Tekort chips voor DVD-ROMs?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-04 09:30
Ik was net bij de Mycom om een Pioneer DVD 116 te halen, maar de verkoper vertelde mij dat ze geen Pioneers meer hadden. Blijkbaar is er een tekort aan een soort chip die in alle merken DVDs zit. Hij voorspelde dat binnen korte tijd er geen enkel merk DVD speler meer leverbaar is.

Nou vindt ik dat een beetje raar omdat als het zo erg zou zijn ik er toch wel ergens iets over gelezen zou moeten hebben. Dit: Weet iemand hier iets van? Wat voor chip is er tekort? Hoe erg is het?

• PsYgHo
  • Laatst online: 26-04 16:05
loop gewoon een andere winkel binnen

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 07:12

Remi

Moo!

Ach joh ik hoor zo vaak dingen, het gaat altijd via via via. Kortom maak je maar niet te druk.

Het is altijd vet overdreven wat die lui vertellen.

Fabrikant tegen vertegenwoordiger:

Er is misschien een kleine kans dat er over 6 maanden een te kort is aan chips zodat de productie van dvd-rom's omlaag moet en dat ze wat duurder worden.

Vertegenwoordiger tegen verkoper:

Over 6 maanden is er een te kort aan chips zodat dvd-rom's wat moeilijker leverbaar zijn dan normaal.

Verkoper tegen klant:

Over 6 maanden zijn er geen dvd-rom's meer leverbaar. >:)

Dat bedoel ik dus.

De mooiste die ik hoorde was van een verkoper van Homeshop hier in Friesland.

Ik: Heeft u ook nog Asus mobo's?

Verkoper: Nee en die komen ook niet meer.

Ik: Waarom niet?

Verkoper: Het zijn slechte kwaliteit moederborden en ze gaan te snel kapot. :D

Ik: :?

Verwijderd

die had het natuurlijk over de a7v :P

neuh is dikke bullp00 dat van die chips..

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:53

Yucko

One clown to rule them all !

GVD .. Snel DVD-ROM spelers inslaan. Later met vette winst verkopen :P ;)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Sanjuro
  • Laatst online: 29-04 09:30
Op zaterdag 22 september 2001 18:18 schreef Remi het volgende:
Ik: Heeft u ook nog Asus mobo's?

Verkoper: Nee en die komen ook niet meer.

Ik: Waarom niet?

Verkoper: Het zijn slechte kwaliteit moederborden en ze gaan te snel kapot. :D

Ik: :?
Huh? Dat klopt wel maar dan voor Abit, die hadden erg veel problemen met hun nieuwe Athlon mobo.

Het punt is dat ik per se die drive wil en wel bij een fatsoenlijke winkel zodat als het flashen misgaat ik terugkan. :r

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
is juist gaaf, nietsvermoedende klanten in de zeik nemen >:)
nee maar ik hoorde ook zo iets vandaag dat wij ook geen pioneer 106s meer hebben en voorlopig ook niet meer :?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:56

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Didn't the word Mycom ring a bell?
Grappige winkels, maar op een enkeling na weten ze het verschil tussen een P3 en een Athlon niet, laat staan hoe de chip markt er echt voor staat. Laat je niet gek maken dus.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 07:12

Remi

Moo!

Op zaterdag 22 september 2001 21:57 schreef nigelator het volgende:
Didn't the word Mycom ring a bell?
Grappige winkels, maar op een enkeling na weten ze het verschil tussen een P3 en een Athlon niet, laat staan hoe de chip markt er echt voor staat. Laat je niet gek maken dus.
Damn dat was me helemaal niet opgevallen. :D

Het zijn meestal de verveelde verkopers die nergens verstand van hebben en toch een beetje indruk willen maken bij de klant. :P

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:56

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zaterdag 22 september 2001 22:03 schreef Remi het volgende:

[..]

Damn dat was me helemaal niet opgevallen. :D

Het zijn meestal de verveelde verkopers die nergens verstand van hebben en toch een beetje indruk willen maken bij de klant. :P
Precies.. die hebben ook het vorige bedrijf waar ik werkte verpest. Denken dat een pc een koelkast is en dat onderdelen taboe zijn.
"Waarom wilt u er dan een GF2MX in?" (Moet los besteld worden, lastig he...)
"Omdat een standaard I810 chippie niet genoeg framepies maakt jah... !"
"Neej hoor, had ik zelf ook en ging prima..!" (Damn, straks weet ie meer...)
"Weetjewat.. ik ga nu naar je concurrent om te kopen wat ik wel wil.. doegie!"

Das niet kewl.. die mensen scoren alleen bij aspirant pc-ers en krijgen de kriebels als de gemiddelde tweaker "lastig" doet en andere dingen wil (terwijl ik er best voor wil dokken, als ik maar krijg wat ik wil...).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

Pagina: 1