Wanadoo Broadband via een Hub

Pagina: 1
Acties:

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-06 23:15
Beste mensen,

ik krijg binnenkort kabel via wanadoo; broadband basic.

Nu kreeg ik te horen dat ik een ethernetkaart nodig had voor de aansluiting met de kabelmodem.

Ik heb nu al een UTP netwerk tussen 2 pc's liggen (crosscable) en ik vroeg mij af of het niet gewoon mogelijk is om die 2 pc's in een hub te prikken en daar ook de Wanadoo aansluiting in.
Is dit mogelijk???
zo ja, hoe.....?

en mag dit van Casema?

Alvast bedankt
Alien

ps: via Search/FAQ heb ik geen 'bevredigend' :P antwoord kunnen vinden

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Op zaterdag 22 september 2001 16:42 schreef _Alien_ het volgende:
Beste mensen,

ik krijg binnenkort kabel via wanadoo; broadband basic.

Nu kreeg ik te horen dat ik een ethernetkaart nodig had voor de aansluiting met de kabelmodem.

Ik heb nu al een UTP netwerk tussen 2 pc's liggen (crosscable) en ik vroeg mij af of het niet gewoon mogelijk is om die 2 pc's in een hub te prikken en daar ook de Wanadoo aansluiting in.
Is dit mogelijk???
zo ja, hoe.....?
niet dat ik weer (ik heb wel et ene horen zeggen) ...gewoon die 2e netwerkkaar (krijg je van wanadoo) in 1 van die pc's prikken een proggie met NAT en en bijde kan inetten.
en mag dit van Casema?
:P NEE,(hangt er van af wat voor abbo. je hebt)
doen we lekker dus wel >:) >:)

[..]
staat ergens wel van "how to inet share"
maardat van modem ->hub-> de pc's ..da weet ik nie

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
nee gaat niet

je moet een apparte netwerk kaart hebben voor casema broadband gedoe.

als je tussen je modem en je nic een hub hangt kan ie gewoon weg niet connecten. dus dat werkt niet.

ook kunnen er problemen komen als je netwerk hebt en dan nog een nic erin hangt voor je casema.

m'n neef had eerst gewoon perfect werkend netwerkje, kreeg broadband premium en deed het niet meer

ik heb het ook en kan ook geen netwerk maken, ik weet niet hoe het kan, maar het kan niet. nu nog maar wachten om meerdere mensen die hetzelfde probleem hebben, hebben ze het niet dan doe ik iets fout :)

• Kit
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-07 18:05

Kit

---------------------
Is dit mogelijk???
zo ja, hoe.....?
----------------------
Kan niet, tenminste niet met een hub!

Wat wel kan: Op 1 pc moet je gewoon 2 netwerkkaartjes inbouwen, 1 voor lan en 1 voor wanadoo. Op deze "internet pc" past je internet share toe van windows. Op die andere pc laat je gewoon internet verbinding maken met jouw lan, met een hubje tussen. Bij mij werkt het perfect. Alleen moet je Raspppoe gebruiken om connectie te maken met wanadoo, voor verder info moet je ff http://home.wanadoo.nl/wanadoofaq/ lezen, staat veel info op.

btw... wanadoo basic sharen....... langzaam hoor (en je krijgt geen netwerkkaartje van wanadoo), maar met premium perfect :)

• Roadrad
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 14:53
Dit kan, heb ik thuis ook draaien, je moet tussen de com21 (=wanadoo modem) en de hub een cross utp cable zetten, dan draai je de installatiecd van wanadoo en hupsakee...je hebt het netjes via je hub lopen, zonder geklooi met 2 netwerkkaarten in je pc, dit laatste heb ik eerst ook geprobeerd, maar kreeg het niet aan de praat, via de hub, ik heb overigens een switch, werkt het in 1 keer.

Succes

• _Alien_
trooper:
jij hebt dus :
code:
1
2
3
4
5
com21 kabelmodem --> utpcrosscable--> Hub ----> pc1
                           |
                           |
                           V
                          pc2

en dit werkt OK???

• Roadrad
Yep..werkt als een speer.

succes

• _Alien_
maar jij zegt dat je een switch hebt ipv een hub: wat is het verschil(is het wel mogelijk met die 2 pc's tegelijk te i-netten???)

Verwijderd

IT --> NT

• Roadrad
een switch is een soort intelligente hub, een switch kan 10 en 100 mb connecties aan en zorgt dat die links met elkaar lullen. Een hub werkt ook goed.

gR Trooper

(8>

• _Alien_
check. tnx voor de tips

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ok excuus voor het omhoogschoppen maar ik wilde heel graag doorgaan op het onderwerp.

ik heb dus nu ook dezelfde opstelling als trooper
code:
1
2
3
4
modem---cross---hub---UTP---pc1
            | 
            | utp
           pc2

nou nu heb ik op een handige manier met beide computers ingebeld. dus pc1 is ingebeld en heeft ip adres en pc2 is ingebelt met een eigen ip adres.

Nu is de max van premium 64 kb down en 16 kb up
pc1 haalt dit en pc2 haalt dit OOK :)

zou dit mogen :?

P.S er is helemaal niks te vinden hier over en nee ik heb niks gehackt aan account, het is me eigen account alleen de accountnaam is wat aangepast

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 17:02
Op zondag 10 maart 2002 02:18 schreef vinkie het volgende:
ok excuus voor het omhoogschoppen maar ik wilde heel graag doorgaan op het onderwerp.

ik heb dus nu ook dezelfde opstelling als trooper
code:
1
2
3
4
modem---cross---hub---UTP---pc1
            | 
            | utp
           pc2

nou nu heb ik op een handige manier met beide computers ingebeld. dus pc1 is ingebeld en heeft ip adres en pc2 is ingebelt met een eigen ip adres.

Nu is de max van premium 64 kb down en 16 kb up
pc1 haalt dit en pc2 haalt dit OOK :)

zou dit mogen :?

P.S er is helemaal niks te vinden hier over en nee ik heb niks gehackt aan account, het is me eigen account alleen de accountnaam is wat aangepast
Ik had precies dezelfde vraag, mag dit van casema?
of gaan ze kosten in rekening brengen omdat je 2x verschillende ip`s hebt en dus eigenlijk 2 verbindingen?

Verwijderd

Wij hebben thuis deze router. Werkt prima, en het MAC adres kan ingesteld worden. Ik kan hem zeker aanraden! http://www.tweakers.net/pricewatch/21400 (hoe plaats ik een lik???)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zaterdag 22 september 2001 16:42 schreef _Alien_ het volgende:
[vaag modus]Als een antwoord jou al kan bevredigen, dannehh, zal et bij jou een mooi zootje zijn :D [/vaag modus]
Pagina: 1