Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gaan gamen en dat de PC toekomstbestendig is. Ik wil de nieuwste games kunnen spelen zoals Gears of War E-day. Dit heeft raytracing nodig en dat kan mijn huidige hardware van 10 jaar oud niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst onder de € 3000,-. Maar merk al dat mijn wensenlijst daarboven uitkomt als ik het bij Alternate of Azerty invul en laat bouwen. Ik ga al proberen € 100 te sparen en zelf Windows installeren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige scherm (Dell 27 Gaming Monitor S2716DG) wil ik houden omdat ik 1440p prima vind (sluit 4K in de toekomst niet uit). De monitor maakt gebruik van Nvidia G-sync, vandaar mijn keus voor een grafische kaart van NVidia (en goede ervaring mee)
Mijn muis (alienware), toetsenbord (alienware) en geluid blijven ook.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de lijst hier onder. Ik heb het zo goed mogelijk samengesteld. Ik durf het zelf niet aan om te bouwen, dus ik wil dat laten doen. Bijvoorbeeld bij Alternate of Azerty.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Grafische kaart van Nvidia vanwege de Nvidia G-sync monitor die ik heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Ik wil mijn huidige monitor kunnen blijven gebruiken (1440p Nvidia G-sync), vandaar de keuze voor Nvidia.
- Ik wil de nieuwste games kunnen spelen. Gears of war E-day heeft bijvoorbeeld eisen zoals raytracing, dus de PC moet dat aankunnen.
- Ik wil over een aantal jaar eventueel kunnen upgraden en makkelijk zaken kunnen vervangen.
- Ik hou niet per se van RGB of andere opsmuk; eenvoudig maar functioneel.
Ga je overklokken?
Nee, ik weet ook niet hoe dat moet.
Wat verwacht je van ons?
- Is deze build geschikt voor wat ik wil?
- Kan ik sommige dingen beter downscalen of juist upgraden vwb mijn wensen (prijs-kwaliteit)?
- Sluiten de onderdelen goed op elkaar aan of gaat er een compatibiliteitsprobleem optreden?
- Alternate of Azerty komen bij Tweakers naar voren als goede bouwers, maar andere suggesties zijn welkom.
Vooral gaan gamen en dat de PC toekomstbestendig is. Ik wil de nieuwste games kunnen spelen zoals Gears of War E-day. Dit heeft raytracing nodig en dat kan mijn huidige hardware van 10 jaar oud niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst onder de € 3000,-. Maar merk al dat mijn wensenlijst daarboven uitkomt als ik het bij Alternate of Azerty invul en laat bouwen. Ik ga al proberen € 100 te sparen en zelf Windows installeren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige scherm (Dell 27 Gaming Monitor S2716DG) wil ik houden omdat ik 1440p prima vind (sluit 4K in de toekomst niet uit). De monitor maakt gebruik van Nvidia G-sync, vandaar mijn keus voor een grafische kaart van NVidia (en goede ervaring mee)
Mijn muis (alienware), toetsenbord (alienware) en geluid blijven ook.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de lijst hier onder. Ik heb het zo goed mogelijk samengesteld. Ik durf het zelf niet aan om te bouwen, dus ik wil dat laten doen. Bijvoorbeeld bij Alternate of Azerty.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Grafische kaart van Nvidia vanwege de Nvidia G-sync monitor die ik heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Ik wil mijn huidige monitor kunnen blijven gebruiken (1440p Nvidia G-sync), vandaar de keuze voor Nvidia.
- Ik wil de nieuwste games kunnen spelen. Gears of war E-day heeft bijvoorbeeld eisen zoals raytracing, dus de PC moet dat aankunnen.
- Ik wil over een aantal jaar eventueel kunnen upgraden en makkelijk zaken kunnen vervangen.
- Ik hou niet per se van RGB of andere opsmuk; eenvoudig maar functioneel.
Ga je overklokken?
Nee, ik weet ook niet hoe dat moet.
Wat verwacht je van ons?
- Is deze build geschikt voor wat ik wil?
- Kan ik sommige dingen beter downscalen of juist upgraden vwb mijn wensen (prijs-kwaliteit)?
- Sluiten de onderdelen goed op elkaar aan of gaat er een compatibiliteitsprobleem optreden?
- Alternate of Azerty komen bij Tweakers naar voren als goede bouwers, maar andere suggesties zijn welkom.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 379,99 | € 379,99 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti EAGLE OC ICE SFF 16G | € 1.349,- | € 1.349,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H6 Flow Zwart | € 87,05 | € 87,05 |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 23,84 | € 23,84 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 499,90 | € 499,90 |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 II | € 108,69 | € 108,69 |
| 1 | Interne ssd's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 288,78 | € 288,78 |
| Totaal | € 2.886,25 | |||