Met gestrekt been.
Vraag
Alle reacties
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Met gestrekt been.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Het pad is gewoon te smal voor deze opzet.Had het niet breder of smaller gekund zodat het net uitgekomen had?
Als je het bandje links een centimeter of 4-5 naar rechts had gezet, dan had hij rechts met hele lengtes kunnen eindigen. Dat besproken of een tekening gegeven met exacte maten van de breedte / lengte?Artbij schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:05:
Niet 25 meter halve stenen achter elkaar. Ziet er niet en qua stevigheid is het ook niet optimaal.
Is er van te voren niet even uitgelegd met jou erbij? Want het lijkt mij dat je dit van te voren even samen bespreekt wat mooi uitkomt.
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Maar zoals andere zeggen, hangt er vanaf wat je hebt afgesproken.
Dat ligt aan de linkerkan van het pad ook zo. Met 'kwart' steentjes.Louwke schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:07:
Als hij nog een hele rij in de lengte er langs had gelegd had je ongeveer een halve steen gehad er naast. Die smalle delen had er helemaal niet uit gezien.
Het pad is gewoon te smal voor deze opzet.Had het niet breder of smaller gekund zodat het net uitgekomen had?
Ik had het wel chiquer gevonden als de stratenmaker dan aan beiden kanten hetzelfde had gedaan en niet aan 1 kant wel en aan de andere kan maar losse stenen erin proppen.
Voor dit had had hij eigenlijk vanuit het midden moeten leggen en dan naar buiten. Hij heeft duidelijk vanuit links naar rechts gelegd en dan kom je op het einde hierop.
*sowieso
Nee de begin kant ligt goed. Die andere zijde waren ze smaller geworden. Dan hadden de lange en kwartjes nog een stuk van afgeknipt moeten worden.DonJunior schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:17:
[...]
Dat ligt aan de linkerkan van het pad ook zo. Met 'kwart' steentjes.
Ik had het wel chiquer gevonden als de stratenmaker dan aan beiden kanten hetzelfde had gedaan en niet aan 1 kant wel en aan de andere kan maar losse stenen erin proppen.
Voor dit had had hij eigenlijk vanuit het midden moeten leggen en dan naar buiten. Hij heeft duidelijk vanuit links naar rechts gelegd en dan kom je op het einde hierop.
Maar hij had bij de eerste rij het moeten laten zien en overleggen het is of dit of dat, jouw keus.
Eerlijk is eerlijk het lijkt wel een beginnersfout.
Hij heeft 2 paden gedaan, aan de andere kant ligt het 4cm lager dan de border en het gras, dat is toch ook geen normale hoogte? Dat pad heeft hij verlegt, het nieuwe pad ligt 3cm lager dan het oude.
Met gestrekt been.
Dit gevoel heb ik ook, dit had ik zelf ook kunnen doen. Het ligt er nu een dag of 4 in en sommige plekken verzakt het al, is dat normaal?ethan..1 schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:29:
Hoe en waar de straatmaker begint of eindigt is aan hem toch.
Maar hij had bij de eerste rij het moeten laten zien en overleggen het is of dit of dat, jouw keus.
Eerlijk is eerlijk het lijkt wel een beginnersfout.
Met gestrekt been.
Lijkt me duidelijk, dat het er rechts net zo uitziet als links op de foto.Agent47 schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:00:
Wat had je verwacht is dan mijn vraag?
Als ervoor en daarna een trilplaat overgegaan is, nee niet echt, en een goed zandbed is ook wel belangrijk.Artbij schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:30:
[...]
Dit gevoel heb ik ook, dit had ik zelf ook kunnen doen. Het ligt er nu een dag of 4 in en sommige plekken verzakt het al, is dat normaal?
Iets als dit zul je bijna altijd wel hebben als je tussen twee muren wil bestraten, de kunst is uitvinden waar je moet beginnen om het er het beste uit te laten zien, en of je kunt smokkelen met bredere of smallere banden.
Ik snap dat jij er niet voor wil betalen en hij het niet gratis wil doen, maar snelste oplossing nu is het pad opnieuw leggen, en bij de aansluiting met het grotere stuk niet daarop aansluiten maar met een nieuwe rij beginnen. Dan verspringt het daar wel, maar het pad ligt netjes. Wat de juiste manier was geweest (ipv een quick fix met een lijn bij de overgang) kunnen we zo niet beoordelen want we missen het overzicht.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ik snap niet waarom hij rechts ineens is overgestapt op de halve stenen. Hij had het patroon gewoon kunnen doorleggen, zie onder. Dan had je rechts dezelfde afbrekingen gehad als links. (Andersgezegd: de verticaal gelegde stenen blijven heel, de horizontale stenen worden op 1/3, 2/3 of geheel aangesloten).Artbij schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:29:
Helaas niets besproken. Hij ging van een breed pad naar een smal pad. Als hij dit van te voren gezegd had, had bij natuurlijk een hoek mogen maken zodat het pad met een knik dezelfde breedte bleef houden.
Hij heeft 2 paden gedaan, aan de andere kant ligt het 4cm lager dan de border en het gras, dat is toch ook geen normale hoogte? Dat pad heeft hij verlegt, het nieuwe pad ligt 3cm lager dan het oude.
Ik zie overigens dat hij linksboven ook met halve stenen heeft gewerkt. Ik vind het er raar uitzien en omdat het makkelijk anders kan (en je zo te zien genoeg stenen hebt?) zou ik hem vragen de rechterkant opnieuw te leggen, aansluitend aan het patroon.
Dat het nieuwe pad lager ligt, heeft dat niet met afwatering te maken? Of ligt het overal 3cm en is het gewoon niet goed opgehoogd? Als het nu al verzakt zou ik daar sowieso niet mee akkoord gaan. Dat hoort echt niet na 4 dagen.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
De maatvoering van het pad (breedte) is idd verkeerd om mooi uit te komen met hele stenen.Louwke schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:07:
Als hij nog een hele rij in de lengte er langs had gelegd had je ongeveer een halve steen gehad er naast. Die smalle delen had er helemaal niet uit gezien.
De vraag is wie dit heeft bepaald; jij of de stratenmaker.
In geval van tweede is het zijn fout en had hij wat beter moeten uitdenken/meten.
Je schrijft 'straatwerk laten aanpassen' , dus vermoed dan dat de beste man gebonden was aan de bestaande opsluitbandjes?
Binnen deze breedte heb je niet echt andere opties.
[ Voor 9% gewijzigd door pentaw1nz op 09-10-2026 19:42 ]
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar business laadpaal / 25kw plugin hybride
Ik denk dat je je verkijkt op de resterende breedte. Twee rijen incl voeg had net niet gepast en dat is waarschijnlijk waarom hij dit heeft gedaan. Op de plekken waar hij rechts wel uitkomt werkt hij links weer met passtukjes en andersom.Toke_gt schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 18:29:
[...]
Ik snap niet waarom hij rechts ineens is overgestapt op de halve stenen. Hij had het patroon gewoon kunnen doorleggen, zie onder. Dan had je rechts dezelfde afbrekingen gehad als links. (Andersgezegd: de verticaal gelegde stenen blijven heel, de horizontale stenen worden op 1/3, 2/3 of geheel aangesloten).
Ik zie overigens dat hij linksboven ook met halve stenen heeft gewerkt. Ik vind het er raar uitzien en omdat het makkelijk anders kan (en je zo te zien genoeg stenen hebt?) zou ik hem vragen de rechterkant opnieuw te leggen, aansluitend aan het patroon.
Dat het nieuwe pad lager ligt, heeft dat niet met afwatering te maken? Of ligt het overal 3cm en is het gewoon niet goed opgehoogd? Als het nu al verzakt zou ik daar sowieso niet mee akkoord gaan. Dat hoort echt niet na 4 dagen.
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door pentaw1nz op 09-10-2026 19:41 ]
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar business laadpaal / 25kw plugin hybride
Zelf even in paint wat plakwerk gedaan:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ZdcR7nrFNZt1hxgwpuPFuacz.jpg?f=user_large)
Of dit uiteindelijk mooier is mag je zelf uitmaken.
Edit; de door mij ingetekende horizontale zijn ook niet de volledige lengte zie ik nu, maargoed,
[ Voor 11% gewijzigd door Hippocampus op 09-10-2026 20:09 ]
@Artbij stratenmaker hier.
Ik heb ook verkeerde opmerkingen en adviezen gelezen maar kort door de bocht; banden zet je altijd als eerst zo heb je maat en hoogte en kan je alles goed verdichten. Dit is een gevalletje van verkeerde maatvoering. Waardoor alles pas gemaakt moest worden. Oftewel prutswerk en hier mag je zeker over klagen!
Zoals @Toke_gt aangeeft hoort het.
[ Voor 5% gewijzigd door pjot1 op 09-10-2026 20:26 ]
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
:strip_exif()/f/image/hAPgn5fKecpOkiag7u5Jx1em.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/05ycDeng7d8sG4cAz1v1Q91g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6d6DRRXUF3IELNXY929Gumhp.jpg?f=fotoalbum_large)