• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wetenschappers hebben al reeds lang geleden vastgesteld dat vrouwen vrijwel superieure communicatieve vaardigheden hebben. Gemiddeld is het gat 30% tov de man. Dat grote verschil wordt onder andere toegeschreven aan de grote verbindingsstukken in de hersenen zodat beide helften behoorlijk beter kunnen communiceren.

Dan vraag ik me af waarom vrouwen over het algemeen in het cabaret-segment niet goed van de grond komen. Om 1 of andere reden zijn mannen meestal geslaagder in het grappenmaken, zowel op het podium als in gesprekken.

Ik vraag me af hoe dat komt dat iemand die beter kan communiceren over het algemeen niet erg slaagt in het overbrengen van humor. Gevoel voor timing en punchlines komt blijkbaar minder goed over.

[PS, dit is natuurlijk het grote lijnen-verhaal, kom nu niet aan met die ene vrouw die wel erg grappig is.]

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Humor is volgens mij überhaupt meer een mannenzaak. Evolutionair is humor volgens mij uitgevonden als conflictbeheersingsmethode. En mannen hebben nu eenmaal meer conflicten als vrouwen, en dus humor harder nodig.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 16:52 schreef Diadem het volgende:
En mannen hebben nu eenmaal meer conflicten als vrouwen, en dus humor harder nodig.
Feit?

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Wat versta jij onder Humor?

Als jij echte """mannenhumor""" bedoeld, dan DUH, daar houden vrouwen niet van.

Wil niet zeggen dat ze geen humor hebben. gewoon een andere (minder :? ) humor.

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Geen idee! Nog nooit in verdiept of een documentaire over gezien...

Niet dat ik nou meteen standup comedy kan doen, mmaar ik beschik wel degelijk over humor, al is het erg droge humor, maar ik kan mijn vrienden aan het lachen maken... Ik heb geen idee of ik nou over de humor beschik zoals in standup comedy maar ik heb het wel degelijk, ligt ook aan wat voor mens je bent denk ik...

Verwijderd

Een man kan zich een grap veroorloven
of er één maken... :)
Vrouw zijn is geen grap.... :'(

Verwijderd

En mannen hebben nu eenmaal meer conflicten als vrouwen, en dus humor harder nodig.
Leg uit? Als er al een verschil is in het aantal conflicten (wat ik betwijfel) is het volgens mij eerder andersom...

Verder vraag ik me ook af of het verschil in het aantal mannelijke en vrouwelijke cabaretiers wel significant is. Op de nederlandse bevolking zijn er slechts zeer weinig cabaretiers. Bij zo'n klein aantal speelt toeval een grote rol. En er zijn wel degelijk vrouwelijke cabaretiers.

Als dit verschil wel significant is, betekent dat ook nog niet dat vrouwen minder of andere humor hebben. Er zijn ook sociaal-maatschappelijke redenen te bedenken dat minder vrouwen ervoor kiezen hun humor op het toneel te gebruiken.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Mannen maken gewoon grappen die op niks slaan. Zieke grappen zijn hier meestal in trek. Vrouwen maken eerder moppen die zinvol zijn.

dikzak

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:27

Termy

valt er nog wat te fragge?

chello, vind je dat zelf niet een beetje..... femministisch? (of hoe je het ook schrijft)

ik zelf heb ook, zoals me vrienden zeggen (ziekelijke) droge humor waar ze ook om kunnen lachen, de vriendinnen overigens minder.

ik denk dat als je wilt "bewijzen" dat je gelijk hebt met je hypothese dat mannen meer humor hebben dan vrouwen omdat ze meer conflicten moeten oplossen je onderzoek moet doen naar de humor van vrouwen in een land/groep/commune/whatever waar vrouwen de "baas" zijn, amazone achtige groepen dus.... ik denk zelf overigens niet dat het er iets mee te maken heeft maar ja...

ik denk dat het verschil in hersenbouw een goede reden zou kunnen zijn omdat je daardoor anders denkt. mannen zijn namelijk om dezelfde reden beter in het ruimtelijk denken dan vrouwen juist doordat ze niet veel van dat soort verbindingen hebben (meerdere malen in wetenschappelijk bladen gelezen).

Termy

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Ja ja... 't is een feit. Ik las ooit dat slechts 1 op de 1000 vrouwen komisch talent heeft.

Op de één of andere manier raken ze gewoon geshockeerd van je als je begint over pies, poep, zeik, schijt of andere vunzige woorden die soms nodig zijn in mannelijke grapjes.

Vrouwen azen gewoon op je genen. Het is alsof ze je continu monitoren om te bepalen of je zaad toch wel geschikt is om mee voort te planten.

En zodra je vunzigheden gaat verkondigen, knappen ze af. Tenzij je al heel close bent met de vrouw in kwestie natuurlijk...

Verwijderd

Ach ik denk dat het creativiteit is. Humor is het linken van twee onderwerpen die alleen remote met elkaar te maken hebben.
Conflictbestrijding in communcicatie is veel minder creatief, da's gewoone een rustige, afwachtende houding aannemen.
Humor is keihard in klappen met creativiteit.

Mijn neef die wou dus zijn meubels e.d. tijdelijk opslaan in een zeecontainer (da's heel goed mogelijk). Alleen waar moest ie dat ding dan laten.
Maak de humor:
Op een boot naar china, daar aangekomen eerste klas chinezen er in; "Hee, al volledig gemeubileerd!"
>:)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op zaterdag 22 september 2001 16:52 schreef Diadem het volgende:
Humor is volgens mij überhaupt meer een mannenzaak. Evolutionair is humor volgens mij uitgevonden als conflictbeheersingsmethode. En mannen hebben nu eenmaal meer conflicten als vrouwen, en dus humor harder nodig.
Daar ben ik het HELEMAAL mee eens!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik dat vrouwen niet leuk zijn. In de vorm van humor. Een vrouw kan ook geen goeie mop vertellen.
Ze zijn daar iets te "slim" voor. Bij de man komt zijn natuurlijke "domheid" dan weer boven.

Verwijderd

Enige manier waarop ik een mop kan vertellen en er iemand om moet lachen is omdat ik 't zo lomp vertel dat 't gewoon grappig is. Ik vind ook dat vrouwen geen moppen kunnen vertellen. Onderling zijn vrouwen toch echt wel grappig vind ik. Leukere humor dan mannen. mannen kunnen al in een scheur liggen als er iemand een frietje in zn neus douwd. Dat snap ik dan weer niet. Maar gemengd zijn de mannen weer grappiger. pff, snap er zelf weinig meer van:)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als we het dus diffunderen naar de platte humor, dan kan je dus stellen dat vrouwen zich blijkbaar niet tot zulk plat niveau verlagen... Beetje rare stelling aangezien er in lagere bevolkingsgroepen vast wel vrouwen te vinden zijn die poep en pieshumor kunnen waarden cq uitreiken.

D statistieken zijn in Nederland vrij lastig te gebruiken, maar ook de overzeese humor kan je gebruiken. Een groep als Monty Python is gewoon legendarisch vanwege de humor, maar in hun series spelen vrouwen nauwelijks een rol. De meeste vrouwen in hun series worden meestal door de cast van Monty-Python gespeeld. Misschien dat deze heren doorhadden dat voor echte humor je beter geen vrouwen kan gebruiken. :?

Diadem, evolutionair gezien beweer je dat mannen meer conflicten zouden hebben dan vrouwen en dus meer conflictbeheersing nodig hadden in de vorm van humor. Deze bewering staat dan wel in schril contrast met veel betere communicatieve vaardigheden van de vrouw. Ik zou persoonlijk verwachten dat in het communicatieve pakket toch wel de factor humor zou zijn opgenomen.
Ik gok het er dan liever op dat de holbewoners s'avonds bij het net-uitgevonden vuur moppen zaten te tappen zodat er een gemoedelijker team ontstond voor de mamoetjacht.

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

ecteinascidin: (en anderen)
Diadem, evolutionair gezien beweer je dat mannen meer conflicten zouden hebben dan vrouwen en dus meer conflictbeheersing nodig hadden in de vorm van humor. Deze bewering staat dan wel in schril contrast met veel betere communicatieve vaardigheden van de vrouw. Ik zou persoonlijk verwachten dat in het communicatieve pakket toch wel de factor humor zou zijn opgenomen. Ik gok het er dan liever op dat de holbewoners s'avonds bij het net-uitgevonden vuur moppen zaten te tappen zodat er een gemoedelijker team ontstond voor de mamoetjacht.
Misschien dat het woord 'conflictbeheersing' voor wat verwarring heeft gezorgd. Ik zal proberen zo goed mogelijk uit te leggen wat ik bedoel.

Als ik het heb over evolutie bedoel ik dus de evolutie van gedrag bij de eerste primitieve mensen. Hoe deze mensen leefden weet natuurlijk niemand, maar als je kijkt naar mensapen en andere dieren kun je wel enigszins een idee krijgen van de sociale 'wetten' in een groep van zulke individuen.

Er zal geen twijfel bestaan over het feit dat een mannetje altijd zo veel mogelijk nageslacht wil hebben. Zo veel mogelijk vrouwtjes dus. Voor een vrouwtje geld dit niet, een vrouw kan maar door 1 man zwanger gemaakt worden, een mannetje kan tientallen vrouwtjes bevruchten. In de natuur zijn vrouwen daarom nauwelijks concurrenten van elkaar. Natuurlijk wil elk vrouwtje het liefst een mannetje permanent aan zich binden, zodat hij voor het nageslacht zorg kan dragen. Hier concurreren vrouwtjes dus wel met elkaar, maar deze concurrentie valt in het niet bij die van de mannetjes. Elk mannelijk individu wil het het liefst met alle vrouwtjes in de kudde doen. Hierbij komen ze elkaar dus direct tegen, en dit leidt direct tot conflicten.

Dit is niets nieuws. Dit zie je bij practisch alle dierensoorten op aarde met een XY geslachtssysteem. Dus ook bij mensen.

Daarom hebben mannen dus meer conflicten als vrouwen. En dus hebben ze methoden nodig om conflicten te voorkomen. Want als elk gevecht om een vrouwtje een gevecht op leven en dood zou zijn zou dit evolutionair gezien zeer onpraktisch zijn.

Waarom zijn vrouwen dan over het algemeen beter in communicatie dan mannen? Tsja, dit komt waarschijnlijk simpel gezegd omdat de vrouwtjes de kudde bij elkaar moeten zien te houdenm, omdat de mannetjes dat niet doen omdat ze druk bezig zijn met stoer doen tegen elkaaar. :)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-12 19:36
Vaak heeft humor heel veel te maken met het relativeren van dingen, en hoe logischer je denkt, hoe makkelijker je relativeert...

Omdat vrouwen in de opvoeding over het algemeen meer te maken krijgen met emoties en er mischien ook wel meer aanleg zullen hebben voor het zich uitdrukken met emoties zullen ze minder snel relativeren, wat automatisch tot minder of een ander soort humor leidt...

Wat je vaak ziet na rampen zijn sick jokes, dit zorgt er heel erg voor dat mensen zoŽn ramp gaan relativeren, maar vaak zijn het vrouwen die dat soort grappen het ergst vinden..., en vaak laten zij zich ook meer leiden door emoties t.o.v. zoŽn ramp..., aangezien sick jokes een extreme vorm van humor is die vaak in mildere mate door cabaretiers wordt gehanteerd zou dit jouw stelling makkelijk kunnen verklaren...

Verwijderd

gelukkig ben ik op geen enkele manier overeenkomstig met dit beeld van het mannelijk geslacht, communicatief zal ik alleen minder bekwaam kunnen zijn dan vrouwen omdat ik altijd eerlijk ben (ben een soort van vulcan, en ik praat wel eens onduidelijk, maar das een zelfvertrouwen kwestie) en dus weleens de kast met porselein omver trap (jaja, zo gaat deze gezegde niet), ben liever integer dan communicatief vaardig.
Verder: ik bespeur bij vrouwen vaak een pretentieuse geur van zelfvertrouwen die mij vaak dermate ongemakkelijk doet voelen dat mijn tong niet meer adequaat reageert op de signalen van boven, of het is alleen mijn gebrek aan zelfv. die dit veroorzaakt.
In ieder geval heb ik vaak niet het gevoel dat de vrouwen kunnen verbergen wat ze echt denken, ze zeggen iets maar menen het totaal niet lijkt wel, het vrouwelijk wezen onderschat dan misschien de mensenkennis en de intelligentie van de andere persoon, doorhebben dat iemand doet alsof en wel zo opvallend dat een plaats in goudkust niet onwaarschijnlijk is voelt klote, klote omdat die persoon denkt dat jij dat toch niet doorhebt.

Verwijderd

humor is niet meer dan misplaatste drama en inderdaad een verkeerd getimede relativerende visie op gebeurtenissen.
Vrouwen vinden dit vaak simpel, terwijl het tegendeel waar is, het in staat zijn om ten alle tijden te relativeren, om de realiteit te accepteren vereist niet alleen botheid maar ook intelligentie.

• XElD
Op zondag 23 september 2001 15:05 schreef Bramiozo het volgende:
gelukkig ben ik op geen enkele manier overeenkomstig met dit beeld van het mannelijk geslacht, communicatief zal ik alleen minder bekwaam kunnen zijn dan vrouwen omdat ik altijd eerlijk ben (ben een soort van vulcan, en ik praat wel eens onduidelijk, maar das een zelfvertrouwen kwestie) en dus weleens de kast met porselein omver trap (jaja, zo gaat deze gezegde niet), ben liever integer dan communicatief vaardig.
Verder: ik bespeur bij vrouwen vaak een pretentieuse geur van zelfvertrouwen die mij vaak dermate ongemakkelijk doet voelen dat mijn tong niet meer adequaat reageert op de signalen van boven, of het is alleen mijn gebrek aan zelfv. die dit veroorzaakt.
In ieder geval heb ik vaak niet het gevoel dat de vrouwen kunnen verbergen wat ze echt denken, ze zeggen iets maar menen het totaal niet lijkt wel, het vrouwelijk wezen onderschat dan misschien de mensenkennis en de intelligentie van de andere persoon, doorhebben dat iemand doet alsof en wel zo opvallend dat een plaats in goudkust niet onwaarschijnlijk voelt klote, klote omdat die persoon denkt dat jij dat toch niet doorhebt.
Hmmmm, ik was vroeger wel erg zoals jij, nu iets minder, ik zeg soms niet helemaal de waarheid omdat dat ik daar in het verleden nogal eens mensen mee gekwetst heb..., ook heb ik tegenwoordig vaak een hele berg zelfvertrouwen en als ik dat niet heb voel ik me helemaaal niet op mŽn gemak...

Maar ik weet wel dat het onderwaarderen ofwel omverlullen van een persoon waarmee je spreekt heel erg gevaarlijk kan zijn omdat mensen dit helemaal niet waarderen, en ikzelf ook niet.... Maar dit is natuurlijk niet helemaal on-topic...

Verwijderd

wanneer heeft die stijging van zelfvertrouwen plaatsgevonden en hoe?(is dat onbewust gebeurt, of was het aanwijzbaar iets)...en ben je zelf daarmee meer het gedrag gaan vertonen dat ik beschreven heb (is het dus direct aan zelfvertrouwen gerelateerd?)

• XElD
Ongeveer de leeftijd dat ik uit begon te gaan is het gestaag toegenomen, en ongeveer vanaf het begin van 6VWO is het heel sterk toegenomen, toen ik mŽn examen gehaald had is daar nog een flinke schep bovenop gekomen...

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-12 00:53

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

WHAHAHA deze topic is ook humor!! Door een man gestart??!!
grapje 8 )
Misschien is het beter te zeggen dat vrouwen een ander soort humor hebben dan mannen.
Nu ga ik feministischh klinken!!
mannen hebben meer oerwoud, holbewoner humor.
Vrouwen hebben wat hoog ontwikkeldere grapjes.

8 )

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Het barst verder ook van de vrouw-onvriendelijke moppen. Ook op het net. En er is nergens wat te vinden voor de dames. Nu heb ik zelf maar iets in elkaar geflanst, dus als je wil lachen (vooral de dames dan) moet je maar even kijken op http://home.hccnet.nl/j.noortman/mannen.html
Veel two-liners, plaatjes (vooral die over why men die young vinnik erg gaaf) en dingen die je kunt gebruiken als je door een vervelende man wordt versierd.

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
Er zijn ook sociaal-maatschappelijke redenen te bedenken dat minder vrouwen ervoor kiezen hun humor op het toneel te gebruiken.
Ik denk dat dit best een belangrijk punt is...

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Verwijderd

ik denk niet dat je er van uit kan gaan dat je het verschil in humor kan vinden in geslachten.
het licht waarschijnlijk deeltelijks aan invloeden van omgeving en cultureele en ethiesche moraalen.

daarmee bedoel ik te zeggen dat het aan de persoon zelf licht hoe die humor ervaart en wat leuk vind en wat niet.

uiteraard heeft in dit beeld het verschil man/vrouw wel degelijk wat te maken maar alleen door het feit dat onze cultuur het verschil tussen bijde zo kenbaar mogelijk wil maken. dus is het een indirect effect van cultuur.

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

In ieder geval heb ik vaak niet het gevoel dat de vrouwen kunnen verbergen wat ze echt denken, ze zeggen iets maar menen het totaal niet lijkt wel, het vrouwelijk wezen onderschat dan misschien de mensenkennis en de intelligentie van de andere persoon, doorhebben dat iemand doet alsof en wel zo opvallend dat een plaats in goudkust niet onwaarschijnlijk is voelt klote, klote omdat die persoon denkt dat jij dat toch niet doorhebt.
Volgens mij lijk ik wat dat betreft erg op jou, niet echt zelfverzekerd in de buurt van vrouwen. En meestal erg droge humor die mijn vrienden wel kunnen waarderen. Sommige vrouwen ook wel trouwens, ik probeer meestal te matigen in wat minder geschikte opmerkingen, maar soms dan vliegt er toch iets uit wat anderen niet echt geschikt vinden.
Op zondag 23 september 2001 14:48 schreef XElDiablo het volgende:
Vaak heeft humor heel veel te maken met het relativeren van dingen, en hoe logischer je denkt, hoe makkelijker je relativeert...

Omdat vrouwen in de opvoeding over het algemeen meer te maken krijgen met emoties en er mischien ook wel meer aanleg zullen hebben voor het zich uitdrukken met emoties zullen ze minder snel relativeren, wat automatisch tot minder of een ander soort humor leidt...

Wat je vaak ziet na rampen zijn sick jokes, dit zorgt er heel erg voor dat mensen zoŽn ramp gaan relativeren, maar vaak zijn het vrouwen die dat soort grappen het ergst vinden..., en vaak laten zij zich ook meer leiden door emoties t.o.v. zoŽn ramp..., aangezien sick jokes een extreme vorm van humor is die vaak in mildere mate door cabaretiers wordt gehanteerd zou dit jouw stelling makkelijk kunnen verklaren...
is denk ik wel waar. Maar ik vind dat sommige cabaretiers toch wel iets te ver gaan.

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

Verwijderd

Op zaterdag 22 september 2001 21:51 schreef Chello200 het volgende:
Mannen maken gewoon grappen die op niks slaan. Zieke grappen zijn hier meestal in trek. Vrouwen maken eerder moppen die zinvol zijn.
Dat is de beste grap die ik in een lange tijd heb gehoord :D

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/bounce/ukliam3.gif Dat heb ik nou o'k .
Voorderest kun je soms best wel met ze lachen ... Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~eck00226/hide.gif

Verwijderd

Dit lijkt idd op een grapje...
Wat is een zinvolle grap? Een grap die een conflict oplost of helpt op te lossen? Naar ik weet maken vrouwen hier niet vaker gebruik van als mannen, of wel?

• hetisik

hetisik

Xochiquetzal, ik vond die link van jou echt goed lol. heb flink gelachen!!
Ja, sorry, kon niet laten om te gaan kijken. het is ik is altijd zeer nieuwsgierig.
Feministich? nee, mannen maken net zoveel grappen over vrouwen.
Ik ben man btw, nee niet homo. No offence btw.

8 )

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-12 18:50

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Over humor op het toneel; ik denk dat mannen stoïcijnser zijn en alles relativeren. Ze vinden het leuk om als cabaretier een paar platte grappen te maken.
Vrouwen zoeken overal meteen wat achter en zijn er... hoe zeg je dat... veel bewuster, negatief bedoeld, in, als het om schrijven van humoristische teksten gaat.
Ik denk dat een man zou zeggen 'maakt niet uit' als een grap net op het randje is, en een vrouw zou haar teksten proberen aan te passen zodat hij wat aardiger zou overkomen.

Ik formuleer het zo: vrouwen zijn te serieus en denken te veel na, zowel over wat ze zeggen als over wat hun houding tegenover anderen is, om het lef te hebben goede humor te schrijven/ te vertellen.

Overigens voldoe ik als vrouw minder aan die 'vrouw' kenmerken, ook vrouwen kunnen sarcastisch of cynisch uit de hoek komen... maar ik denk toch de meesten, door hun rolpatroon en houding tegenover anderen niet.

Bijv. als ik een hele droge sarcastische opmerking maak op school, snappen meisjes het vaak niet... omdat het hun 'stijl' niet is.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• hetisik

hetisik

ik ben uitermate sarcastisch, en ben mannelijk dus.
Ik merk wel dat we allemaal zo'n beetje het met elkaar eens zijn.
de hobewoner humor va nde man, de wat hoger ontwikkelde grapjes van de vrouw.
het zeer sarcastische en cynische humor van de man en het meer uitgedachte grapjes van de vrouw.

8 )

Verwijderd

Op zondag 23 september 2001 13:10 schreef _Sanniej_ het volgende:
Enige manier waarop ik een mop kan vertellen en er iemand om moet lachen is omdat ik 't zo lomp vertel dat 't gewoon grappig is. Ik vind ook dat vrouwen geen moppen kunnen vertellen. Onderling zijn vrouwen toch echt wel grappig vind ik. Leukere humor dan mannen. mannen kunnen al in een scheur liggen als er iemand een frietje in zn neus douwd. Dat snap ik dan weer niet. Maar gemengd zijn de mannen weer grappiger. pff, snap er zelf weinig meer van:)
Ben het er wel mee eens dat vrouwen onderling grappiger zijn. Lijkt wel dat ze geen grapjes durven te maken als er een jongen bij is. Behalve als het een vriend is dan wel. Jouw vriend douwt zeker ook altijd frietjes in zijn neus:P
Das mijn volk:)

• Lagerpils
  • Laatst online: 16-12 18:12
Op vrijdag 19 oktober 2001 15:29 schreef jordan2 het volgende:

[..]

Ben het er wel mee eens dat vrouwen onderling grappiger zijn.
Dat lijkt me voor een man wat moeilijk oordelen, wanneer ben JIJ nou met vrouwen onderling :)

Wat ik een beetje mis in dit gesprek is de functie van humor in de "partnerjacht". Volgens mij zal elke vrouw, gevraagd naar haar ideale partner, antwoorden dat hij een goed gevoel voor humor moet hebben. Andersom is dat volgens mij minder belangrijk.

Ook het versieren van een vrouw gaat vaak gepaard met een hoop humor, niet perse moppen maar wel humor. Ik ben in ieder geval costant bijdehandte en geestige opmerkingen aan het maken.

Als je stelt dat humor belangrijk is bij het "veroveren" van een "wijfje" zou het dus ook niet ondenkbaar zijn dat het (in beperkte mate natuurlijk) genetisch is. De grappige mannen planten zich meer voort dan de niet grappige.

Omdat die eigenschap (door mannen) bij vrouwen minder belangrijk wordt gevonden is de humor bij vrouwen misschien ook minder ontwikkeld, wat het hier al aangenomen feit dat er minder grappige vrouwen zijn dan mannen ondersteund.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:57

Elvhenk

Madam Mikmak

Op vrijdag 19 oktober 2001 15:29 schreef jordan2 het volgende:

[..]

Jouw vriend douwt zeker ook altijd frietjes in zijn neus:P
Das mijn volk:)
ROFL! Zo ken ik ze ook wel ja: het alfabet boeren enzo... |:( Nee, mannen: die hebben pas humor joh! >:)
Pagina: 1