Laptop hdd

Pagina: 1
Acties:

• DJ-Anubis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb net een hard disk, met een 2,1 Gb hard disk. Tot nu toe werkt het priema alleen die hdd gaat niet al te lang meer leven vrees ik. Het is een HP Omnibook 2000ct, wat ik me afvraag, maakt het ook uit wat voor hd je erin flikkert?
(ja hij moet natuurlijk 2,5" zijn, ofzoiets :))

[pre-zeikert mode] ja ik heb al gesearched, edoch geen eenduidig andwoord gevonden[/pre-zeikert mode]:)

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

Verwijderd

Net als met een bios in een gewone pc moet de grote ondersteund zijn, anders kan hij hem niet aanspreken. Een moderne 40 gig HD is een 5 jaar oude laptop stoppen is vragen om problemen. Kijk op de site van de producent met wat voor harddisks dat type laptop toen werdt uitgeleverd. Ga dan op zoek naar een 2ehands 2 a 3 gig, of het maximum wat hij kan herkennen.

• DJ-Anubis
thnxz, ik heb net even zitten kijken naar hd's. Die zijn toch wel duur, ik heb ook even voor 2e handse gekeken die vallen wel mee. Het zou natuurlijk alleen zomaar zo kunnen zijn dat die de zelfde problemen geven. :(

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Je hebt eigenlijk 2 magische grenzen:
- 512 MB
- 8 GB
De eerste kan je notebook sowieso dus al overschrijden (je hebt immers een 2.1GB hdd), de tweede, tja dat zal je moeten nagaan bij HP denk ik...

Maar een hdd van bijvoorbeeld 6 GB zou in principe geen probleem mogen zijn.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• DJ-Anubis
hmmm ene van 3 tot 6 Gb zou je toch wel ergents moeten kunnen opsnorren voor onder de 100 piekies?

Verwijderd

Ik heb laatst een 486DX-50 laptoppie gekocht (fijn ding overigens!) en in de BIOS zit een optie genaamd LBA. Volgens de handleiding kan je er dan schijven tot 8,4 gig in stoppen.

Zoek ff in je BIOS naar woorden als LBA of Large. Staat er LBA, dan zou je er (in principe) schijfies tot 8,4 gig in kunnen stoppen, of tot 8,4 gig gebruiken (terwijl ze bijv. 15 gig zijn)

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-10-2025

dop

Windows needs to reboot now

Op zaterdag 22 september 2001 17:56 schreef DJ-Anubis het volgende:
hmmm ene van 3 tot 6 Gb zou je toch wel ergents moeten kunnen opsnorren voor onder de 100 piekies?
in je dromen
zelfs 2e hands vragen ze er meer voor

ik zou geen tweedehands schijven kopen das vragen om problemen

EPC Debian Gnu Linux

Verwijderd

Ik heb laatst voor een laptop van een vriend een HDD besteld bij Alternate ( www.alternate.nl ) Het was een IBM 3.2GB HDD 2.5" voor Fl.149.00 ex btw kwam totaal neer op Fl.208.- een goed schijfje voor weinig geld. 8-)

• DJ-Anubis
Op zaterdag 22 september 2001 18:19 schreef Dimmo het volgende:
Ik heb laatst voor een laptop van een vriend een HDD besteld bij Alternate ( www.alternate.nl ) Het was een IBM 3.2GB HDD 2.5" voor Fl.149.00 ex btw kwam totaal neer op Fl.208.- een goed schijfje voor weinig geld. 8-)
thnxz!
Dat's inderdaad goedkoop. :)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=21] :).

• DJ-Anubis
Bulldog -> Thnxz :)

Ik heb net in opslagmedia & I/O Controllers een nieuwe post gemaakt om te kijken of die hd niet te repareren is...
dus lees gerust de nieuwe topic :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of je hdd gaan partitioneren zodat je delen hebt van ieder <8.4 gig, werkte bij mij wel.

bios wilde tot 2.1 herkennen niet groter.
2.1 gig partitie gemaakt en een van 7.9, dan werkt het wel
Pagina: 1