netwerk|computer ziet zichzelf niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik heb een sitecom reaktek ethernet netwerk tussen de server (waar ook een 3com kaart inzit voor chello) en een oude cyrix p120 (based on windows 98 FE).

Ik heb ze allebei netjes geinstallerd, kabel getrokken, bestandssharen aangezet, op hetzelfde werkgroep gezet en dit is het resultaat:

de server doet het perfect, die ziet zichzelf + gesharede directories en de client, maar de client ziet zichzelf niet (en ook geen anderen). (zelfs nadat ik een dir geshared had)

De server kan dus niet inloggen op de client en ze kunnen niet communiceren?

Human Bobby

• Justice
server = 192.168.0.1/255.255.255.0
client = 192.168.0.2/255.255.255.0

de client kan wel 127.0.0.1 en 192.168.0.2 pingen maar niet die server.

en de clien t ziet zichzelf niet in network neighbourhood dus het ligt niet aan de cables.
maar waar aan wel?

Human Bobby

Verwijderd

Meest waarschijnlijk dat de IRQ van de client netwerkkaart niet goed staat, dus al in gebruik is door een andere kaart of hardwarematig niet overeenkomt met de setting in de deviceproperties.

• Justice
update: de client is nog steeds alleen maar aan het zoeken in Network Neighbourhood

MAAR als ik \\CLIENT intik zie ik wel mijn shares.. dus waarschijnlijk zit het 'm in de kabel? misschien gebroken?
wel vaag dat ik op \\SERVER wel \\CLIENT kan zien maar er niet in kom omdat ie gene verbinding heeft

nog iets wat ik over het hoofd zie?

Human Bobby

• gprins
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 22:35

gprins

Crtl + Alt + Del

gateway ingevuld
kan nog wel een helpen
dit is 192.168.0.1 invullen bij client

Verwijderd

Heb je een hu of switch tussen de server en client staan?
Is het een UTP of coax netwerk?

Zodra je 127.0.0.1 kan pingen is je netwerkkaart goed geinstalleerd, je hoeft dus niet te kijken naar IRQ en dergelijk. Een Gateway is ook niet nodig. Dit wordt alleen gebruikt zodra je een adres buiten je eigen netwerk wilt pingen.

Indien je een rechtstreekse UTP verbinding maat, 1 kabel tussen 2 computers, dan moet je gebruik maken van een cross cable. Indien je deze gebruikt dan zou je kunnen kijken of beide netwerkkaarten hetzelfde zijn ingesteld:
10mb half duplex
100mb half duplex
100mb ful duplex (indien mogelijk deze geruiken, is het snelst)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
of heb je een firewall aanstaan?

• Justice
update: de client is nog steeds alleen maar aan het zoeken in Network Neighbourhood

MAAR als ik \\CLIENT intik zie ik wel mijn shares.. dus waarschijnlijk zit het 'm in de kabel? misschien gebroken?
wel vaag dat ik op \\SERVER wel \\CLIENT kan zien maar er niet in kom omdat ie gene verbinding heeft

nog iets wat ik over het hoofd zie?

Human Bobby

Verwijderd

gebruik je een hub of switch ?

• Justice
hmpf het was dus zonealarm... dom dom dom thanks

Human Bobby

• Justice