Nieuwe TV maximaal €1400

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:22
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe TV nu mijn 65 inch Hisense U8NQ voor de tweede keer kapot is gegaan. Deze TV word teruggenomen door Bol.com. Ik heb deze met cadeaubonnen betaald. Deze krijg ik teruggestort. Ik moet dus een nieuwe TV bij Bol aanschaffen.

Ik ben op zoek naar een waardige vervanger. Voor de Hisense had ik een LG OLED C9. Ik zoek nu weer een OLED, MiniLED, of de nieuwe RGB techniek. Hij moet 65 inch zijn. Mijn budget is maximaal €1400

Ik gebruik de TV voor reguliere TV, kijke er veel films en series op via streaming diensten. Ik ben in bezit van een AppleTV 4K. Als de vervanger een GoogleTV wordt dan was ik benieuwd of alle apps ook op de TV kunnen draaien. Bijvoorbeeld Stremio en een VPN. Ook is er een Switch 2 aangesloten.

Dit heb ik zelf gevonden. Deze sets zijn te koop bij Bol

uitvoering: TCL 65T8D Zwart (buitenlands model)

uitvoering: LG OLED B5 65" Zwart

uitvoering: LG OLED evo C5E 65" Zwart

uitvoering: Sony Bravia 5 65" (K-65XR52) Zwart

uitvoering: TCL 65C89L Zwart

uitvoering: TCL 65RM7L Zwart

Deze televisies zijn bij Bol.com te koop.ze hebben ook Samsung maar deze ondersteunen geen DolbyVision.

Hebben jullie tips. Hisense durf ik eigenlijk niet meer.

Alle reacties

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:46
-

[ Voor 99% gewijzigd door Freshouttheoven op 10-10-2026 17:46 ]

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:49
Ik heb vorig jaar een TCL gekocht in 75 inch. Ik ben nog steeds onder de indruk van mini led en met name bij Dolby Vision of HDR content. Oled was ook overweging, maar ik durfde de stap niet aan ivm veel omgevingslicht en toch Burn in. Ik weet dat het misschien niet meer realistisch is een echte burn in, noem het risicomijdend gedrag 🤣.
Oh en ik wilde graag 75 inch en bij oled zou ik toch eerder naar 65 moeten kijken dan qua prijs.

Ik vind beeldkwaliteit met al die dimming zones echt goed en het systeem blijft tot nu toe soepel werken! De tv kan echt heel veel licht genereren, dus het was wel even wennen!

• rjn27
TooTall_NL schreef op zaterdag 10 oktober 2026 @ 12:33:
Ik heb vorig jaar een TCL gekocht in 75 inch. Ik ben nog steeds onder de indruk van mini led en met name bij Dolby Vision of HDR content. Oled was ook overweging, maar ik durfde de stap niet aan ivm veel omgevingslicht en toch Burn in. Ik weet dat het misschien niet meer realistisch is een echte burn in, noem het risicomijdend gedrag 🤣.
Oh en ik wilde graag 75 inch en bij oled zou ik toch eerder naar 65 moeten kijken dan qua prijs.

Ik vind beeldkwaliteit met al die dimming zones echt goed en het systeem blijft tot nu toe soepel werken! De tv kan echt heel veel licht genereren, dus het was wel even wennen!
Welk model heb jij gekocht Ik wil echt een 65 inch. Je hebt nu ook RGB mini-LED. Ik ben echt beperkt tot BOL. Er is genoeg keuzes maar zeker niet volledig

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Kijk eens naar de OLED test van HDTV die in deze reactie is gedeeld: Ruud888 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Misschien heb je er iets aan. Samsung op #1. LG onderaan.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• rjn27
Boeryepes schreef op zaterdag 10 oktober 2026 @ 13:16:
Kijk eens naar de OLED test van HDTV die in deze reactie is gedeeld: Ruud888 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Misschien heb je er iets aan. Samsung op #1. LG onderaan.
Ik zal even kijken, Samsung ondersteunt geen Dolby Vision. Dat vind ik echt een groot nadeel

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:49
rjn27 schreef op zaterdag 10 oktober 2026 @ 12:58:
[...]

Welk model heb jij gekocht Ik wil echt een 65 inch. Je hebt nu ook RGB mini-LED. Ik ben echt beperkt tot BOL. Er is genoeg keuzes maar zeker niet volledig
TCL 75c71k, maar ik weet niet of er inmiddels een nieuwe generatie is. Ik heb toen dit merk gekozen vanwege de positieve reviews van oa tweakers.

Let goed op dat TCL veel verschillende modelnummers gebruikt maar dit vaak hetzelfde apparaat is. Het lijkt dan vooral aan de winkel te liggen. Vaak staat in de pricewatch wel een opmerking welke modellen allemaal hetzelfde zijn.
Pagina: 1