Ongeveer een jaar geleden hebben wij een dakkappel van onze jaren 70 woning laten renoveren. Nieuwe trespaplaten rondom en de houten kozijnen met enkel glas zijn vervangen door kunstof kozijnen met draai/kiepramen. Het bedrijf hebben we via via ingeschakeld en zijn we achteraf alles behalve tevreden over (meerdere keren terug moeten komen voor niet goede afwerking binnenzijde, een lekkage door een dakpan die niet goed was teruggelegd en tot overmaat van ramp viel er een trespaplaat een aantal weken geleden naar beneden, welke een gat in de zinken dakgoot boorde). Nu merk ik dat de kiepfunctie van beide ramen begint te weigeren. Het blijkt dat het bovenste palletje in het bewegende deel van het raam ,welke beweegt tijdens het verstellen van de hendel, net tegen de onderkant van een ijzeren uitsteeksel komt. Hierdoor kom het raam niet open, of als het open staat, niet dicht. Je moet heel hard duwen/rammen om hem erlangs te krijgen, niet goed voor het raam lijkt me. Nu heb ik het idee dat het komt doordat het kozijn in het midden aan het doorzakken is, en dat daardoor net niet genoeg speling is tussen de twee onderdeeltjes. Nu is mijn vraag, hoe is dit te verhelpen? Kan onderdeel A eventueel gewoon verwijderd worden? Of mogelijk is bijslijpen een optie? Ik heb 0 vertrouwen meer in het bedrijf dus ze terug inschakelen zie ik niet meer zitten.
Links zie je de kozijnen (merk Alku). Aan de zijkanten meet ik 115cm hoogte, in het midden 113.5cm. Het is niet geheel duidelijk of dit altijd al zo was (jaren 70 dakkapel welke sowieso niet geheel recht is/was).
Rechts zie je de onderdelen die tegen elkaar komen (onder deel B komt net 1mm tegen de onderkant van onderdeel A).
Links zie je de kozijnen (merk Alku). Aan de zijkanten meet ik 115cm hoogte, in het midden 113.5cm. Het is niet geheel duidelijk of dit altijd al zo was (jaren 70 dakkapel welke sowieso niet geheel recht is/was).
Rechts zie je de onderdelen die tegen elkaar komen (onder deel B komt net 1mm tegen de onderkant van onderdeel A).
![]() | ![]() |
:strip_exif()/f/image/CJmUcOBvuCtkAkdHYhrsocqI.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/h6JQAZbaWyUPyFxBjoba13Qj.jpg?f=fotoalbum_tile)