extra schijf?

Pagina: 1
Acties:

• grasmaaier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18:18
Hallo,

Ik overweeg een 2e schijf in de computer te plaatsen. Omdat ik toch jaarlijks weer mijn computer opnieuw moet installeren en ik daarmee telkens alles verwijder...

Ik heb nu 500 GB dus ik kan ook twee partities maken. maar dan houd ik ook weinig over.

Eigenlijk wil ik in de toekomst windows opnieuw kunnen instaleren zonder alles helemaal opnieuw te moeten doen. Dat heb ik soms nodig omdat ik een fout niet herstelt krijg. Zo bleef mijn printer een foutmelding geven die ik neit kon oplossen. De oplossing is dan windows, en dus alles, opnieuw installeren....

hebben jullie een advies? ik zag dat de prijzen nogal hoog liggen, ik tik al snel de 150 euro aan...

[ Voor 38% gewijzigd door grasmaaier op 09-10-2026 16:21 ]

• Tech_SSD
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01:07
De uitvoering: Kingston NV2, retail, 500GB is toch echt goedkoper dan 150 euro en dat is niet de goedkoopste. Ik weet niet zo 1,2,3 of die in zowel een laptop als een desktop kan, dat zul je zelf even moeten controleren. Het is een M.2 slot denk ik en bij een HDD's heb je 2.5 inch (laptop/mini slot) en 3.5 inch (desktop).

De uitvoering: Lexar NM610 Pro 500GB is zelfs onder de 100 euro.

Bij 1TB+ of 2TB+ zie ik het probleem al met de huidige prijzen. Dan zou je haast tweedehands moeten kopen.

Windows opnieuw installeren vanwege de foutmelding van een printer is denk ik niet nodig. Je kan het bijna altijd oplossen in Windows zelf of via de garantie van dat ding.

Is het een laptop of een desktop? Een laptop heeft soms ruimte voor 2 schijven, niet altijd. In een desktop passen meestal veel meer dan 2 schijven.

1 - 2TB zou mee moeten vallen qua prijs, al is geheugen flink duurder geworden. Extra 500GB toevoegen kan natuurlijk ook.

Verder: Windows installeren op een aparte boot partitie kan niet altijd. Soms moet je de hele schijf formatteren.

[ Voor 71% gewijzigd door Tech_SSD op 10-10-2026 00:53 ]