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 september 2001 17:42 schreef Niels99 het volgende:
Misschien een stukkende geheugenmodule :?
Nee, heb ik al geprobeerd.
Ik heb alles d'r af gehaald (behalve de proc, want ik ben bang dat ik m'n core mol) en er komt geen teken van leven.

Verwijderd

Geen boot, en hoge frequentie-piepjes betekent dat je cpu overheated raakt en op lagere frequentie gaat draaien. Als ik jou was zou ik je cooler eens aan een nadere inspectie onderwerpen.

Verwijderd

Processor is hartstikke dood, ik had precies dezelfde symptomen met mijn A7V-E, precies hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm da's toch wel vreemd. Ik heb 'm nu toch al een paar maanden, en ik heb in het begin de temp. goed in de gaten gehouden. Asus probe draaide ook altijd, en ik heb geen waarschuwing gehad over de temp... Ook is het systeem nooit instabiel of zo geweest.
Nou ja, terug naar de winkel en dan zien we wel.

Verwijderd

welke proc HAD je ??

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 september 2001 17:49 schreef IFFQuicksilver het volgende:
welke proc HAD je ??
Ik had een Athlon 1200C (AXIA core). Is volgens mij nog nooit boven de 62 graden geweest....

Verwijderd

Als je type 1008 bios hebt kan het gebeuren dat je je bios default moet laden.
Vervolgens je geheugen naar 100Mhz zetten.
Kijk of hij nu wel doorstart, dit komt n.l. meer voor.
Voor de rest, haal alles uit je computer wat nie direct nodig is en start opnieuw op.
Mocht je n.l. een defect onderdeel hebben zal de pc n.l. ook niet opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Hij komt niet eens in de post.... Kan dus ook niet in het bios komen.

Verwijderd

ik denk je cpu :'(

ik heb ook gekut met t geheugen gehad maar dan krijg je andere symptomen.

Wel vaag tijdens een spelletje...

Verwijderd

BTW dat pc probe vertrouw ik niet helemaal de bios geeft nl heel andere temperaturen aan :(

nu maar hopen op garantie van je proc :?

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Probeer eerst eens een ander voeding. Ik heb PRECIES hetzelfde gehad met hetzelfde mainboard. Even een andere voeding aangesloten en hij deed het gelijk weer. Ik hierna zelfs weer mijn oude voeding gebruiken!

Ik weet het, het klinkt maf zeker omdat die fans enzo wel gaan draaien, maar probeer het toch maar...

Verwijderd

Topicstarter
Wel vaag dat met die voeding... Heb je echt precies hetzelfde gehad? Wat heb je nog meer geprobeerd toen?

Wat betreft de Asus probe, ik weet dat die niet 100% betroubaar is, daarom heb ik de waarschuwing (IIRC) bij een temperatuur van 75 graden gezet. Stel dat de probe er 10 naast zit (meer zal het toch echt niet zijn) dan komen we op 85 graden wat de proc. toch echt wel kan hebben.

Verwijderd

Let op.
Hall eerst al je kaarten en niet nodige hardware los van je moederbord.
Dus alleen procssor, 1 reepje geheugen en de A drive en vga aansluiting aangesloten laten.
Haal nu de voedingskabel los van je moederbord.
Haal tegelijkertijd de batterij los van je moederbord.
Wacht voor de zekerheid een half uur.
Sluit nu de batterij en je voedingskabel weer aan en start de pc op met de minimale bezetting.
Mocht je nu nog geen beeld of bios gegevens krijgen dan vermoed ik dat je moederbord defect is.
Meestal wordt dit veroorzaakt door een sluiting in de hardware.
Sterkte

Verwijderd

Topicstarter
OK zal ik 'ns proberen morgen....heb nu geen zin meer.

Als je je computer opstart zonder proc. en zonder geheugen, echt helemaal kaal dus, komen er dan normaal gesproken piepjes, of doet ie dan helemaal niks?

Verwijderd

Wel een minimale bezetting houden, dus cpu plus 1 reep geheugen en a drive.
Waarschijnlijk heb je nu wel toegang tot je bios

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Had ik ook eerst toen alles eraf gehaald en alleen voeding op mobo en toen deed alles het weer, later alles 1voor1 aangesloten, wat bleek nou me voeding was te slap, ff 1 cdrom eraf gehaald en hij doet ut nu weer perfect. Probeer de bios es te resetten door ff een schroevendraaier tegen die 2 soldeerpuntjes te houden

Verwijderd

Topicstarter
Zooitje is nu terug naar de winkel waar de zaak getest gaat worden. Ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen over de garantie.
Ik heb vanalles geprobeerd, batterij eraf gehaald, minimale bezetting aangehouden, niks werkt. Iets is dus dood.
Leek me toch al stug dat de voeding te slap was, het is een 300W voeding.

Wordt vervolgd.... ;(
Pagina: 1